Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Инфлуенсъри на ръба на финансова криза

През 2022-ра нещата в инфлуенсърския бранш са много по-различни и то не за добро Снимка: iStock
През 2022-ра нещата в инфлуенсърския бранш са много по-различни и то не за добро

Лидия Милън е една от онези инфлуенсърки, които не просто рекламират брандове, а имат ангажименти за имена като Louis Vuitton, Karen Millen и Santinni.

Всъщност Милън е толкова популярна, че все повече кариерата ѝ се доближава до такава на добре платен модел, отколкото на инфлуенсър.

Затова когато парното в дома на Лидия спира, тя не се колебае да си запази апартамент в най-стария хотел в Лондон и да напише в социалните мрежи, че "ще се възползва с пълна сила от горещата вода".

Коментарите към Милън, не особено изненадващо, никак не са ласкави.

"Телевизорът ми се развали, затова наех частен самолет и сега летя към Катар, за да гледам световното първенство", отбелязва горчиво един потребител.

Негативни реакции обаче не идват само от обикновените хора, но и от колеги на Милън по света, които също изпитват финансовата криза на собствения си гръб.

Брандовете от своя страна са далеч по-внимателни в разходите си и вече не са склонни да плащат щедро на инфлуенсъри, без да са сигурни в резултатите.

За това свидетелства от първа ръка инфлуенсърка на име Остин Тосон от Ню Йорк. Само допреди няколко месеца тя представя в профилите си няколко марки козметика, марка бисквити и пакетирани сладкиши, както и редица хотели, вили и места за настаняване.

Този декември месец Остин усеща ясно рецесията, която обхваща бранша. Пред Insider тя споделя, че е очаквала с нетърпение сезона на зимните празници, защото тогава ангажиментите са много, само че тази година няма почти никакви обаждания.

Тосон е категорична, че през 2022-ра нещата в инфлуенсърския бранш са много по-различни и то не за добро.

На нея ѝ остава да се радва на малкото ангажименти, които има, и да намали разходите си, както и да таксува допълнително някои свои последователи за достъп до ексклузивно съдържание.

Остин има и други трикове да печели в несигурното време като директни продажби на брандирани продукти и сключване на по-дългосрочни договори.

Тя вече не е заинтересувана в еднократни ангажименти, дори и да са много добре заплатени, и вместо това предпочита по-малък, но по-сигурен доход занапред. Тосон също е убедена, че кризата за инфлуеснърите тепърва се задава.

Софи Ууд, която също е от Ню Йорк и може да се мери по известност с лондончанката Лидия Милън, също усеща рецесията. Обикновено около промоциите на Черния петък тя е засипана с работа, но не и този ноември месец. "Не съм публикувала нито един пост за промоция", казва тя пред Wired.

Ууд е работила с HBO, с Crocks и дори с Google, но сега е намалила рекламното съдържание. Споделя, че е защото не иска да изглежда, сякаш се фука, и бърза да допълни, че все пак забелязва и промените, които протичат около нея.

Все повече луксозни брандове осъзнават, че могат да продават добре и без помощта на инфлуенсъри. Продажбите на луксозните аксесоари на Hermes са скочили с 24 на сто през тази година, а от Moet се притесняват, че скъпото им шампанско може да свърши .

Подобни марки вече предпочитат или да наемат истински звезди, които да рекламират продуктите им, или да заложат на атрактивно съдържание, което обаче не съдържа в себе си известни лица.

Moet например разчитат на посланици като Ева Лонгория и певеца Мика, отколкото на инфлуенсъри из социалните платформи.

По този начин подобни марки затвърждават статута си на луксозни продукти, които инвестират внимателно в реклама и не предоставят имиджа си на кого да е.

От друга страна потребителите също се влияят все по-трудно от инфлуенсърите. Малцина са онези в Instagram и TikTok, които при спряно електричество или топла вода могат просто да си наемат хотел и то не какъв да е, а свръхлуксозен.

По наблюдения на Кенет Лорд, деканът на бизнес университета в Мичиган, повечето клиенти вече се повлияват от трансформационни, а не от информационни кампании. В разговор за Wired той обяснява, че хората се привличат повече от продукти, които им предлагат трансформация в области като физическото и психическото здраве.

Именно затова инфлуенсърки като Софи Ууд страдат от липса на ангажименти, а такива като Лидия Милън предизвикват открито недоволство - те не предлагат на последователите си никаква трансформация.

Лорд допълва, че онези, които могат да си позволят хотел като този, в който Милън отсяда, едва ли ще се повлияят от нейния трагикомичен пост. Потребителите, които не могат да стъпят на подобно място, само защото са останали без топла вода, само ще намразят инфлуенсърки като Лидия още повече.

Деканът припомня и че във времена на кризи секторът за луксозни стоки първи претърпява отлив от по-неплатежоспособните си клиенти.

Още по-голямо отдръпване се получава, когато инфлуенсърите демонстрират отблъскващо поведение като това на Милън. През ноември тази година инфлуенсърката Тара Лин се похвали, че си е купила два билета за концерт на Хари Стайлс за общата сума от 10 хил. долара.

Нейна колежка пък се оплака, че е работила "чак до 5 следобед".

Подобни необмислени постинги водят до отлив на последователи, а никой не иска да инвестира в рекламни лица, които лесно могат да прогонят фенове, вместо да ги привлекат.

Instagram лицата се сблъскват и с друго предизвикателство - по-младите си конкуренти в TikTok, които не държат да демонстрират скъп начин на живот.

Те често признават съвсем открито, че пазаруват от брандовете за "бърза мода" и че се стремят към съвсем различен начин на живот от този на по-възрастните инфлуенсъри.

Въпреки това Лидия Милън не дава признаци да се отказва от социалните платформи. В един от последните си постове тя пита дали да носи рокля за 2500 долара на опера, или костюм с горе-долу същата цена.

"Тя е инфлуенсърка за луксозни стоки и показва луксозен начин на живот. Това е напълно нормално", пише един от последователите на Милън в коментарите.

 

Най-четените