Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Еднояйчни близнаци, кал и полуголата Бела Хадид: Как модата провокира интернет

Близнаците на Gucci

Творческият директор на Gucci Алесандро Микеле многократно е споделял очарованието си от еднояйчните близнаци, а след като с Джаред Лето се появиха като две капки вода - с еднакви костюми и еднакво дълги развяващи се коси на Мет Гала през 2022 г. - дизайнерът е решил, че ще е още по-впечатляващо, ако изрази притегателната сила на близнаците в цяло шоу.

Двойките братя и сестри, излизащи на подиума като герои от “Сиянието”, разпалиха силен интерес в интернет заедно със склонността да се търси посланието зад дизайнерския замисъл. Някои видяха призиви за обединение и братство, други - метафора за неразрушимата връзка между хората, а трети - просто една от най-добрите реклами в бранша за последните години. Снимка: Getty Images
Близнаците на Gucci

Творческият директор на Gucci Алесандро Микеле многократно е споделял очарованието си от еднояйчните близнаци, а след като с Джаред Лето се появиха като две капки вода - с еднакви костюми и еднакво дълги развяващи се коси на Мет Гала през 2022 г. - дизайнерът е решил, че ще е още по-впечатляващо, ако изрази притегателната сила на близнаците в цяло шоу.

Двойките братя и сестри, излизащи на подиума като герои от “Сиянието”, разпалиха силен интерес в интернет заедно със склонността да се търси посланието зад дизайнерския замисъл. Някои видяха призиви за обединение и братство, други - метафора за неразрушимата връзка между хората, а трети - просто една от най-добрите реклами в бранша за последните години.
Кание Уест и White Lives Matter

Кание Уест очевидно не се уморява да създава конфронтации със спорни изказвания. Седмицата на модата за него се оказа поредното събитие, чрез което да настрои интернет общността срещу себе си, като този път поводът беше закачка с Black Lives Matter, изобличена като неуместна според много от защитниците на движението.

За да покаже, че винаги ще върви срещу течението, независимо за какво става дума, рапърът откри ревюто на Balenciaga със суичър, на чийто гръб пишеше White Lives Matter. А това никак не се хареса на присъстващите, които едва изчакаха края на шоуто, за да излеят недоволството си в социалните мрежи. Снимка: Schrenshoot, Youtube
Кание Уест и White Lives Matter

Кание Уест очевидно не се уморява да създава конфронтации със спорни изказвания. Седмицата на модата за него се оказа поредното събитие, чрез което да настрои интернет общността срещу себе си, като този път поводът беше закачка с Black Lives Matter, изобличена като неуместна според много от защитниците на движението.

За да покаже, че винаги ще върви срещу течението, независимо за какво става дума, рапърът откри ревюто на Balenciaga със суичър, на чийто гръб пишеше White Lives Matter. А това никак не се хареса на присъстващите, които едва изчакаха края на шоуто, за да излеят недоволството си в социалните мрежи.
Спрей роклята на Бела Хадид>br>

Сред най-гръмките моменти от Седмицата на модата в Париж се нареди и създаването на рокля пред очите на публиката. И то не защото хората не са виждали рокля досега, а защото патентованата технология на френската марка Coperni е единствена по рода си.

При закриването на шоуто си Coperni демонстрираха техниката на живо, като използваха модела Бела Хадид, която излезе на подиума само по бельо. Хадид беше напръскана със спрей, напомнящ с вида си на мъглива течност, които за около 10 минути се втвърди и се трансформира в плат, който мигновено може да се носи.  

Създадената от дизайнерите рокля беше без шевове и подгъв, а материята приличаше на гладко трико, което се движеше с лекотата на тениска. Снимка: Schrenshoot, Youtube
Спрей роклята на Бела Хадид
>br> Сред най-гръмките моменти от Седмицата на модата в Париж се нареди и създаването на рокля пред очите на публиката. И то не защото хората не са виждали рокля досега, а защото патентованата технология на френската марка Coperni е единствена по рода си.

При закриването на шоуто си Coperni демонстрираха техниката на живо, като използваха модела Бела Хадид, която излезе на подиума само по бельо. Хадид беше напръскана със спрей, напомнящ с вида си на мъглива течност, които за около 10 минути се втвърди и се трансформира в плат, който мигновено може да се носи.

