Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 филма, които да не пропускате на “София Филм Фест”

“Тар”

Кейт Бланшет може и да се размина с Оскара за най-добра главна женска роля, но високите отзиви за изпълнението ѝ в “Тар” няма да спрат да отекват.

Филмът на Тод Фийлд разказва за феноменалния диригент и композитор Лидия Тар (Бланшет) в периода, когато тя изживява най-големия си професионален успех. Подготвя издаването на нова книга и живо изпълнение на Петата симфония на Малер, от които се очаква да увековечат името ѝ на световната класическа сцена.

Но когато е на една ръка разстояние от най-големия си пробив, личният ѝ живот започва да се разпада, като повлича след себе си и кариерата ѝ. Снимка: София Филм Фест
“Тар”

Кейт Бланшет може и да се размина с Оскара за най-добра главна женска роля, но високите отзиви за изпълнението ѝ в “Тар” няма да спрат да отекват.

Филмът на Тод Фийлд разказва за феноменалния диригент и композитор Лидия Тар (Бланшет) в периода, когато тя изживява най-големия си професионален успех. Подготвя издаването на нова книга и живо изпълнение на Петата симфония на Малер, от които се очаква да увековечат името ѝ на световната класическа сцена.

Но когато е на една ръка разстояние от най-големия си пробив, личният ѝ живот започва да се разпада, като повлича след себе си и кариерата ѝ.
“Империя на светлината”

Трогателният филм на Сам Мендес ни запознава с управителката на киносалон Хилари (Оливия Колман). Всеки неин ден тече в едно и също темпо: отваря киното, почиства залите и продава билети на зрителите. Рутината ѝ обаче се променя, когато се сдобива с нов колега. 

Стивън (Майкъл Уорд) е млад чернокож англичанин, който заради личните си предизвикателства с расизма в Англия проявява естествено съчувствие към затворената си колежка. Двамата се сприятеляват и малко по малко Стивън научава, че Хилари има афера с шефа им, а той се възползва от нея заради биполярното ѝ разстройство. Снимка: София Филм Фест
“Империя на светлината”

Трогателният филм на Сам Мендес ни запознава с управителката на киносалон Хилари (Оливия Колман). Всеки неин ден тече в едно и също темпо: отваря киното, почиства залите и продава билети на зрителите. Рутината ѝ обаче се променя, когато се сдобива с нов колега.

Стивън (Майкъл Уорд) е млад чернокож англичанин, който заради личните си предизвикателства с расизма в Англия проявява естествено съчувствие към затворената си колежка. Двамата се сприятеляват и малко по малко Стивън научава, че Хилари има афера с шефа им, а той се възползва от нея заради биполярното ѝ разстройство.
“Чалга”

Завладяващата историята на режисьора Мариан Вълев ни въвежда мечтата на 20-годишната Барбара (Елеонора Иванова), която иска да стане певица. Уверена е, че има талант и харизма за сцената, но никой не иска да я прослуша, понеже има твърде малък бюст.

Амбицията на момичето за слава обаче не се пречупва. Тя е решена да си направи операция за уголемяване на гърдите, като събере парите с проституция. Барбара заминава за “Златни пясъци” с мисията да съблазнява платежоспособни мъже, а докато кръстосва улиците среща психично болната Роза (Цветелина Стоянова), която става нейна дясна ръка в търсенето на клиенти. Снимка: София Филм Фест/ bTV Studios
“Чалга”

Завладяващата историята на режисьора Мариан Вълев ни въвежда мечтата на 20-годишната Барбара (Елеонора Иванова), която иска да стане певица. Уверена е, че има талант и харизма за сцената, но никой не иска да я прослуша, понеже има твърде малък бюст.

Амбицията на момичето за слава обаче не се пречупва. Тя е решена да си направи операция за уголемяване на гърдите, като събере парите с проституция. Барбара заминава за “Златни пясъци” с мисията да съблазнява платежоспособни мъже, а докато кръстосва улиците среща психично болната Роза (Цветелина Стоянова), която става нейна дясна ръка в търсенето на клиенти.
“Аржентина, 1985”

Един от тазгодишните номинирани за най-добър чуждоезичен филм на наградите “Оскар” разплита истинското разследване на прокурорите Хулио Стратера и Луис Морено Окампо. 

