"Всичко се промени" - с тези думи Тейлър Суифт обобщава десетилетието, в което е на световната сцена и под светлините на прожекторите.
Нейният албум "Red" попада на 99-о място в класацията на Rolling Stone за петстотинте най-добри албуми в историята и това е повод в подкаста на изданието тя да разсъждава за славата, ранната популярност и дрязгите в музикалния бранш.
Певицата може и да изглежда като наивна блондинка, но отдавна е доказала, че външният ѝ вид лъже сериозно. Мъдростта, натрупана с годините и особено след като прехвърля 30-те, проличава в признанието ѝ, че никога не си е правила илюзии, че славата е преходно явление.
"На 22 вече се чувствах като прочетен вестник", откровено споделя Суифт в подкаста.
Тя си припомня, че е на сцената от 16-годишна, когато поема по пътя на кънтрито. Затова и в началото на 20-те си години Тейлър усеща, че това, което прави, е демоде. Докато Суифт още се подвизава с китарата и велурените джинси, описва самата тя, популярност набират нови, по-свежи изпълнителки.
Така Тейлър стига до извода, че да пееш цял живот в един и същи стил музика "отегчава хората до смърт".
Именно по този начин се случва крайно успешното преминаване на блондинката от кънтрито към поп музиката - промяна, която предопределя по-нататъшния ѝ успех. Въпреки това Суифт си признава, че прави тази крачка със страх. Тя го описва като мач по борба със собствените ѝ притеснения и опасения.
Тогава се появява албумът ѝ "Red", който в крайна сметка попада в класацията на Rolling Stone.
В подкаста на списанието Тейлър не си прави илюзии за стойността на песните в албума и го нарича по-скоро "пръски различна боя". И до днес тя е критикувана, че песните ѝ от онова време са насочени само към темата за раздялата, но Суифт е категорична - точно това е раздялата, един голям хаос.
Друга повратна точка в кариерата на изпълнителката е запознанството ѝ с Ед Шийрън. Британецът пише по-голямата част от песните си напълно сам и успява да предаде ценни знания на американската си колежка. "Той наистина ме научи как да пиша музика", допълва още Тейлър.
"Все още се чуваме всяка седмица", казва Суифт. Шийрън ѝ помага и напълно да загърби кънтрито и смело да нагази в поп музиката, макар че в разговора си с Rolling Stone певицата уточнява, че все още си позволява да свири и пее кънтри в малки клубове на Нашвил и други тексаски градчета.
Именно смяната в стила на пеене и композиране дава на Тейлър онова чувство за свобода и усещане, че може да прави всичко.
Откровенията ѝ в подкаста идват на фона на новината, че блондинката започва да презаписва някои от старите си хитове.
Вестта зарадва феновете на Суифт, които бяха крайно разстроени от факта, че бившият ѝ продуцент Скутър Браун продава парчетата ѝ на различни компании. Тейлър беше сериозно заплашена от опасността никога да не може законно да изпълнява редица от най-големите си и разпознаваеми хитове.
А не е пресилено да се каже, че Браун трупа едно малко състояние от продажбата на песните на Суифт. Той получава общо 300 млн. долара за песните, сред които и такива, които са включени в "Red". Ако изпълнителката не се беше намесила, печалбите на продуцента сигурно щяха да са още по-колосални.
След неприятни съдебни спорове и още по-неприятна размяна на нападки в социалните мрежи на певицата все пак ѝ е позволено да пее старите си песни. И тя не губи време, а се впуска в презаписването на част от тях, които може би ще бъдат събрани в албум с римейкове.
Въпреки това Тейлър не издава повече подробности и вместо това казва в заключение, че "тепърва има още много изненади".