Фетел срещу Pirellii: Дали вината е на Себ?

Себастиан Фетел предприе остра атака срещу Pirelli след края на Гран при на Белгия, където загуби шанс за третото място заради спукана задна дясна гума две обиколки преди финала. До този момент германецът се движеше трети и въпреки че беше спирал само веднъж в бокса успяваше да задържи зад себе си Ромен Грожан с Lotus.

Спуканата гума на Фетел, на правата „Кемъл" след завоя „Червената вода" се оказа повторение на инцидента на Нико Розберг от петък, който също спука задна гума и се завъртя в хода на втората свободна тренировка.

Фетел отхвърли предположенията, че стратегията му с едно спиране в бокса е била твърде амбициозна и той просто е претоварил гумата, въпреки че на онборд камерата му се вижда как той агресивно минава пред двата бордюра на „Червената вода", а секунда-две по-късно гумата гръмна. Според Себ, решението средно твърдите гуми да се използват в по-дълга серия от обиколки не би трябвало да носи риск от спукването им.

„Не би трябвало да се случват такива неща - обясни ядосаният Фетел. - Ако гумата се беше спукала 200 метра по-рано, то нямаше да стоя пред вас и да си говорим. С 300 км/ч в „Червената вода", какво повече да ви кажа.

„От една страна съм разочарован от това, което стана защото заслужавахме да сме на подиума в Гран при на Белгия, но от друга, извадих късмет, защото ако гумата се беше спукала по-рано...

„Никой все още не коментира темата, но такива спуквания на гуми са неприемливи."

Фетел засили атаката си към Pirelli, като под ударите му попадна и рейс директорът на ФИА Чарли Уайтинг.

„След като Нико спука гума в петък, говорихме с Чарли - обясни Фетел. - Той прие сериозно притесненията ни, но сега се чудя защо нищо не се случи. Както всеки път, получихме един и същи отговор: да, гумата се е спукала, ударил си нещо, може би е имало проблем с конструкцията на самия слик, може би пилотът е излязъл извън трасето и затова гумата се е спукала.

„След като Нико ни казва, че не е излизал извън пистата, значи не е излизал. Защо да ни лъже?

„Същото стана и с мен, аз не съм излизал от очертанията на трасето. Просто изведнъж гумата гръмна. Както казах, ако беше станало по-рано... Мисля, че трябва да обсъдим този проблем. Може би положението не е толкова лошо колкото беше на „Силвърстоун" преди известно време, но пак е неприемливо".

Отговорът на Pirelli обаче противоречи на тезата на Фетел. Моторспорт директорът на компанията Пол Хъмбъри обясни, че задната дясна гума на Себ се е спукала защото вече е била твърде износена, тъй като германецът е карал твърде дълго с този комплект средно твърди сликове.

„Гумата на Себ е била на края на ресурса си - обясни Хъмбъри. - Така че, когато правиш нещо подобно, с всяка гума ще се случи това - когато гумата е към края на живота си, ще имаш проблеми."

Хъмбъри припомни, че прогнозата на Pirelli е била, че повечето отбори ще карат Гран при на Белгия с две или три спирания в бокса, но във Ferrari решили, че Себ ще изкара състезанието само с една смяна на гуми.

Преди да се спука гумата на Фетел той беше навъртял 28 обиколки с тези гуми, а Хъмбъри уточни, че на теория тези гуми би трябвало да издържат 40 тура на „Спа".

„Но това е наша прогноза - допълни босът на Pirelli. - Условията на пистата, карането на пилота, натоварването върху гумите, които тук са сериозно натоварени в бързите завои могат доста бързо да скъсят живота на сликовете.

„Факторите в състезанието показаха, че това не е точна прогноза. Другите отбори заложиха на по-сигурно и стратегиите им се развиха в друга посока.

„Ако гумата на Себ беше издържала, той щеше да е на подиума и всички щяхме да кажем, че решението му да кара с едно спиране е било гениално. Той и Ferrari поеха риск, който обаче не се оправда."

Хъмбъри отрече, че спукването на гумата на Фетел е същото като на Розберг от петък.

„Гумата на Розберг беше увредена от удар, сликът беше срязан - обясни Хъмбъри. - А при Фетел гумата просто беше износена."

Новините

Най-четените