Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ще се възползва ли Марк Уебър?

Марк Уебър доминира в Монте Карло - трасе, което много прилича на това в Сингапур Снимка: Getty Images
Марк Уебър доминира в Монте Карло - трасе, което много прилича на това в Сингапур

Гран при на Сингапур този уикенд може да се окаже едно от най-важните състезания за сезона във Формула 1. Битката за титлата далеч не е решена, но ще ви предложа едни по-различен поглед към нея. Подобно на последното европейско състезание - Гран при на Италия на „Монца", тук големите тимове и претендентите за първото място отново ще се сражават с пълни сили.

Същото обаче важи и за отборите в дъното на класирането - и при тях продължава развитието на болидите, инвестициите в колите не спират - всеки иска да спечели нещо в края на сезона.

Спомнете си, какво стана миналата година в Сингапур - точно в това нощно състезание Red Bull демонстрира, че може да направи голяма стъпка напред, а пилотите на McLaren наредиха тима сред претендентите за титлата.

Тазгодишната битка за световната титла във Формула 1 е най-оспорваната от години насам - до финала остават пет състезания, а това, което се случи на „Монца" позволи на двама от поизостаналите претенденти - Фернандо Алонсо и Дженсън Бътън, да се върнат отново в голямата битка.

Моето мнение е, че оттук нататък основен фаворит за титлата е Марк Уебър, като първата важна уговорка за това е австралиецът да си оправи стартирането, защото заради това, че се забави на старта в последните две състезания, загуби ценни точки.

„В последните няколко състезания не може да се каже, че съм направил старта на годината", призна Марк пред ВВС. „Когато всичко в една кола от Формула 1 е наред, то тогава потеглянето е лесно, но при нас не винаги се получава така. Сигурен съм обаче, че този проблем ще бъде решен, при това съвсем скоро."

Но прогнозата ми, че Марк ще е фаворит в последните стартове се базира и на очакването, че в Сингапур Red Bull ще има предимство пред другите големи тимове, благодарение на което може да настъпи разкъсване в класирането при пилотите. Сега първите петима в подреждането са събрани в 24 точки.

Така че в неделя вечерта няма да имаме нов световен шампион (предсрочно), най-много да се увеличи дистанцията между част от петимата претенденти или разликата между тях още да намалее.

Да се върнем на подобренията на болидите, които ще гледаме този уикенд в Бахрейн - с тях болидите трябва да са по-бързи и по-стабилни - два ключови фактора на спънатото трасе в Сингапур.

Ще е интересно да видим как се е отразил последния тест на ФИА на предните крила - доколко те се огъват в двата си края - на стабилността на предницата на колата на Red Bull? На „Спа" и на „Монца" двата края на предното крило почти докосваха асфалта на трасето, това променяше налягането във въздушните потоци, оформяни от предното крило и даваше нужната стабилност на предницата.

Дали обаче този ефект се проявява само на високоскоростни трасета? Или пък ще работи по-добре на по-бавна и по-спъната писта като тази в Сингапур? Да не забравяме, че „Спа" и „Монца" далеч не бяха най-подходящите трасета за колата на Red Bull, докато това в Сингапур е точно такова.

Оттук идва и увереността ми във възможността пред Марк Уебър да дръпне напред. Австралиецът доминира в Монако и Будапеща - тесни и спънати трасета, където има по една дълга права, а разликите на обиколка бяха неприятна изненада за съперниците на Red Bull.

Болидите на McLaren бяха бързи и стабилни на „Спа" и „Монца", но една от техните конструктивни особености е, че не се справят по най-добрия начин с неравните трасета - което този уикенд, ще е минус за тях. Представянето на Ferrari може би ще е сходно на това, което гледахме в Унгария, което едва ли е добра новина за победителя от „Монца" Фернандо Алонсо, но ентусиазма в тима след победата в Италия е страхотен.

И накрая, да не пропуснем непредсказуемия Себастиан Фетел - той е в ролята на догонващ в битката за титлата, но в Red Bull вече декларираха, че ще оказват еднаква подкрепа на двамата си пилоти. Което означава, че точно Фетел може да обърне шампионата с главата надолу - ако, да речем, спечели четири от следващите пет състезания. Но дали ще го направи? Защото на теория RB6 на Red Bull може да му даде такъв шанс.

Сега остава да видим какво ще стане на практика. Но последните пет състезания тази година ще са класика и първото от тях е на тъмно - след финала му няма да има световен шампион, това е важно, а битката си струва да се гледа.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените