Въпреки традиционните уговорки, че информацията за заплатите на пилотите във Формула 1 едва ли ще бъде някога официално потвърдена, приходите на звездите винаги са били интересни на медиите и феновете. Според най-новото изследване Formula Money, Себастиан Фетел е пилотът, който се състезава за най-голямата заплата във Формула 1.
Информацията за Себ е, че той кара за 50 милиона долара на година, плащани му от Ferrari, а общата стойност на 3-годишния му договор, който е до края на следващия сезон е 150 милиона долара. В тази сума не влизат премиите и бонусите, които Скудерията му изплаща за победи и както се надяват в Маранело - и за световни титли.
Въпреки, че наскоро подписа нов договор с Mercedes настоящият световен шампион Люис Хамилтън все още не е №1 по заплата. Британецът е едва трети, а пред него е испанската звезда на McLaren Фернандо Алонсо, който има 3-годишен договор до края на 2017 и се състезава за 40 милиона долара на година.
Хамилтън има годишна заплата в размер на 31 милиона долара, но при него приходите от бонуси и премии за успехи на пистата са доста по-големи от тези на Фетел и Алонсо, взети заедно. Хамилтън спечели световната титла в последните две години и през 2014 и 2015 печели поне до 10 състезания на година. Според непотвърдена информация премията, която Хамилтън получава от Mercedes за тези успехи е поне до 10 милиона долара на година. Хамилтън вече е най-богатият британски спортист и със състояние от 150 милиона долара вече влезе в Топ 1000 на богаташите във Великобритания, макар и засега да е в последната стотица на тази класация.
Настоящият лидер в световния шампионат Нико Розберг се състезава за доста по-малко пари от Хамилтън - годишната му заплата е 15,5 милиона долара. Но договорът на Нико с Mercedes изтича в края на този сезон и той е в перфектната позиция за началото на преговорите и уговарянето на по-висока заплата - Розберг стартира годината с три поредни победи в първите три състезания и води с 36 точки в класирането пред съотборника си Люис Хамилтън, който още не е загубил надежда да защити титлата си. Предполага се, че Нико ще остане в Mercedes, като това ще стане при доста по-добри за него финансови условия.
Другите двама пилоти, които намериха място в Топ 6 по заплати във Формула 1 са Кими Райконен и Дженсън Бътън. Розберг остана пети, а Райконен и Бътън са четвърти и шести, като и те са обвързани с договори само до края на настоящия сезон.
Кими преподписа през 2015 за една година с Ferrari и този сезон се състезава срещу 28 милиона долара, като все още не е ясно дали финландецът ще остане в Маранело и за 2017. Дженсън Бътън също преподписа за една година, но с McLaren и заплатата му е 13 милиона долара, което е доста по-малко от парите, за които кара Алонсо.
Другите пилоти в Топ 10 не успяват дори да се доближат до годишна заплата от 10 милиона долара. Фелипе Маса (Williams) и Нико Хюлкенберг (Force India) карат за по 5 милиона долара на година, а Ромен Грожан (Haas) и Дениъл Рикардо (Red Bull) - за 4,5 и 4 милиона долара на сезон, като и двамата имат договори с отборите си до края на сезона.
Има още трима пилоти, които печелят повече от милион долара на година във Формула 1 и това са Валтери Ботас (Williams, 2,5 милиона долара), Естебан Гутиерес (Haas, 2 милиона долара) и Серхио Перес (Force India, 2 милиона долара).
Завръщането на Renault във Формула 1 и наемането на Кевин Магнусен и Джолиън Палмър донесе на младоците договори за по една година и годишна заплата в размер на по 900 000 долара. Даниил Квят пък кара за 850 000 долара на година в Red Bull.
Накрая на класирането по приходи са двамата младоци на Toro Rosso - вторият тим на Red Bull плаща едва по 650 000 долара на Макс Верстапен и Карлос Сайнц, а последното място е за пилотите на Sauber Фелипе Наср и Маркус Ериксон - по 450 000 долара. Няма данни какви са приходите на пилотите на Manor, където също като при Sauber, заплатата е част от парите, които тимът връща на пилота от сумата, която той е осигурил от спонсорите си и тези пари се използват за покриване на разходите му през сезона за пътувания, хотели, коли под наем и т.н.