Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Nissan срещу Subaru BRZ и Toyota GT86

370Z или негов наследник ще се бори с компактните спортни модели на Toyota или Subaru
370Z или негов наследник ще се бори с компактните спортни модели на Toyota или Subaru

Новите спортни модели на Subaru и Toyota - BRZ и GT86 ви харесват? Няма как да е иначе, от доста време японските производители не са показвали достъпни спортни модели. Но това явно е само началото на нещо ново.

Според източници от Nissan, цитирани от вестник Sydney Morning Herald, японската компания е съжилива проекта си за достъпно и леко спортно купе, което да се продава в цял свят.

Широ Накамура, старши директорът в Nissan, който отговаря за развитието на новите модели, вече обяви, че екипът му работи по варианти за "даунсайзинг" на 370Z. Но засега нищо повече. И не е ясно дали наследникът на 370Z ще е с по-малък двигател, по-лек и по-евтин или ще се оформи нова гама Z-модели, като новият ще е по-малкият брат на 370Z.

"Лично аз предпочитам по-малък спортен автомобил - обясни Накамура пред австралийския Herald. - Време е да резгледаме отново този проект. При 370Z все още не можем да кажем дали автомобилът ще получи двигател с по-голям или по-малък работен обем."

Ако Nissan реши да предложи 370Z с по-малък двигател, това ще е първият случай в историята на модела. Все пак, означението на модела идва от обема на двигателя - 3,7-литров V6.

Предполага се, че е възможен вариант, наречен 300Z, като за последно такъв модел е бил продаван в Щатите през 1986 година. През 80-те години обаче тази серия спортни модели носеше означението ZX.

В същото време е възможно и възраждането на позабравени моделни означения на Nissan като 200SX и 240SX. Във всички случаи обаче новият модел ще е пряк пазарен съперник на купе моделите на Subaru и Toyota със задно задвижване.

Според Накамура, ако Nissan реши да намали работния обем на двигателя на 370Z или неговия наследник, феновете, които държат на по-големите мотори ще могат да се насочат към вече легендарния GT-R.

"Ако има достатъчно голям пазар за такива автомобили, то ние сме готови да предлагаме три спортни модела", обобщи Накамура.





 

Най-четените