В годината на най-кървавата военна диктатура в Аржентина двамата събират екип от млади юристи, чиято задача е да научат колкото се може повече за жертвите на военния режим в страната. Под постоянна заплаха за живота и сигурността на семействата им прокурорите планират да отнесат намерените доказателства до съда. Снимка: София Филм Фест
“Аржентина, 1985”

Един от тазгодишните номинирани за най-добър чуждоезичен филм на наградите “Оскар” разплита истинското разследване на прокурорите Хулио Стратера и Луис Морено Окампо.

В годината на най-кървавата военна диктатура в Аржентина двамата събират екип от млади юристи, чиято задача е да научат колкото се може повече за жертвите на военния режим в страната. Под постоянна заплаха за живота и сигурността на семействата им прокурорите планират да отнесат намерените доказателства до съда.
“Цялата красота и кръвопролитие”

Документалният филм на Лора Пойтърс запознава зрителите с подробностите около “Аферата Саклър”, или семейството, което стои зад опиоидната криза в САЩ. Във филма на Пойтърс са залегнали откровени интервюта, диапозитиви, редки архивни кадри и свидетелствата на Нан Голдин - жената, която повежда битката срещу заможната фамилия, пристрастила американците към окситоцина. Снимка: София Филм Фест
“Цялата красота и кръвопролитие”

Документалният филм на Лора Пойтърс запознава зрителите с подробностите около “Аферата Саклър”, или семейството, което стои зад опиоидната криза в САЩ. Във филма на Пойтърс са залегнали откровени интервюта, диапозитиви, редки архивни кадри и свидетелствата на Нан Голдин - жената, която повежда битката срещу заможната фамилия, пристрастила американците към окситоцина.
“В капан”

Германо-белгийската драма се фокусира върху живота на Немо (Уилям Дефо) - професионален крадец на произведения на изкуството. Той е абсолютен “гений” в своята област, успявал да се измъкне незабелязано след десетки обири.

Но когато набелязва дома на поредната си жертва, се случва нещо непредвидено - колекционерът разполага с тиха охранителна система, която моментално се задейства и заключва всички входове и изходи. Попаднал в безизходното положение, Немо става затворник, който копнее да бъде хванат на местопрестъплението. Снимка: София Филм Фест
“В капан”

Германо-белгийската драма се фокусира върху живота на Немо (Уилям Дефо) - професионален крадец на произведения на изкуството. Той е абсолютен “гений” в своята област, успявал да се измъкне незабелязано след десетки обири.

Но когато набелязва дома на поредната си жертва, се случва нещо непредвидено - колекционерът разполага с тиха охранителна система, която моментално се задейства и заключва всички входове и изходи. Попаднал в безизходното положение, Немо става затворник, който копнее да бъде хванат на местопрестъплението.
“Шекспир като улично куче”

Филмът на Валери Йорданов се развива около младо момче, което разполага с два големи таланта. Единият се изявява на театралната сцена, а другият - в уличните боеве. Залозите се вдигат, когато близък човек на главния герой е поставен в опасност. Обстоятелствата притискат момчето да избере един път - незаконните мачове за пари или рецитирането на Шекспир. Снимка: София Филм Фест
“Шекспир като улично куче”

Филмът на Валери Йорданов се развива около младо момче, което разполага с два големи таланта. Единият се изявява на театралната сцена, а другият - в уличните боеве. Залозите се вдигат, когато близък човек на главния герой е поставен в опасност. Обстоятелствата притискат момчето да избере един път - незаконните мачове за пари или рецитирането на Шекспир.
“Случаят Тесла”

Филмът на Андрей Хадживасилев прекарва проблема със световната енергийна криза през очите на един малък изобретател. Тони (Мартин Паунов) е любознателно момче, което разработва уред за синтез на безжично електричество, вдъхновен от ексцентричния учен Никола Тесла.

