Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Кои са най-лошите места в самолета

И защо да избягваме 11А и 11F Снимка: iStock
И защо да избягваме 11А и 11F

Да инвестираш в избор на места в самолета не винаги изглежда като добра идея - защо да даваш пари за определена седалка, като единствената ти цел е да стигнеш от точка А до точка Б?

Логиката е желязна, докато човек не се окаже служебно разпределен на някое от най-лошите места в самолета. На полет от 3-4 часа например.

Кои са обаче тези места и съответно - коя част на пътническия салон да избягваме, ако решим да си платим за избора?

Всички експерти единодушно сочат за най-лоши местата в края на салона, особено последната редица.

••• Те се смятат за най-безопасни, но не е точно така:

Тези седалки се падат и до тоалетните, и до служебното помещение, където кабинният екипаж приготвя храната.

Това означава, че освен разнообразни миризми и аромати, в тази част от самолета са концентрирани и доста движение и шум - и от пътниците, които отиват до тоалетната, и от екипажа, който ползва помещението, затопля храни и напитки, отваря шкафове и си разменя реплики.

Подобна атмосферата не е особено приятна, особено за пътници, които искат да дремнат или да четат книга.

Освен това седалките на най-задния ред не могат да се спускат назад. Има и самолети, в които на най-задните места няма и прозорци.

Ако самолетът паркира на пристигане на ръкав, пътниците най-отзад са и последните, които излизат от машината. В случай, че бързате за следващ полет или трансфер освен досадно, това може да е и определящо за пътуването.

За капак обичайно в най-задната част на самолета турбуленцията се усеща по-силно.

Но точно тези места имат и предимства. Първото е, че повечето пътници са наясно с недостатъците им и се стараят да ги избягват. Така, ако самолетът не е пълен, шансът отзад да няма никой е по-голям.

Второто е, че тъй като това е последна редица и няма никой отзад, който да бута или рита седалките на тези отпред.

Снимка: iStock

Местата при аварийните изходи имат някои предимства - например там мястото е повече и по-едрите пътници могат да се радват на допълнително пространство за краката. Минусът е, че там е забранено да се оставя ръчен багаж под седалките отпред и той винаги трябва да е в багажното отделение отгоре.

Освен това тези места се смятат за най-студените в целия пътнически салон.

Колкото до самите номера на места - средните седалки са най-недолюбвани по обясними причини, но има и някои изключения.

В моделите Boeing 737-800 има седалки до прозореца, но на място, където прозорец няма, т.а. пътникът хем е най-отвътре, хем не може да се възползва от прозорец.

Този модел е сред основните във флотилията на Ryanair и съответните неприятни места са 11А, 11F и те са намират при крилата на машината. При 12А. 12F положението е подобно - там има половин прозорец.

Това важи и за останелите авиокомпании, които ползват същия модел.

Местата при "прозорците" на редове 11 и 12 имат същите недостатъци и при един от най-масовите модели на Airbus - 320, който пък се използва от Wizz Air.

••• Още авиационни съвети:

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените