Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Мъск смята, че е време за Musk-book

Предприемачът смята, че Twitter не му дава достатъчно свобода на словото Снимка: Getty Images
Предприемачът смята, че Twitter не му дава достатъчно свобода на словото

Свободата на словото е особено важна за човек като Илон Мъск, който не обича да си мълчи - нито на живо, нито виртуално.

Бизнесменът активно използва социалните мрежи, като стигна дотам да призовава Владимир Путин на двубой и да се заяжда с политици като Бърни Сандърс. Въпреки това Мъск смята, че интернет и особено Twitter не му предоставят достатъчно свобода на словото.

Затова той смята, че може би е време да основе собствена платформа.

Мъск пише, че Twitter се е превърнал в градския площад, но за съжаление сайтът не предлага достатъчно свобода на изразяване, а това "подкопава демокрацията". Това го навежда на сериозната мисъл да направи своя социална мрежа, макар че предприемачът не споменава повече подробности.

И преди той е критикувал платформата, защото всеки туит в нея подлежи на сериозно разглеждане, преди да се появи официално онлайн. И въпреки че от Twitter твърдят, че предлагат абсолютна свобода на словото, това невинаги е така и някои публикации попадат под ударите на модерацията.

В допълнение от сайта обвиняват Мъск, че често предизвиква истински хаос с туитовете си и дават пример със скока в цената на някои криптовалути, след като бизнесменът е писал за тях, или предложението му да продаде 10% от акциите си, което срина тяхната цена.

Ситуацията става още по-неприятна за него и защото от 2018 г. насам публикациите на Мъск, които касаят конкретно Tesla, задължително минават през одобрението на останалите мениджъри в компанията.

Никак не е чудно, че при това положение той обмисля създаването на свой Musk-book или подобен сайт.

Така Мъск би последвал примера на Доналд Тръмп, който вече има своята Truth Social - платформа, която функционира от февруари тази година. А и сайтове като Parler и Rumble стават все по-популярни за сметка на Facebook и Twitter именно заради по-либералната модерация.

Мат Навара, консултант по социалните мрежи, посочва пред CNBC, че да основеш собствена платформа никак не е толкова лесно.

Самото създаване не е особено сложно, уточнява Навара, но популяризирането и набирането на последователи вече са истинско предизвикателство. И не е сигурно, че името на Мъск ще е достатъчна примамка за разглезените от разнообразието потребители.

Основаването на социална мрежа освен това изисква огромни инвестиции и не е ясно дали предприемачът, който вече инвестира в куп начинания, ще има финансовата възможност да отдели средства и за поредното свое хрумване.

Щурите хрумвания на Мъск понякога се сбъдват, но понякога се оказват празни приказки.

Да, той си науми, че ще прави огнехвъргачки и действително създаде такива. По същия начин компаниите му произведоха и електрическо бъги за деца, сателитите Starlink, ракетите на SpaceX, които могат да се използват отново и отново.

От друга страна, още през април 2019 г. Мъск заявява, че из Америка ще обикалят един милион роботизирани таксита без физически водач. А такива таксита все още няма измислени, поне не и от Tesla.

 

Най-четените