Създадената от дизайнерите рокля беше без шевове и подгъв, а материята приличаше на гладко трико, което се движеше с лекотата на тениска.
Калният подиум на Balenciaga

Един от пионерите на модната сцена - Демна Гвасалия, който не от вчера и не от днес хвърля следящите тенденциите в недоумение, и този сезон не изневери на стила си. Грузинецът пусна моделите, които представят последната му колекция, по подиум, вдъхновен от постапокалиптична сцена. А за да не скучаят, някои от инфлуенсите на марката също обуха джапанките и дефилираха на шоуто. Снимка: Schrenshoot, Youtube
Калният подиум на Balenciaga

Един от пионерите на модната сцена - Демна Гвасалия, който не от вчера и не от днес хвърля следящите тенденциите в недоумение, и този сезон не изневери на стила си. Грузинецът пусна моделите, които представят последната му колекция, по подиум, вдъхновен от постапокалиптична сцена. А за да не скучаят, някои от инфлуенсите на марката също обуха джапанките и дефилираха на шоуто.
Фестивалът на Balmain, закрит от Шер

100 тоалета и 3000 души публика явно не бяха достатъчни на Оливие Рустейн, творческият директор на Balmain, за да направи новата си модна линия запомняща се и затова за финал на ревюто беше поканил поп иконата Шер. Изпълнителката закри шоуто заедно с дизайнера, облечена в прилепнал латексов костюм. А в туит след появата си описа колекцията на Balmain като “най-доброто модно представление за всички времена”. Снимка: Getty Images
Фестивалът на Balmain, закрит от Шер

100 тоалета и 3000 души публика явно не бяха достатъчни на Оливие Рустейн, творческият директор на Balmain, за да направи новата си модна линия запомняща се и затова за финал на ревюто беше поканил поп иконата Шер. Изпълнителката закри шоуто заедно с дизайнера, облечена в прилепнал латексов костюм. А в туит след появата си описа колекцията на Balmain като “най-доброто модно представление за всички времена”.
Ким Кардашиян като дизайнер
Друг момент, който страшно се хареса на Instagram и TikTok, е новото амплоа на Ким Кардашиян, която прави всичко по силите си, за да свали от себе си клеймото риалити звезда. Последното усилие в тази посока е колаборация с Dolce&Gabanna за колекцията им пролет/лято 2023, вдъхновена от традиционните италиански кройки, която вероятно ще разчита за по-високите продажби на фамилията Кардашиян. Снимка: Getty Images
Ким Кардашиян като дизайнер

Друг момент, който страшно се хареса на Instagram и TikTok, е новото амплоа на Ким Кардашиян, която прави всичко по силите си, за да свали от себе си клеймото риалити звезда. Последното усилие в тази посока е колаборация с Dolce&Gabanna за колекцията им пролет/лято 2023, вдъхновена от традиционните италиански кройки, която вероятно ще разчита за по-високите продажби на фамилията Кардашиян.
Парис Хилтън във Versace

Излязла от страната на забравата, първата звезда, която стана известна с това, че е известна, а именно - Парис Хилтън, също се включи в събралите интерес модни моменти. Наследницата на хотелската фамилия Хилтън закри ревюто на Versace в розова рокля с розов воал, а с походката си отговори на въпроса - защо кариерата ѝ на модел удари на камък преди няколко десетилетия. Снимка: Getty Images
Парис Хилтън във Versace

Излязла от страната на забравата, първата звезда, която стана известна с това, че е известна, а именно - Парис Хилтън, също се включи в събралите интерес модни моменти. Наследницата на хотелската фамилия Хилтън закри ревюто на Versace в розова рокля с розов воал, а с походката си отговори на въпроса - защо кариерата ѝ на модел удари на камък преди няколко десетилетия.

От близнаците на Gucci до калния подиум на Balenciaga и фестивалната публика на Balmain от 3000 души, представянето на последните колекции на луксозните марки този сезон заприлича повече на серия от зрелищни спектакли, а не на шаблонното демонстриране на дрехи и аксесоари.

"Разнесе се чувството, че всеки трябва да направи нещо специално. Не че беше задължително, но определено се приемаше като плюс", казва дизайнерът на дамско бельо Лаура Зайдел пред Vogue.

Цифрите показват, че тя е права. Според анализите на импресии в Instagram ангажираността на публикации, свързани с ревюта, е била с 65,8% по-висока с откриването на Седмицата на модата.

Процентът в мрежата Weibo също върви нагоре, като за последните седем дни е регистрирал 28,6% покачване, а в TikTok ръстът на ангажираността на кратките видеа за мода е скочил с 5,8%.

Казано направо, последният моден сезон стана един от най-отразяваните в социалните мрежи от известно време насам, а това доведе до редица virial видеа и гръмки изявления, които последователите следяха внимателно онлайн.

Брандовете насочиха фокуса си към иновативни концепции за шоута и откриха, че освен на инфлуенсърите, през 2022 г. може да разчитат също на пренебрегваните от доста време провокативни творчески визии, за да достигнат повече хора и съответно - да отбележат по-голям обхват на рекламата за новите си дрехи.

Това, разбира се, не означава, че силата и влиянието на инфлуенсърите и знаменитостите изведнъж се е изпарило. За сезон пролет/лято 2023 популярните личности останаха част от модния пейзаж, но този път те не просто седяха и наблюдаваха ревюто, а бяха активни участници в предизвикателствата, които дизайнерите измислиха за публиката.

Най-интересните и най-популярни моменти в социалните мрежи може да видите в галерията.

---
Присъединете се към групатa Webcafe.bg във Facebook за свежи истории през целия ден:

   

Най-четените