Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Според Караджов Кирил Петков е виновен за хаоса с пътните строители

"Продължаваме Промяната" са най-големите неможаци, които съм срещал през живота си", твърди регионалният министър в оставка Снимка: БГНЕС
"Продължаваме Промяната" са най-големите неможаци, които съм срещал през живота си", твърди регионалният министър в оставка

"Обществените поръчките за строителство и поддръжка на пътища са отменени не от Агенция "Пътна инфраструктура", а от Комисията за защита на конкуренцията с шест последователни решения." Това заяви на пресконференция министърът на регионалното развитие и благоустройтвото Гроздан Караджов по повод новината, че се спират обществените поръчки за пътно строителство след края на септември.

Той обясни, че решенията на КЗК са в резултат на жалби, подавани от фирмите изпълнители, тъй като условията, заложени е процедурите, са изключително рестриктивни и в полза само и единствено на държавата.

Караджов коментира, че самите процедури изобщо не са стигнали до фаза подаване на оферти и избор на изпълнители, а решенията на КЗК са взети преди близо месец, но се обявяват чак сега.

"Очевидно вече сме в предизборна кампания, след като ПП се упражняват върху пътища. Това е добре познатия рефрен на тяхното предизборно говорене", коментира Караджов в началото на пресконференцията.

По думите му сутрешната пресконференцията в МС на зам.-министъра на финансите Андрей Цеков "не е нищо повече от един жалък опит на Кирил Петков и на "Продължаваме Промяната" да прехвърлят проблема от болната глава на здравата".

"Всъщност виновен е самият Петков, защото в неговия кабинет, на среща с хора от министерството и експерти от АПИ, те настояваха да има максимални рестрикции. Ето го закономерният резултат от това премиерът да се меси непрекъснато в разпределението на парите на АПИ. И питам: Защо контролира плащанията до ден-днешен и кой е кръгът около него, който има интерес от този контрол", коментира министърът в оставка.

Гроздан Караджов изтъкна още, че премиерът в оставка Петков издал "незаконна заповед" всички плащания за пътища на стойност над 900 000 лв. да се извършват само с одобрение на Министерския съвет.

"Съобразих се с това изискване, защото държа на прозрачността. След тази заповед имаше шест одобрени от МС доклада за плащания към "крадливите фирми", както премиерът ги нарича", каза още Караджов.

Той изтъкна още, че "Продължаваме Промяната" са най-големите неможаци, които съм срещал през живота си".

"Когато някой некомпетентен и безотговорен се намеси в работата на експертите резултатът е нарушение на закона. Лъжат и обвиняват на едро, без да се съобразяват с нито един факт. Всъщност целта беше "онзи от отсрещната сграда да не може да плаща на пътните фирми". Явно Петков е можел да предвиди, че ще има служебно правителство на президента Радев", заяви още Караджов пред журналистите.

Според него крайният срок от 30 септември трябва да бъде премахнат от договорите със строителните компании и след това властите "да се молят" на фирмите да подпишат анекси. Ако това не се случи, регионалният министър в оставка предвижда, че ще се стигне до "катастрофа", тъй като дори аварийните ремонти ще бъдат прекратени.

"Договорите се прекратяват автоматично на 30 септември. Тоест на кого да ги възложите. А да възлагате без договор - отивате направо при прокурора. Кой е този смелчага, който ще тръгне да възлага при опасност от наказателно преследване?", коментира Караджов.

"Виновникът за 30 септември се казва Кирил Петков, няма значение какви смехотворни статуси пише във Фейсбук, той изобщо не си спомня фактите", заяви още той и допълни, че с подобно политическо говорене в публичната среда Петков е довел до спирането на строежите по всички магистрали.

Малко преди това премиерът в оставка Кирил Петков призова Караджов със статус във Фрейсбук незабавно да освободи председателя на АПИ, "заради чиито действия и бездействия е нарушен общественият интерес в полза на привилегировани фирми".

 

Най-четените