Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Пилотите във Формула 1 ще стачкуват за пари

Кими Райконен още има да получава пари от Lotus
Сутил има да получава пари от Force India, но Люис Хамилтън не подкрепи протеста му Снимка: Getty Images
Сутил има да получава пари от Force India, но Люис Хамилтън не подкрепи протеста му
Caterham дължи пари на завърналия се във Формула 1 Камуи Кобаяши

В най-скоро време част от пилотите във Формула 1 може да обявят стачка заради заплати, които не са им изплатени от отборите, за които карат или са се състезавали през миналата година.

Сезон 2013 отбеляза разрива между Кими Райконен и Lotus, след като тимът за втора поредна година забави заплатата на финландеца, която реши да се оперира в края на годината и пропусна последните три старта за бившия си отбор.

По време на Гран при на Бахрейн стана ясно, че Lotus все още не са изплатили напълно парите, които тимът дължи на Кими, а това даде повод за шумен скандал между мениджъра на Райконен и тим мениджъра на Lotus Федерико Касталди.

По същото време се оказа, че Райконен далеч не е единственият, който има да получава пари за пилотирането си. Lotus дължи неизплатени заплати на Ромен Грожан, Force India има да дава пари на двамата си пилоти Нико Хюлкенберг и Адриан Сутил, а Caterham бави плащания на Камуи Кобаяши, който се върна този сезон във Формула 1.

Протестът им е получил санкцията на Асоциацията на пилотите във Формула 1 (GPDA) като на последното заседание членовете на организацията са подписали документ, според който те ще организират стачка, ако отборите продължават да бавят парите им.

Райконен обаче не е член на GPDA и не е подписал това споразумение. В същото време Люис Хамилтън, който е член на GPDA и е един от пилотите, който получава една от най-големите заплати в падока, също не е подписал документа.

Нико Хюлкенберг отказа да коментира пред списание Sport Bild дали пилотите наистина са подписали такъв документ и кога може да се очаква стачка.

„Не искаме да изнасяме пред медиите това, което си говорим в GPDA - обясни германецът. - Но е факт, че отборите ни бавят заплатите. Някои тимове се опитват да обърнат ситуацията в своя полза като ни обясняват, че могат много лесно да сменят пилотите си и да отложат проблеми. Да, това винаги може да стане, въпреки че на мястото ни може да дойде някой, който не е толкова бърз.

„Ние знаем, че отборите не ни плащат защото имат финансови трудности. Някои тимове са във финансова криза, но трябва да се намери изход от ситуацията."

Все още никой от отборите, които дължат пари на пилотите не е коментирал темата, като същото важи и за боса на Формула 1 Бърни Екълстоун. Темата обаче ще получи развитие още този уикенд, когато е Гран при на Китай и ще има нова среща на GPDA.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените