След като инвестира 44 млрд. долара за придобиването на социалната платформа Twitter, сега милиардерът Илон Мъск продава сериозни пакети от акции на друга от компаниите си - електромобилния гигант Tesla.
Според документи от Комисията по ценните книжа и борсите на САЩ в периода от 4 до 8 ноември Мъск е продал акции на Tesla за близо 4 млрд. долара.
Той финансира голяма част от сделката за Twitter именно чрез продажба на акции на Tesla, като до момента той е продал акции на компанията стойност 15,5 милиарда долара, без в това число да влизат новите продажби.
Документите показват, че той е разпоредил продажбата на 19 милиона акции на стойност над 3,95 милиарда долара.
Според информации за сделката за Twitter, милиардерът трябва да продаде акции на стойност между 5 и 10 млрд. долара, за да покрие останалите разходи, свързани с покупката на активите на социалната платформа.
Неотдавнашният спад на цената на акциите на Tesla, който беляза 17-месечно дъно, се дължи именно на действията на Мъск, който предизвика вълна от продажби. През последните три дни 319 млн. акции на Tesla са сменили собственика си, като от тях главният изпълнителен директор на компанията е продал само 19,5 млн. акции или под 6% от общия брой на продажбите.
Структурата на финансирането на сделката с Twitter остана непубликувана, така че все още е трудно да се прецени дали главният изпълнителен директор на Tesla ще продаде допълнителни акции на компанията, за да покрие свързаните с това разходи.
В момента той притежава около 446 милиона акции на Tesla, което се равнява на дял от около 12%. От началото на годината цената на акциите на компанията е спаднала с 45%.
Миналата седмица милиардерът обяви желанието си да направи сериозни промени в Twitter, за да може компанията да стане отново финансово стабилна. В плановете на Мъск за това попадат мащабни съкращения в персонала, както и планове да възстанови видео платформата Vine и да таксува верифицирани акаунти на потребители с по 8 долара на месец.
На фона на критиките срещу него за това, че може да позволи крайнодясна пропаганда и фалшиви новини в Twitter, платформата бележи рекордно високи стойности в потребителската си база, като самият Мъск се похвали за това в туит.
Той отчита, че от края на второто тримесечие на годината до края на третото има ръст на активните потребители на дневна база от над 15 млн.
Въпреки това миналата седмица милиардерът отбеляза, че Twitter е изправен пред сериозен отлив на приходи от реклама. Според документ, предназначен за рекламодателите на Twitter, речта на омразата в социалната мрежа вече е в рамките на историческата норма, като остава между 0,25 % и 0,45 % от туитовете при стотици милиони туитове на ден.