Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Adidas загуби дело за емблематичните си три ленти

Компанията съди дизайнера Том Браун, използвал сходен дизайн на лентите Снимка: iStock
Компанията съди дизайнера Том Браун, използвал сходен дизайн на лентите

Гигантът в сферата на спортното облекло Adidas загуби знаково съдебно дело, засягащо трите им емблематични ленти.

Компанията беше завела иск в съда в Ню Йорк срещу модния дизайнер Том Браун и едноименния му бранд за луксозни дрехи, тъй като според тях дизайнът на техните ивици, твърде много се доближава до този на Adidas.

Браун твърди, че е има разлики в използваните дизайни, като неговите дрехи имат различен брой ивици - четири вместо трите на германската спортна компания.

Adidas искаха обезщетение от над 7,8 милиона долара, както и съдът да забрани на бранда Thom Browne да използва знаковите ленти. Вместо това обаче журито от съдебни заседатели в Ню Йорк застана на страната на дизайнера.

Дизайните на Thom Browne често включват четири хоризонтални, успоредни ивици, които опасват ръкавите или крачолите на създаваните от тях дрехи. Юридическият екип дизайнера твърди също така, че двете марки обслужват различни клиенти и няма никакъв шанс потребителите да направят грешка и да ги сбъркат.

Спортното облекло не доминира в колекциите на Thom Browne, а продукцията на дизайнера е насочена към богати клиенти. Така например чифт дамски спортни клинове на бранда струват над 800 долара, докато тениска с якичка може да се намери за цени над 320 долара.

Адвокатите на Браун също твърдят, че лентите са принципно често срещан дизайн.

Макар Adidas да завежда делото си в съда чак през 2021 г., битката на германския спортен гигант с Thom Browne продължава вече над 15 години.

През 2007 г. Adidas се оплака, че Браун използва три ленти върху якетата си. Тогава дизайнерът се съгласи да спре да го използва емблематичния елемент на спортната компания и добави четвърта ивица. Въпреки това обаче Adidas не останаха доволни.

Една от причините за това е, че оттогава насам Thom Browne се разраства изключително бързо, като дрехите на компанията се продават в повече от 300 места по целия свят. Враждата между двата бранда се задълбочи, след като през последните години Браун започна да създава повече спортни облекла.

Марката има разнообразна фен база. Тя проектира тоалета на рапърката Карди Би за Met Gala през 2019 г., докато бившият професионален футболист и мениджър на английския "Борнемут" Скот Паркър стана известен с това, че носи по време на мачове жилетки и блейзъри, създадени от дизайнера.

След решението на съда от Adidas публикуваха изявление, в което изразяват своето разочарование от решението на журито. Оттам допълват обаче, че ще продължат да защитават своята интелектуална собственост, включително и чрез обжалване на сегашното решение.

От Thom Browne Inc заявяват, че компанията е доволна от резултата от делото. Самият дизайнер коментира пред Асошиейтед прес, че се надява случаят да вдъхнови други, чиято работа е предизвикана от по-големи компании.

"Беше важно да се боря и да разкажа историята си", заяви Браун.

Документите, използвани по делото, показват, че Adidas от 2008 г. насам е започнала повече от 90 съдебни битки и е подписала повече от 200 извънсъдебни споразумения, свързани с търговската марка.

 

Най-четените