Сантра в близък план

Има хора, на които никога няма да им е достатъчно да са просто безучастни зрители, които наблюдават отстрани и гледат завистливо към успелите в живота.

Тях не ги е страх да носят две, три, четири и пет дини под една мишница. Не ги спират битовизми като студ, жега, ремонти. Не се оправдават, че точно сега им е топло и не могат...

Сантра е именно такъв човек, а освен това се е заела с амбициозната задача да покаже на публиката си и други хора, които сме свикнали лаконично да определяме като "успели".

За такива като мен допреди няколко дни тя беше позната само с музиката си, само че предаването й CloseUP (можете да го гледате в ефира на The Voice) привлича не по-малко зрители и трупа сериозен брой фенове.

Концепцията е на пръв поглед позната и семпла - един ден с популярна личност и с нейните навици и рутина. Сантра решава да направи шоуто още по-непринудено и епизодите се снимат не чрез тромавата телевизионна техника, а чрез камерата на смартфон.

Предаването започва през 2011 година с една цел и една идея - да открие по какъв начин ежедневието на успелите се различава от това на останалите.

Сантра вярва, че успехът не идва като гръм от ясно небе, а постепенно, с ежедневни стъпки и навици, които оформят голямата картина. Именно това е посланието на CloseUP - как успелите структурират ежедневието си, за да са такива, каквито са.

Мнозина са скептични и казват на Сантра, че е луда да се захване точно с такъв формат, но мотивацията й е по-силна от негативизма.

Началото обаче се оказва лесно в друг аспект - в първите епизоди гостите й с лекота се съгласяват да застанат пред обектива й и да разкрият как прекарват деня си. Тогава много от тях подценяват поредицата, но с напредване на времето разбират, че CloseUP не е просто шоу, а психопрофил на госта. Има и такива, които не са склонни на подобна дисекция.

Само че освен всичко друго, Сантра е от тези, които трудно приемат "Не" за отговор. Тук не става въпрос за сляп волски инат, напротив.

Тя го нарича "аргументирано неприемане на отговора „не". С други думи, най-важното е да имаш силни аргументи и да отправиш предложение, което никой не може да откаже. Затова и не е учудващо, когато казва, че определя способността си да убеждава събеседниците си като едно от най-силните си качества.

Самата тя лесно започва нещо ново, но не и преди да обмисли внимателно стратегията си. Казва, че не обича да се захваща с неща, които не са успешни.

CloseUP e пример за този внимателно предвиден успех и то в бранш, който е пословично капризен - телевизионния. На въпросa ми как предаването се задържа толкова време в ефир и става все по-популярно за разлика от други риалити формати, отговорът на Сантра ме изненадва - "Не залагаме на това, което е модерно".

Сантра с ТоТо от група "Скандау"

"Модата е до време, стилът е вечен", цитира певицата Коко Шанел и си личи, че наистина го вярва. Затова в шоуто си не залага на жълтини и на клюки, а търси устойчивост. Смята, че един качествен бранд е такъв именно защото има ценности, а не защото ги пренебрегва в името на високия рейтинг и бързата слава.

Качеството, към което се стреми Сантра с CloseUP, е възможно и благодарение на съвременните технологии. От началото на новия си сезон предаването се заснема чрез флагмана на Huawei - P30 Pro.

Така всичко изглежда не само добре заснето, но и по-естествено.

Смартфонът е удобен, не тежи, има огромна памет и събира много информация, батерията е издръжлива. Процесът по заснемане става далеч по-лесен, а и нещата се случват по-непринудено.

Всичко в CloseUP изглежда сякаш няма внимателно разписан сценарий. Сантра подчертава, че все пак денят на участниците в поредицата обикновено е внимателно разграфен и плътно зает.

Всеки успешен човек, уточнява тя, знае как ще се развие денят му и едва ли има много свободни буфери. "Успешните не са успешни, защото лежат по осем часа на ден" е фразата, която обобщава разбирането й за гостите й. Естествено идва въпросът къде е ключът тогава? За Сантра това не са връзките и парите, а начинът, по който се справяме с проблемите. И да имат това, което тя нарича "точка Б". Да не се бърка с план Б!

Точка А е равносилно на "Аз съм тук и сега, но накъде отивам - не знам, нямам цел", обяснява Сантра.

„С това разбиране живеят повечето хора", допълва тя. Успелите хора обаче имат план и цел, или точка Б. "Да имам пари" не е цел, това е само следствие. Според Сантра далеч по-важно е да притежаваш така наречената емоционална интелигентност, да си упорит, работлив, комбинативен, да си обграден с хора, които ти помагат.

По тази причина тя не отива при гостите си като водеща, а по-скоро като ученик. „Понякога има полза и в това да се научиш какво да НЕ правиш", казва Сантра. Тя със собствените си очи е виждала, че горе на върха може и да е доста ветровито. Нещата отстрани винаги изглеждат по-розово, отколкото са.

И още едно признание - трудно се справя с толкова дини под една мишница, а на въпроса как си почива, отговаря лаконично - никак.

Сантра има козметичен бранд, който се стреми да развива паралелно с другите си занимания. Снимките с Huawei са започнали още през април, а си личи, че тя е човек, който с едно щракване на пръсти може да реши да се захване и с още нещо ново и неочаквано.

Защото успешните хора не лежат на дивана по осем часа.

Новините

Най-четените