Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Sony и LG забиха последния пирон в ковчега на 3D телевизията

Провалът на 3D телевизията е просто пример за това как не всяка вълнуваща нова технология е задължително да успее да се наложи на пазара, дори всички да се надпреварват да я произвеждат и налагат.
Провалът на 3D телевизията е просто пример за това как не всяка вълнуваща нова технология е задължително да успее да се наложи на пазара, дори всички да се надпреварват да я произвеждат и налагат.

Понякога производителите на потребителска електроника се опитват да въведат на пазара нова технология, която хората настойчиво отказват да приемат и като резултат тя отива в кофата с другите изобретения, които, казано по-любезно, „са изпреварили времето си".

Много добър пример за това е 3D телевизията, която официално умря. Вече няма големи производители, които да предлагат триизмерни телевизори. Последните две компании, които произвеждаха такива - LG и SONY обявиха, че през 2017-а годна спират да правят телевизори, които поддържат 3D.

Двете фирми просто следват примера на други в бизнеса като Vizio, Sharp и TCL, които вече махнаха 3D технологията от продуктовите си линии.

През 2010-а, малко след успеха на „Аватар", първият 3D блокбъстър, телевизионните компании започнаха да хвърлят изцяло инженерни и маркетингови сили в производството на 3D. Но в крайна сметка, 7 години по-късно се оказа, че тази технология така и не беше прегърната от потребителите и не успя да се наложи като фактор при закупуването на нов телевизор за дома.

В момента телевизионната индустрия се фокусира върху 4K, HDR и SMART телевизорите като основна примамка за купувачите. През 2012-а разходите за 3D телевизори представляват едва 23% от всички пари, похарчени за телевизори в щатите.

Днес, 3D телевизията е просто пример как не всяка вълнуваща нова технология е задължително да успее да се наложи на пазара, дори всички да се надпреварват да я произвеждат и налагат.

Ето някои възможни причини за неуспеха на 3D телевизията:

Липса на достатъчно съдържание, недостатъчен брой 3D канали.

Очилата, необходими за гледане, са странни и напрягащи и като аксесоар, и като цена за много хора
3D телевизорите могат чудесно да се използват като 2D телевизори и техните 3D характеристики не са използвани особено често.

3D телевизорите се нуждаят от внимателно калибриране и могат да доведат до зрителна умора или така наречената астенопия.

И не на последно място, може би е хубаво да попитаме себе си дали някога 3D ефектите действително са ни впечатлявали или са подобрявали преживяването ни пред екрана.

Освен това според някои изследвания 12% от хората не са способни да виждат правилно 3D картините, а 30% имат много слабо стереоскопично зрение, което също им пречи да възприемат триизмерния образ.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените