Колко струва една качествена компютърна игра? Добре знаем, че топ заглавията могат да достигнат до 50-60 евро, че и доста повече.
Но не е задължително човек да плаща чак толкова много, ако иска да поиграе нещо добро. Оказва се, че в съвременния безкрайно конкурентен гейминг пазар може да се намери качествено заглавие и за 6,87 евро.
Eдин български пример е доказателство за това.
Ако отворите платформата Steam и в търсачката напишете Death Must Die, ще откриете игра с близо 16 400 позитивни оценки и 92% процента рейтинг. Това говори наистина много.
Играта си е изцяло българска, а ние от Webcafe.bg имахме възможност да поговорим с един от нейните създатели - Симо Илиев от независимото студио Realm Archive.
Той описва Death Must Die като микс от собствена митология, дело на екипа зад играта, и класическо фентъзи roguelike ARPG.
"Имаме Пантеон от богове, които са решили да се изправят срещу един от своите — Смърт. Играчът поема контрол над героите, покровителствани от тези богове, с цел да влезе в подземния свят, където го чака битка със Смърт и неговите орди", обяснява Симо.
По пътя си из подземния свят ще откривате древни светилища и митични същества, ще събирате отдавна забравени реликви и ще избирате измежду стотици сили, дар от боговете.
"Roguelite е може би най-популярният жанр, когато става въпрос за инди игри. Ние самите ги харесваме, наред с класическите ARPG заглавия. На пазара нямаше подобна комбинация, което ни се стори като възможност да съчетаем най-добрите елементи от двата жанра", разказва Симо.
И изглежда са свършили повече от добра работа, имайки предвид, че целият екип на Realm Archive се състои от четирима души.
Първоначално започват само двама през 2022 г. и създават играта с карти Kamifuda, която също може да бъде намерена в Steam.
Малко по-късно в екипа на Realm Archive се присъединяват и останалите, когато започва работата по Death Must Die.
Всички се познават от години покрай участието им в различни Game Jams в България, където се събират ентусиасти програмисти, художници, дизайнери, музиканти, геймъри и фенове, за да говорят и създават на място дигитални или бордови игри.
"Препоръчвам всеки с интерес към гейм индустрията да започне с един Game Jam. В България имаме такива събития всяка година и именно там ние също се запалихме по създаването на игри", разказва Симо Илиев.
Самият той ще бъде лектор в рамките на Creative Buzz - част от събитието "Кошер", което ще се проведе в Inter Expo Center на 18 септември, където ще разкаже и повече за успеха на Death Must Die.
А как все пак едно indy студио успява да създаде така успешна и достъпна игра в България? Все пак всички сме чували, че у нас бизнес средата невинаги е особено приветлива.
От гледна точка на момчетата от Realm Archive е важно преди всичко да опознаеш законите тук и да се справиш с бюрокрацията. Въпросът е да стигнеш с готовия продукт дo Steam.
"Стига да можеш да предложиш качество на добра цена, там вече няма значение дали се намираш в България или някъде другаде", посочва Симо.