Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Netflix се отказва да ни "вкара във филма"

Стрийминг услуга маха повечето си интерактивни заглавия Снимка: Webcafe
Стрийминг услуга маха повечето си интерактивни заглавия

Някъде около появата на Black Mirror: Bandersnatch, имаше мнения, че възможното бъдеще на киното и телевизията е именно в интерактивни филми или сериали, в които зрителят не просто гледа, но взима решения, които определят поведението на персонажите и как ще се развие историята.

Да, по подобие на добрите стари книги-игри, но доста по-скъпо за правене.

Netflix, инициаторите на експеримента, сякаш се надяваха на подобно по-ангажиращо потребителя бъдеще, но то май няма да се случи. Поне не скоро.

Стрийминг услугата потвърди, че на 1 декември ще премахне от каталога си повечето си интерактивни заглавия.

От 24 предложения ще останат едва четири - споменатият Black Mirror: Bandersnatch, Unbreakable Kimmy Schmidt: Kimmy vs. the Reverend, Ranveer vs Wild with Bear Grylls и You vs. Wild.

Опитите на платформата да се заиграе с интерактивния формат започнаха през 2017 г. с Puss in Book: Trapped in an Epic Tale - история, таргетирана основно към деца.

Но както се вижда по общия брой заглавия за последните 7 години, компанията не прекали твърде много с усилията в тази посока. Все пак от самото начало определи начинанието като "експеримент" и очевидно резултатите не са достатъчно задоволителни, че да го продължава.

Повечето интерактивни заглавия - доста разумно - са базирани на съществуващи франчайзи, а това вероятно оскъпява продължаващата им поддръжка.

Стрийминг услугите плащат на създателите на дадена поредица за наличието ѝ в каталога.

Когато тази поредица не привлича зрители, от бизнес гледна точка е логично да изчезне, вместо да трупа загуби.

Продължават усилията на Netflix в областта на игрите (както може би сте забелязали, ако имате мобилното приложение на смартфона си).

Съоснователят на компанията Рийд Хейстингс е посочвал, че именно геймингът и социалните мрежи са най-големите конкуренти на платформата за вниманието на потребителите.

Следващата стъпка очевидно ще е в тази посока, тъй като наскоро Netflix назначи шефа на гейминг отдела си Майк Верту за вицепрезидент по генеративния изкуствен интелект в игрите. Което звучи притеснително много като игри, измислени от ИИ...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените