От близнаците на Gucci до калния подиум на Balenciaga и фестивалната публика на Balmain от 3000 души, представянето на последните колекции на луксозните марки този сезон заприлича повече на серия от зрелищни спектакли, а не на шаблонното демонстриране на дрехи и аксесоари.
"Разнесе се чувството, че всеки трябва да направи нещо специално. Не че беше задължително, но определено се приемаше като плюс", казва дизайнерът на дамско бельо Лаура Зайдел пред Vogue.
Цифрите показват, че тя е права. Според анализите на импресии в Instagram ангажираността на публикации, свързани с ревюта, е била с 65,8% по-висока с откриването на Седмицата на модата.
Процентът в мрежата Weibo също върви нагоре, като за последните седем дни е регистрирал 28,6% покачване, а в TikTok ръстът на ангажираността на кратките видеа за мода е скочил с 5,8%.
Казано направо, последният моден сезон стана един от най-отразяваните в социалните мрежи от известно време насам, а това доведе до редица virial видеа и гръмки изявления, които последователите следяха внимателно онлайн.
Брандовете насочиха фокуса си към иновативни концепции за шоута и откриха, че освен на инфлуенсърите, през 2022 г. може да разчитат също на пренебрегваните от доста време провокативни творчески визии, за да достигнат повече хора и съответно - да отбележат по-голям обхват на рекламата за новите си дрехи.
Това, разбира се, не означава, че силата и влиянието на инфлуенсърите и знаменитостите изведнъж се е изпарило. За сезон пролет/лято 2023 популярните личности останаха част от модния пейзаж, но този път те не просто седяха и наблюдаваха ревюто, а бяха активни участници в предизвикателствата, които дизайнерите измислиха за публиката.
Най-интересните и най-популярни моменти в социалните мрежи може да видите в галерията.