Близо 5,5 милиона души са гледали новата реклaма на Nike

Само за пет дни от пускането му в YouTube, новият спот на Nike за световното първенство по футбол се превърна в едно от най-разпространяваните и гледани видеа в интернет. Само в страницата на YouTube е гледан над 5.3 милиона пъти.

Рекламата на концернa за спортна екипировка беше официално излъчена за първи път на 22 май на финала на Шампионската лига в Мадрид, но придоби огромна популярност още преди да се появи на телевизионния екран в 32 държави в Европа.

Клипът, който е история в три минути, придоби популярност не само заради участието на едни от най-големите футболни звезди, а и заради режисьора на филмчето.

Продукцията е на Алехандро Гонзалез Иняриту, известен с "21 грама" и "Вавилон" - филмът, с който спечели "Златна палма" за режисура в Кан през 2006. На тазгодишното издание на фестивала пък Хавиер Бардем спечели наградата за най-добър актьор за ролята си във филма на Иняриту "Biutiful".

С неговата емоционална продукция Nike сложиха начало на глобалната си маркетингова кампания за световното.

Под надслов "Напиши бъдещето" Иняриту разказва как един пас, един гол или дори остро влизане могат да променят бъдещето на големите спортисти.

Във филма-реклама участват всички големи клиенти на компанията, като Уейн Рууни, Кристиано Роналдо, Дидие Дрогба, Франк Рибери, Сеск Фабрегас, Андрес Иниеста. Роля има и Роналдиньо, въпреки че не попадна в състава на Бразилия за световното първенство. Като гости се изявяват баскетболистът от "Лос Анджелис лейкърс" Кобе Брайънт и тенис звездата Роджър Федерер.

"Всяко отиграване в един мач има шанс да промени посоката не само на тези 90 минути, но на целия турнир или сезон. Едно докосване на топката дава шанс да оставиш свой собствен отпечатък или да промениш бъдещето си. А един изпуснат момент оставя добро наследство на твоите съперници и техните фенове", коментира португалският нападател на "Реал" (Мадрид) Кристиано Роналдо.

Тънката граница между славата и провала най-добре илюстрира ролята на Уейн Рууни. След като Франк Рибери пресича паса към съотборника му Тео Уолкът в последните минути от мача срещу Франция на Световното първенство при резултат 1:1, Рууни пада на колене и вижда живота си съсипан. Представен е като пропаднал мъж с огромно шкембе и гигантска червеникавокафява брада. Сюжетът го довършва, вкарвайки го да живее сам в каравана, където готви боб, докато ликът на Рибери се извисява на билборд.

Междувременно в Южна Африка стартира проектът Umuzi Photo Club, чиято идея е да представи образът на страната чрез фотографии на деца от училищата в Совето и други квартали на Йонахесбург. В навечерието на световното първенство тези снимки показват най-бедните части от африканското население. Изложба със селекция от тези снимки вече е отоврена в Лондон в Idea Generation Gallery. Приходите от продажбите на снимките ще се използват за финансиране на социални проекти.

Новините

Най-четените