Дигиталната реклама - най-добрата реклама

Около 1/4 от глобалните разходи за реклама през 2016 г. ще са в дигиталните медии. Медийна агенция Carat публикува актуализирана си прогноза за разходите за реклама в световен мащаб през 2015 и 2016 г. В Централна и Източна Европа се очаква спад в разходите за реклама, в България тенденцията е за увеличение с около 4,2%.

Данните на Carat са получени от 59 пазара в Европа, Африка, Северна и Южна Америка, Азия и Тихоокеанския регион.

Пазарен оптимизъм се отчита в предвижданията за 2016 г. - увеличение на рекламните инвестиции с 4,7% до 554 милиарда долара за 2016 г.

Дигиталната реклама продължава да увеличава дела си, като основен двигател за това са мобилната реклама, онлайн видео форматите и автоматизирана реклама (т.нар. programmatic buying).

За България Carat запазва прогнозата си за увеличение на общите рекламните инвестиции през 2015 г. с 3,4% и с 4,2% за 2016 г., като най-добре представящата се медия отново ще бъде дигиталната - с ръст на годишна база от 9% за 2015 г. и близо 11% за 2016 г. В основата на този ръст ще бъде бързо навлизащото и у нас автоматизирано закупуване на реклама (programmatic buying).


От регионална гледна точка, Централна и Източна Европа отново е с отрицателна прогноза - спад с 6% за 2015 г., а предвиденото в началото на годината увеличение на рекламните приходи с 3,9% за 2016 г. се забавя до 1.6%.

Причините са главно в по-високия от очакванията спад на инвестициите на най-големия пазар в региона - руския, свързани с намаляването на цените на петрола на световните борси и наложените от Запада санкции. Възстановяването на рекламните инвестиции в региона се очаква да започне през второто или третото тримесечие на 2016 г.

Благодарение на добрите резултати на Великобритания и Испания, западноевропейският пазар успява да задържи положителния си прогнозен ръст и да минимизира краха в някои пазари като Гърция, където прогнозите се сринаха до -12% спад в рекламните инвестиции, в сравнение с предвидените 8% увеличение през март тази година.

"Почти година наблюдаваме засилено колебание по отношение на рекламните инвестиции на големи пазари като Русия и Китай. Видно е, че медийният пейзаж става все по-сложен, защото групирани до скоро по определен признак пазари, сега работят различно като самостоятелни единици, а икономическата ситуация влияе незабавно на пазарния темп". Това заяви Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от която е и Carat.

*Carat е глобална медийна агенция No 1 според RECMA и пазарен лидер в дигиталните и разнообразни медийни решения. Основен фокус на компанията е стратегическото и медийно проучване, планиране и купуване. Основана през 1968 г. като първата медийна агенция в света, Carat е част от Dentsu Aegis Network и обслужва клиенти в повече от 150 страни с над 6000 служители в целия свят. Carat е на българския пазар от 2012 г. и се позиционира като иновативна и високоефективна комуникационна агенция.

Новините

Най-четените