Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Netflix съкращава служители в опита си за справяне със загубите

Компанията освобождава около 2% от личния си състав Снимка: Pixabay
Компанията освобождава около 2% от личния си състав

Последният доклад за състоянието на Netflix през първото тримесечие на 2022 г. нанесе на компанията тежък удар, от който тя продължава да търси начини да се възстанови.

Последните информации потвърждават, че стрийминг гигантът ще съкрати 150 служители, или около 2% от целия си състав, с оглед свиване на бюджета и разходите си.

"Забавящият се растеж на приходите означава, че също така трябва да забавим растежа на разходите си като компания", казва представител на компанията, цитиран от CNBC. "Тези промени са провокирани най-вече от бизнес необходимости, а не от индивидуалното представяне [на служителите], което ги прави особено трудни, тъй като никой от нас не иска да се сбогува с толкова много страхотни колеги. Работим усилено, за да ги подкрепим през този много труден преход."

Съкращенията ще засегнат най-вече служители, базирани в САЩ, казват още от Netflix и допълват, че ще бъдат прекратени договорите и с някои фирми, с които стрийминг гигантът е работил досега.

Това е поредният сигнал за мащабни промени в компанията след отчитането на рязък спад на абонатите за първото тримесечие на 2022 г.

Стрийминг платформата е загубила около 200 000 абонати в сравнение с четвъртото тримесечие на 2021 г., а тенденциите показват, че се очаква да загуби още 2 милиона до юни.

Пазарната стойност на Netflix намаля с повече от 50 милиарда долара, а прогнозите са, че компанията ще изпита сериозни затруднения да се върне на пътя към успеха.

От доклада насам ръководството взе решение да съкрати някои бъдещи проекти и да направи цялостна оценка на предлаганото съдържание, като от тук нататък ще се разчита на много по-сериозен контрол и селективност на това, което се продуцира и качва в платформата.

Друга мярка за справяне с трудната ситуация е борба с широко разпространената практика за споделяне на потребителски пароли. Данните на Netflix показват, че в допълнение към своите 222 милиона плащащи домакинства, има повече от 100 милиона допълнителни, които ползват споделени акаунти, но без да плащат.

Един от възможните варианти, които се тестват, е всеки профил извън конкретното плащащо домакинство да се таксува допълнително, но засега от компанията не казват нищо окончателно.

Все повече се говори и за вероятността да бъде пусната бюджетна версия на стрийминг услугата, в която обаче да има реклами. Подобен ход не би бил нещо ново за стрийминг  бранша, тъй като конкурентните Hulu и HBO Max имат по-евтини свои варианти за онези потребители, които нямат против от време на време да видят по някоя и друга реклама.

Със сигурност обаче ще бъде новост за Netflix, чиито главен изпълнителен директор Рийд Хейстингс винаги е бил против подобна идея.

Текущите реалности при всички положения ще наложат доста болезнени промени за стрийминг платформата, която доскоро доминираше Холивуд и налагаше тенденциите.

 

Най-четените