Докладът за финансовите резултати на Disney за последното тримесечие на 2022 г. определено не предоставя положителни данни за компанията, макар и резултатите в него да са по-добри от очакваното.
Въпреки това отчетената загуба на платформата Disney+ от 1,5 млрд. долара и загубата на около 2,4 млн. абонати на услугата показват нуждата от промени и стягане на редиците. Това е първият отчетен спад в броя на абонатите на платформата от пускането ѝ през 2019 г. насам.
Така в момента според собствените изчисления на компанията Disney+ има общо около 161,8 млн. абонати по целия свят.
Затова и главният изпълнителен директор на компанията Боб Айгър, който миналата година беше върнат на поста именно за това, обяви плановете си за съкращаване на 7000 работни места. Целта на тези съкращения, както и на останалата част от плановете на Айгър, е да свият разходите на Disney около 5,5 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор на компанията коментира, че не е взел това решение леко, като посочи огромното уважение, което изпитва към таланта и отдадеността на служителите на Disney по целия свят.
По думите му обаче тези промени са наложителни, тъй като с тях ще бъде подобрена позицията на компанията и ще се помогне за това тя да устои на "бъдещи смущения и глобални икономически предизвикателства".
С тези съкращения в персонала работната сила на Disney по целия свят ще се свие с около 3,6%, уточняват от "Би Би Си".
В доклада се посочва, че компанията има 8% ръст в продажбите си до 23,5 млрд. долара между октомври и декември миналата година. Печалбата също се е увеличила с 11% до 1,3 млрд. долара.
Въпреки тези резултати спадовете в потребителите на Disney+ и загубите за платформата налагат ключови промени и преструктурирания.
Предвидените икономии включват планове за съкращаване на 3 млрд. долара от бюджета за филми и телевизионни предавания, докато останалите 2,5 млрд. долара свивания на разходите трябва да дойдат от области, несвързани с предлаганото съдържание.
Айгър също така обяви, че компанията ще бъде реорганизирана по три основни направление: развлекателно подразделение, което включва основните телевизионни, филмови и стрийминг дейности; спортните мрежи на ESPN; и подразделение за тематични паркове, което включва круизни кораби и потребителски продукти.
Още вчера стана ясно, че Disney също проучва възможностите за повече лицензиране на своите филми и телевизионни сериали за конкурентни медии в опит да ограничи загубите на своята стрийминг платформа.
"Тази реорганизация ще доведе до по-рентабилен, координиран подход към нашите операции", обясни главният изпълнителен директор пред анализатори по време на конферентен разговор.
Той добави, че въпреки резултатите стрийминг услугата на компанията ще остане неин основен приоритет.
Това е третата голяма реорганизация на бизнеса на Disney след усилията за укрепване на филмовите франчайзи чрез придобивания и развитието на онлайн бизнеса.
Промените в компанията до голяма степен отговарят на част от критиките, повдигнати през последните месеци от милиардера активист инвеститор Нелсън Пелц, който коментира, че Disney правят прекомерни разходи за стрийминг и съдържание.
Цената на акциите на компанията се повиши с повече от 5% при продължителна търговия след обявяването на плановете на компанията за реорганизация и съкращения.
Боб Айгър изненадващо се завърна начело на компанията през ноември, след като наследникът му Боб Чапек беше уволнен заради слаби резултати. Неговата задача сега е да подобри финансовото представяне на Disney и да установи по-добър контрол върху разходите.
Преди това Айгър се оттегли през февруари 2020 г., след като беше начело в продължение на 15 години.