Есента донесе приятни изненади на почитателите на компактните модели на BMW - премиера за новата 1-а серия в България и световен дебют на новата 3-а серия в Мюнхен. Развитието и на двата модела е много важно за компанията, защото 3-ата серия е най-продаваният автомобил на марката, а 1-ата серия на практика създаде нов сегмент за BMW.
Шестото поколение на 3-ата серия на BMW получава трудната задача да продължи с успехите на своите предшественици - това е най-продаваният премиум автомобил, по данните на BMW, но в днешно време конкуренцията на световния автомобилен пазар е повече от сериозна.
Новата 3-а серия на BMW, поне на външен вид, е подчинена на новия дизайн на моделите на марката - интересно оформяне на фаровете, на предния капак, "бъбреците" в предната решетка продължават да растат, а линиите на купето стават все по-плавни и динамични.
В сравнение с петото поколение на 3-ата серия на BMW новият автомобил е нараснал на размери - с почти 10 сантиметра на дължина, с 5 сантиметра е увеличено междуосието, а колата оставя и по-широки следи - с почти 4 сантиметра отпред и с почти 5 сантиметра отзад.
В интериора дизайнерите на BMW отново са заложили на еволюцията - ориентиран към водача кокпит, както и улеснен достъп до всички важни уреди. Тук обаче лесно се забелязва една особеност в сравнение с предишния модел - пътуващите отзад вече разполагат с повече пространство. Мястото за коленете зад предните седалки е увеличено с 15 мм, а пространството за главите с 8 мм.
Вътрешното пространство е и по-практично двете големи поставки за чаши вече са интегрирани на средната конзола пред селектора на трансмисията, като по-избор могат да бъдат заменени с включената в серийното оборудване поставка за предмети. В джобовете на предните и задните врати също има големи отделения за вещи. В предните врати могат да бъдат поставяни бутилки с вместимост до 1 литър. Вместимостта на багажника е увеличена с 20 литра. За транспортиране на обемисти предмети и още по-висока гъвкавост опционално се предлага и сгъваема в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.
Но, няма да е изненада, ако предположим, че почитателите на марката се вълнуваха сериозно и от моторите, с които излиза на пазара новата 3-а серия. И при новият модел е спазена рецептата, която включва надлъжно разположен двигател, задно задвижване и разпределение на теглото 50:50 между предния и задния мост. Новата 3-а серия излиза на пазара с 4 двигателя, всички снабдени с новата технология BMW TwinPower Turbo.
За почитателите на редовите шестцилиндрови двигатели новият BMW 335i, оборудвано с BMW TwinPower Turbo редови шестцилиндров бензинов двигател с работен обем 3 литра, предлага максимална мощност от 225 кВт/306 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм, който е на разположение още при 1 200 об/мин.
BMW 328i е оборудвано с четирицилиндровият BMW TwinPower Turbo двигател, представител на ново поколение от леки и мощни бензинови двигатели, които перфектно подхождат на динамичната концепция на новата спортна лимузина. Изключително модерният агрегат развива мощност 180 кВт/245 к.с. и още при 1 250 об/мин разгръща максималния си въртящ момент от 350 Нм. С него ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 5,9 секунди, а средният разход на гориво е само 6,4 л/ 100 км.
Показателите на дизелите са още по-интересни - моторите имат по-висока литрова мощност и работят по-ефективно. Това важи както за BMW 320d със 135 кВт/184 к.с. и въртящ момент 380 Нм, така и за BMW 320d EfficientDynamics Edition, при което максималната мощност от 120 кВт/163 к.с. е комбинирана със среден разход на гориво при тестовия цикъл на ЕС от само 4,1 л/ 100 км.
През есента на 2012 г. за първи път вариантите на BMW Серия 3 ще бъдат допълнени и с първия пълен хибрид сред компактните спортни лимузини в премиум-сегмента.
От тази есен на българския пазар е и новата 1-а серия на BMW - наследник на изключително успешното първо поколение на модела, реализирало над 1 милион продажби в цял свят. 1-ата серия на BMW е единственият автомобил в своя клас, който е с надлъжен двигател и задно задвижване.
Моделът се предлага в две дизайнерски линии - Urban и Sport, а при новата 3-а серия те са три - Sport, Luxury и Modern.
Новата 1-а серия се задвижва от пет 4-цилиндрови двигателя - три дизелови и два бензинови. Работният им обем варира от 1,6 до 2 литра, а мощността - от 136 до 184 конски сили.