Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Peugeot прави 208 GTi

Peugeot 208 GTi Concept ще дебютира в Женева през март
Продажбите на спортния хечбек ще започнат през 2012
Автомобилът се задвижва от 1,6-литров турбо двигател
На предната решетка ще присъстват два националния флага
Интериорът е определено спортен

Peugeot се подготвя за сериозно присъствие в интересния и вълнуващ сегмент на компактните хечбек автомобили със спортни амбиции и оръжието на французите ще е новият 208 GTi. Концептът, който ще се използва за база на автомобила ще дебютира другия месец на автомобилното изложение в Женева.

208 GTi Concept е доказателствота, че мощните и бързи компактни хечбек автомобили остават важни за Европа, а през 80-те години на миналия век Peugeot доминира в този сегмент с класиката 205 GTi.

В последните години обаче 206 RC и най-мощната версия на 207 отстъпваха на успешните модели в този сегмент, водени от Renault Clio Renault Sport, който постави нови стандарти за този тип автомобили.

GTi Concept е базиран на версията на 208 с три врати и се задвижва от 4-цилиндров 1,6-литров турбо двигател, зает от RCZ THP 200 с мощност 197 конски сили. Предавателната кутия е 6-степенна механична.

Все още от Peugeot няма официална информация за динамичните качества на 208 GTi Concept, но се очаква ускорението от 0 до 100 км/ч да е за по-малко от 7 секунди, а максималната скорост да е 250 км/ч.

С дебюта на 208 GTi въпросният пазарен сегмент ще стане много интересен - там вече присъстват Ford Fiesta ST, Opel Corsa OPC, Citroen DS3 и това са само европейските представители, като тъм тях трябва да прибавим новия Renault Clio RenaultSport, който ще се появи по-късно през 2012 година.

В сравнение с нормалния 208, GTi Concept оставя с 36 милиметра по-широка следа - отпред и отзад, отпред е широк 1506 мм, а отзад - 1503 мм.

Concept е с 18-цолови лети джанти, както и със спойлер на задния капак - за допълнително притискане на задницата към пътя. Допълнителните елементи включват двоен хромиран ауспух, който излиза в дясната част на задницата, допълнителни спойлери и "разширяване" на праговете. Тази версия е с по-сериозни спирачки - диаметърът на предните спирачни дискове е 302 мм, а на задните - 249 мм.

В чест на класиката 205 GTi - логото на 208 GTi Concept е разположено както на предната решетка, така и на задните колонки, също като при оригинала.

Интересното е, че в долната част на предната решетка ще присъства емблема с френския или британския флаг - означение на двата най-важни пазара за този автомобил.

Интериорът на 208 GTi е ориентиран към водача, воланът е кожен, с по-малък диаметър и "плоско дъно", скоростният лост също е с частична кожена тапицелия, педалите са алуминиеви. Инструментите по арматурното табло са с алуминиеви елементи и фоново LED осветление.

Подобно на стандартния 208, управлението на повечето важни функции при GTi Concept са изнесени на централната конзола - включително и свързването с интернет.

Все още няма официално потвърждение на 208 GTi от страна на Peugeot, но се очаква то да е формалност и автомобилът да е на европейския пазар преди края на 2012.

 

Най-четените