Джеф Безос иска да подобри условията, в които служителите на Amazon работят. Или поне на думи заявява това.
От няколко години насам служители на компанията съобщават за напълно неприемливи практики като забрана за ходене до тоалетната, забрана на обедните почивки и неспазване на елементарни хигиенни мерки.
"Не третираме работниците си като роботи", категоричен е Безос.
В своето последно писмо към акционерите на Amazon той допълва, че положението за тях оттук нататък само ще се подобрява и дори има конкретни идеи как да стане това. Ироничното е, че бизнесменът заявява, че служителите не са роботи, но решенията, които предлага, включват още по-голяма роботизация на работния процес.
Безос дава идея да бъде използван алгоритъм на изкуствен интелект, чрез който да се разработват графиците на работниците и техните почивни часове и дни. Заедно с това хрумване предприемачът бърза да посочи в писмото си и че съобщенията за неетично отношение към складови работници, шофьори и дори мениджъри са напълно неверни.
Въпреки това явно и той осъзнава, че промяна е необходима и затова представя алгоритъм, който трябва да е напълно готов до края на тази година. Изкуственият му интелект ще анализира внимателно поведението на служителите и техните навици, след което ще предлага графици и разпределение на работните задачи.
Безос вижда в алгоритъма дори възможност за кариерно развитие.
При по-подробен анализ на даден работник технологията ще предлага по-висока длъжност, която той може да заеме и съответно позицията ще му бъде предлагана своевременно. "Нашата връзка със служителите е изключително силна и така ще стане още по-здрава", убеден е бизнесменът.
Това е и първият път, в който той гласно изказва подкрепа за създаването на работнически синдикати в рамките на Amazon. Смята се, че висшия мениджмънт на компанията прави всичко възможно, за да попречи на сформирането на подобни организации, защото първата им задача ще е да настояват за сериозни реформи в политиките на фирмата.
"Трябва да се представяме по-добре пред служителите си", заявява на свой ред Безос в отвореното си писмо. Така той намеква, че зад стените на складовете и офисите на Amazon действително има проблем и то сериозен. До момента компанията яростно отричаше да се случва нещо нередно, дори и когато имаше доказателства за него.
Единственото публично извинение, което работниците получиха, беше в началото на този април месец.
Тогава за пореден път из социалните мрежи и форумите се завъртяха кадри, които показват, че на складови служители им се налага да уринират в пластмасови бутилки, защото им е забранено да излязат в почивка. Вместо традиционно да отричат, че има подобни инциденти, от Amazon публикуваха официално извинение към тези, на които им се е налагало подобно нещо.
Важно е да се отбележи, че позакъснялото извинение беше публикувано късно в петък следобед на 3 април, точно преди католическия Великден, и малцина му обърнаха особено внимание.
А сега, когато Безос предлага машини и алгоритми да се грижат за благото на служителите, мнозина се чудят има ли накъде по-зле да стане, или все пак предприемачът този път е взел присърце идеята работниците да се чувстват добре.