Този офроудър не е получавал обновяване от 2009 г. насам.
Мнозина дори се чудеха дали в Toyota не са решили да прекратят производството му. И изведнъж, в средата на април 2024 г., получаваме изцяло нов Toyota 4Runner, който може да се похвали с много повече от обновен дизайн.
SUV-то вече е хибрид, който се включва към все по-набъбващия списък от хибриди на компанията.
Той е изграден на същата платформа, на която вече се произвеждат Tacoma, Tundra и Sequoia. Това е шестото поколение Toyota 4Runner и този път колата се завръща към корените си на мощен и мускулест пикап с мисъл за офроуд шофирането.
Моделът от 2009 г. за времето си изглеждаше достатъчно внушително, но все пак не особено различимо от конкуренцията. Ако го нямаше масивният багажник, по-незапознато око можеше да го сбърка с някое друго SUV на пазара.
Сега Toyota поправят грешката си като правят 4Runner по-висок, с по-категорични и правоъгълни черти и изразителни калници. Предната решетка също е чувствително променена като е направена по-масивна и не подсказва, че SUV-то е хибрид, а не само с двигател с вътрешно горене.
Новата версия ще се предлага в два варианта - със смесено задвижване или със задвижване на четирите гуми едновременно.
Базовият Toyota 4Runner има 278 конски сили, а по-мощният достига до 326 конски сили.
И двата варианта ще се предлагат само с осемстепенна скоростна кутия, като и двата имат пет режима на шофиране - нормален, в кал, в напрашен терен, в пясък и за контрол при "пълзящо" катерене или слизане в насечен терен.
По подразбиране Toyota 4Runner идва с 33-инчови офроуд гуми и специални подсилени амортисьори.
Предпазните калници и част от задната броня са стоманени. Интериорът е решен в черно и карамелено, като тапицерията на седалките е от естествена кожа. Пред водача има 7-инчов клъстер с инструменти и отделно има 8-инчов дисплей на инфотейнмънт системата.
Срещу допълнително заплащане потребителите могат да получат екстри като подгряване на задните седалки, проектиране на дисплея на предното стъкло и чистачки, които се активират автоматично при дъжд.
По подразбиране има и разнообразни софтуерни допълнения като детектор за пешеходци, автоматична спирачка и круиз контрол.
Toyota вече отнесе известен брой критики, че засилва присъствието на хибриди в портфолиото си, вместо да залага на чисти електромобили. Отговорът на компанията е категоричен и той е, че за момента хибридните автомобили позволяват повече гъвкавост и повече спокойствие за водача.
В допълнение от Toyota посочват, че и хибридите сериозно допринасят за намаляване на парниковите газове.
Колкото до цената - тя още не е обявена. Новата Toyota Tacoma започва от около 33 хил. долара, но Toyota 4Runner със сигурност ще е по-скъп и може би ще пристига на базова цена от около 43 хил. долара.
Ще е в продажба малко по-късно тази година.