Тони е убеден, че изобретението му ще помогне в задълбочаващите се усложнения с енергийните ресурси, но точно когато е по средата на работата си, родителите му казват, че трябва да замине на ученически лагер. На малкия изобретател му се налага да се учи как да оцелява сред природата и да се справя с хулиганите, които го взимат на мушка. Снимка: София Филм Фест
“Случаят Тесла”

Филмът на Андрей Хадживасилев прекарва проблема със световната енергийна криза през очите на един малък изобретател. Тони (Мартин Паунов) е любознателно момче, което разработва уред за синтез на безжично електричество, вдъхновен от ексцентричния учен Никола Тесла.

Тони е убеден, че изобретението му ще помогне в задълбочаващите се усложнения с енергийните ресурси, но точно когато е по средата на работата си, родителите му казват, че трябва да замине на ученически лагер. На малкия изобретател му се налага да се учи как да оцелява сред природата и да се справя с хулиганите, които го взимат на мушка.
“Идиотският триъгълник”

Майсторската сатира на шведския режисьор Рубен Йостлунд представя по забавен начин и поучителен начин социалните прослойки в съвременното общество. Разделението е очертано от екипажа, гостите и персонала на луксозна яхта. Всеки от тях е поставен някъде в социалната пирамида спрямо доходите си и разполага с различна свобода и привилегии.

Най-комфортно се чувстват тези на върха, а най-унизително - тези в основата. Но силите се преразпределят, когато на яхтата избухва експлозия и всички пасажери се оказват на необитаем остров. Снимка: Киномания
“Идиотският триъгълник”

Майсторската сатира на шведския режисьор Рубен Йостлунд представя по забавен начин и поучителен начин социалните прослойки в съвременното общество. Разделението е очертано от екипажа, гостите и персонала на луксозна яхта. Всеки от тях е поставен някъде в социалната пирамида спрямо доходите си и разполага с различна свобода и привилегии.

Най-комфортно се чувстват тези на върха, а най-унизително - тези в основата. Но силите се преразпределят, когато на яхтата избухва експлозия и всички пасажери се оказват на необитаем остров.
“Жълт олеандър”

Българската комедия извежда на сцената една от най-любимите мишени за хумор на киното у нас - български политик, планиращ схема за бързо забогатяване. 

Китодар Тодоров влиза в ролята Бранимир Китов, политик със съмнителна репутация, който се бори да се добере до висок пост в Брюксел. Заедно с младата му съпруга Йоана (Стефани Ивайло) планират среща с италианския премиер, като се надяват, че този таен разговор ще уреди нещата. Но планът излиза извън контрол, когато бившият приятел на Йоана нахлува в дома им и изнудва Бранимир с порно видео на съпругата му. Снимка: HBO Max
“Жълт олеандър”

Българската комедия извежда на сцената една от най-любимите мишени за хумор на киното у нас - български политик, планиращ схема за бързо забогатяване.

Китодар Тодоров влиза в ролята Бранимир Китов, политик със съмнителна репутация, който се бори да се добере до висок пост в Брюксел. Заедно с младата му съпруга Йоана (Стефани Ивайло) планират среща с италианския премиер, като се надяват, че този таен разговор ще уреди нещата. Но планът излиза извън контрол, когато бившият приятел на Йоана нахлува в дома им и изнудва Бранимир с порно видео на съпругата му.

Киното остава във фокуса на вниманието ни и този месец.

Оскарите минаха и заминаха, но ентусиазмът около най-доброто от света на седмото изкуство продължава да ни държи заради фестивала "София Филм Фест".

С богата програма, подбрала заглавия, на които си струва да обърнете внимание, тазгодишният фестивал ще ни разходи из различни чисто човешки истории, развили се на различни места по света.

Официалното откриване на "София Филм Фест" е на 16 март, а първите прожекции започнаха от 11 март.

В предложенията присъстват множество номинирани за "Оскар" филми и български заглавия, на които ви съветваме да отделите време.

Списъкът с препоръки може да разгледате в галерията горе.

 

Най-четените