Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Сериалът The New Look: Можеше да е блестящ, ако не чиракуваше на изтъркани идеи

Хубаво е, но е глуповато Снимка: Apple TV+
Хубаво е, но е глуповато

Като най-големите майстори на културното обиждане, французите са измислили фамозен израз, с който да разкостят нечий тоалет, без да оставят каруцарско впечатление.

Когато не харесват как се е облякъл някой, те интелигентно се отсичат с fashion faux pas, което в груб превод означава "мода без смисъл".

Fashion faux pas е нарицателно за компилациите от дрехи, в които са вложени кански усилия, куп пари, разкошни платове, но завършеният им вид е абсурден. Изглеждат гиздаво и впечатляващо, но нещо в идеята им куца.

Така може да се обобщи и концепцията на новия сериал The New Look - fashion faux pas. Хубаво е, но е глуповато.

Поредицата на стрийминг платформата Apple TV+ се спуска към враждата между дизайнерите Коко Шанел и Кристиан Диор, неповторим по своята същност епизод от историята на модата. В същото време сериалът намесва нацисткото влияние във Франция през Втората световна война, без да съумее да го комбинира с ненавистта между двамата моделиери.

Трейлърът на The New Look може да гледате тук:

В един момент The New Look е притиснат от разказвателното менгеме за лошите нацисти, а в следващия се връща към модните ревюта, сякаш цялото мракобесие, което сме гледали допреди няколко епизода, е без особено значение.

Любопитно е защо създателят на драмата Тод Кеслер е избрал да отдели солидно внимание на нацистката окупация в Париж, като видимо не е измислил как да я съчетае с основния замисъл на The New Look.

A и все пак хората, които биха гледали поредицата, ще очакват шоу за мода, а не по-добре облечената версия на "Списъкът на Шиндлер".

Снимка: Apple TV+

Сюжетът на The New Look се разполага в две времеви линии. Първата се развива в края на Втората световна война, а втората - в средата на 50-те години, когато Коко Шанел се връща в Париж, за да оглави отново френската модна сцена.

Откриващите сцени ни запознават със сърцевината на конфликта ѝ с Кристиан Диор: двамата спорят за кройката на женските дрехи.

Шанел (Жулиет Бинош) ненавижда последната колекция пищни тоалети на Диор (Бен Менделсон), който пък е убеден, че бъдещето на женските дрехи е във величествения обем и слоевете платове.

Разнопосочните им възгледи са събрани в рамките на няколко минути, след което сериалът се връща няколко години назад - към 1943 г., когато френската столица се намира под нацистка окупация.

Снимка: Apple TV+

Кристиан Диор, по това време безименен дизайнер в модната къща на Люсиен Лелонг (Джон Малкович), шие бални рокли за дамите от висшето нацистко съсловие и с парите издържа себе си, баща си и сестра си Катрин (Мейзи Уилямс), която е деен активист на френската съпротива.

В това време Коко Шанел се шири в луксозна стая на петзвездния хотел "Риц", флиртува с окупаторите и умува как да използва арийските закони, за да си върне собствеността върху модния си бизнес.

С напредването на поредицата субсюжетът за нацистките връзки на двамата дизайнери превзема историята и то с най-изтъркания възможен троп - за героичното неподчинение. Все едно не сме го гледали достатъчно, за да запомним, че Гестапо са изтезавали хора в тайни квартири. И да, идеологията за арийската раса е геноцидна. 

Снимка: Apple TV+

Каква е връзката между френската висша мода и този етап от историята на Франция обаче така и не става ясно. 

Кеслер можеше да използва структурата с двойната времева линия, за да съпостави травмата на дизайнерите и на френската нация с възстановяването.

Можеше да покаже как присъствието на германците в Париж е повлияло на парижката мода и как Коко Шанел и Кристиан Диор се отърсват от тяхното влияние с края на Втората световна война.

За съжаление шоуто не прави нито едното, нито другото, а вместо това се фокусира върху добре познатите аспекти за лошите нацисти, без да обслужва сюжетните моменти, които биха могли да отличат поредицата.

През цялото време The New Look върви неохотно в предните редици на парижката мода с осезаемото желание да скрои нещо красиво, но притиснат от историческата предпоставка, моделът му се разпада по шевовете. 

Сериалът е наличен в стрийминг платформата Apple TV+ от 14 февруари.

ПРИСЪДАТА ЗА THE NEW LOOK: 2 от 5 кафенца

 

Най-четените