Фотографията върви ръка за ръка с манипулацията, а когато се намеси и политиката, работата става страшна. В галерията са представени фотографски лъжи от различни периоди - част от монтажите са продукт на суета, други са плод на сменилата се политическа конюнктура.
Векове преди Фотошопът да е бил измислен, фотографите са били ловки майстори на колажи - вместо да опъват бръчки и да стопяват килограми обаче, те направо са пренаписвали историята.
Диктаторите на 20 век са едни от най-големите манипулатори на фотографската истина - хора се появяват и изчезват от снимките, според волята на силните на деня.
Със снимките може да има и недоразумения, дори когато те са напълно автентични. Например, съществува една снимка на българи - участници във Втора българска легия. Един от тях е Левски. Снимката обикновенно заради това се и публикува, но ... ... но тя върви с указание кой от сниманите е той. И не защото снимката е нечетлива. Просто цялата последвала иконография на Левски, вскичките тези портрети, картини и прочая до такава степен са го разхубавили и идеализирали, че за свикналият с тях наблюдател е станало невъзможно да се разпознае оригинала в истинския му вид. Така че снимките са нож с много остриета ...