Скъпи историци, добавете още едно завоевание в дългата биография на Наполеон Бонапарт - българския боксофис.
Продукцията на Ридли Скот "Наполеон" завзе първото място в класацията за най-гледани филми в България с приход от 291 486 лева в първия си уикенд на екран.
Между 24 и 26 ноември епосът - който не е точно исторически - е бил гледан от малко над 20 хиляди зрители.
Лидерът от миналата седмица - "Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии", не успя да задържи първото място, макар във втория си уикенд да е бил гледан от още 9500 души. Общият приход на предисторията на "Игрите на глада" достига 575 хиляди лева.
Трети в класацията е новото анимационно предложение на "Дисни", озаглавено "Желание". Интересното тук е, че макар да е имал повече зрители от "Игрите на глада" и също така да има прожекции основно на 3D екрани, филмът е събрал с 3 хиляди лева по-малко от втория.
Отговорът най-вероятно се крие в по-ниската цена на билетите за кино за деца - основната аудитория на анимацията.
Българският филм "Диада" в третия си уикенд на екран отива на четвъртото място. Продукцията на Яна Титова до момента е придърпала към кината над 40 хиляди души, а общите приходи са 476 232 лева.
Друга анимация - "Котки в музея", оформя Топ 5 на българския боксофис, откъдето изпада супергеройският "Капитан Марвел 2". Филмът, който се очертава като един от най-неуспешните за Marvel Studios, все още не е събрал 20 хиляди зрители от премиерата на 10 ноември насам.
За сравнение: "Наполеон", както казахме, е бил гледан от 20 хиляди българи още в първия си уикенд.
Ето как изглежда Топ 5 на най-гледаните филми по кината в България за уикенда 24-26 ноември:
Филм: | Зрители / уикенд: | Приходи / уикенд: | Зрители общо: | Приходи общо: |
"Наполеон" | 20 057 | 291 486 | 20 057 | 291 486 |
"Игрите на глада: Балада за пойни птици и змии" | 9 500 | 132 890 | 41 680 | 575 052 |
"Желание" | 10 263 | 129 549 | 10 263 | 129 549 |
"Диада" | 4 663 | 58 897 | 40 561 | 476 232 |
"Котки в музея" | 2 134 | 25 770 | 17 193 |
193 182 |
В Северна Америка ситуацията е малко по-различна, тъй като "Наполеон" не успя да надмогне франчайз силата на "Игрите на глада" и остана втори със 21 милиона долара за уикенда.
Това е по-добър резултат от първоначалните прогнози, като същевременно прогнозираният победител - анимационният "Желание" (Wish), не сбъдна желанията на създателите си и събра 19,5 милиона долара. Така вместо на върха, анимацията на "Дисни" отиде на третото място и в класацията за Северна Америка.
В световен мащаб "Желание" е изкарал 49 милиона долара, а "Наполеон" - близо 79 милиона.