Латиноамериканската актриса и продуцент Ева Лонгория се презастрахова за бъдещи провали в новото си професионално поприще - режисурата.
Прави го с твърдението, че ако излизащият на 9 юни неин филм "Flamin" Hot" не пожъне успех, тя няма да има втори шанс да режисира, защото е и жена, и латиноамериканка.
По нейно мнение мъжете в киноиндустрията са по-привилегировани с възможността да грешат и въпреки това да продължават да имат професионални ангажименти.
"Ние (бел.ред. жените) не получаваме много шансове. Един бял мъж може да режисира филм за 200 милиона долара, да се провали и да му предложат следващ. Това е проблемът. Аз имам един шанс, работя два пъти по-здраво, два пъти по-бързо и два пъти по-евтино", коментира Лонгория пред Variety.
Думите на Лонгория за вторите шансове за мъжете режисьори, които са имали скъпоструващ филмов провал, лесно могат да бъдат оборени.
Американският фентъзи екшън "47 Ronin" с Киану Рийвс например се появява на екран през 2013 г. Продукцията е режисьорски дебют на Карл Ринш. Дори да се опитате да потърсите информация за Ринш, няма да откриете много - това само по себе си ви ориентира накъде са отишли нещата с кариерата му.
Бюджетът, с който продукцията разполага, надскача 200 милиона долара, а приходите от световния боксофис са малко над 150 милиона. Филмът получава основно негативни оценки и е обявен за един от най-големите кино провали.
Ринш не получава втори шанс, въпреки че е мъж.
Пред Variety Лонгория обръща внимание и на това, че в Холивуд успехът по отношение на представителността е много условен. Дава пример с това как филмовите студия или телевизиите може да се тупат по гърбовете и да се хвалят, че са "удвоили" броя на жените зад камера.
Режисьорката обаче посочва, че след удвояването жените просто са станали от една две.
"И вие си казвате: "Добре, технически го направихте, но все пак сте наели само две жени." Така че начинът, по който измервате успеха, е наистина важен", обяснява недоволната Лонгория.
Не е изключено думите ѝ да са провокирани и от опита ѝ с предишни несполучливи проекти през последните години.
Ситкомът "Теленовела", в който тя участваше като актриса и като изпълнителен продуцент, има само един сезон, състоящ се от 11 серии. Снимането на следващ сезон беше отменено през май месец 2016 година.
Първа черна точка за актрисата от "Отчаяни съпруги".
Няколко месеца по-късно, в началото на август, сериалът "Подли камериерки", чийто изпълнителен продуцент отново е Лонгория, бе прекъснат след четвъртия си сезон. Сюжетът отново проследява живота на няколко латиноамериканки.
Първоначално шоуто се радва на голям зрителски интерес - средно около 3 милиона гледания на първите серии. С напредване на времето обаче, броят гледания постепенно и неумолимо спада на по-малко от един милион. Резултатът - спиране на сериала.
Втори неуспех за Лонгория.
Миналата година беше спрян и трети сериал, чийто изпълнителен директор е Ева Лонгория. "Gordita Chronicles" се състои от един сезон с 10 серии, който доскоро беше достъпен в платформата HBO Max. През 2022-ра бе обявено, че шоуто повече няма да бъде част от каталога на компанията.
Вероятно е всичко това да се е отразило неблагоприятно на самочувствието на Лонгория като професионалист, но неуспехите ѝ едва ли са провокирани от това, че е жена и латиноамериканка.
Тя е на мнение, че ако жена-режисьор се провали с филм с голям бюджет, това може да ѝ коства следваща режисьорска възможност. И все пак има скорошен пример за точно обратното.
Такъв е случаят с игралната адаптация от 2020 година "Мулан" , чийто режисьор е жена - Ники Каро. В този филм също са вложени солидни средства - 200 милиона. Точно колкото и Ева Лонгория споменава като хипотетична цифра.
Въпреки това, приходите от филма са единствено 70 милиона. Все пак "Мулан" имаше лошия късмет да излезе на екран в месеците, в които коронавирусната пандемия се разпростираше по света.
Критиките спрямо филма също са полярни - някои критици се изказват положително относно продукцията, други отправят критики към представянето на азиатската култура, трети просто предпочитат оригиналната анимационна версия на "Мулан".
В крайна сметка Ники Каро получава втори шанс, въпреки че е жена.
Новият ѝ филм - екшън трилърът The Mother с участието на Дженифър Лопес се излъчва в платформата Netflix.
Така че има надежда и за успеха на Ева Лонгория. Въпреки, че е жена.