Как скандалът със Скарлет Йохансон отблъсна публиката от Ghost in the Shell

Раздирана от критики още от своето анонсиране, холивудската екранизация по японската сайбърпънк манга Ghost in the Shell („Дух в броня") записа слаб резултат в бокс офисите.

Филмът е по екраните от петък, но шумът около него не вкара зрители в киносалоните, а изглежда само предизвика кинокритиците, които не са никак ласкави в своите рецензии.

Ghost in the Shell породи доста дебати, когато стана ясно, че Скарлет Йохансон ще изпълнява главната роля на киборга Майор Мотоко Кусанаги. Веднага последваха бурни реакции срещу решението бяла американска актриса да изиграе обичания японски персонаж и отново се заговори за т. нар. whitewashing в Холивуд - твърдението, че белите актьори са с предимство при получаването на роли, дори когато става въпрос за персонажи от други етноси.

Когато Йохансон беше избрана за ролята, тя вече се беше доказала като екшън звезда в „Отмъстителите" и „Люси". Далеч не всички бяха против нейния избор и някои настояваха, че тя е много подходяща за героиня като Мотоко, която и в анимационния филм не е изобразена с азиатски черти.

Дали заради полемиката или по други причини, в северноамериканския бокс офис Ghost in the Shell припечели едва $19 млн. в откриващия си уикенд и остана на трето място сред премиерните ленти след анимацията „Бебе бос" ($49 млн.) и „Красавицата и Звяра" на Disney ($47.5 млн.).

Изглежда Ghost in the Shell пострада и от хладните ревюта на кинокритиците (само 43% одобрителни рецензии в събирателния сайт Rotten Tomatoes), както и от недостатъчната запознатост на аудиторията в САЩ с първообраза.

Японският комикс Ghost in the Shell е от 1989 г., а последвалият анимационен филм излиза през 1995-а и има култов статут сред феновете на сайбърпънка.

Извън Щатите екранизацията се представи малко по-добре и събра $40 млн., като стана номер 1 в 11 страни, включително Хонконг и Тайван. В края на тази седмица продукцията с бюджет $110 млн. тръгва и по кината в Китай и Япония, където се очаква доста по-силно представяне.

„Мисля, че в крайна сметка свършихме прилична работа с фен базата, много от тях се отзоваха", коментира Меган Колигън, президент на глобалната дистрибуция и маркетинг в Paramount. "Но на този филм не му беше позволено да бъде просто филм".

В рецензиите на критиците някои от екшън сцените и визуалните решения получават похвали, но често срещана критика е свързана с опростено представения сюжет спрямо този на първообраза.

Дебатите около Ghost in the Shell не са единствените от този тип напоследък. През лятото предстои да излезе екранизация по друго популярно аниме - Death Note и там за главната роля също е избран не азиатец, а американецът Нат Уолф от „Хартиени градове".

#2 1Sion1 03.04.2017 в 19:18:12

За какъв скандал иде реч?!Че една от най-красивите жени и определено добра актриса играе главната роля?!И къде го тоя отлив, с 59млн$ ?!На всеки пожелавам подобен отлив.Да оставим настрана факта, че самата статия си противоречи.Хем ужким имало отлив, щото героинята не е азиатка, хем в Азия филма е но1 в боксофиса..Да ви кажа честно, писна ми от холивудска толерастия и педерастия.Най-скандалното си остават Оскарите с историята на черният педераст, насила обявена за най-добър филм..

#4 Читателят 04.04.2017 в 08:53:33

Един филм е 100 минути и обикновено разглежда едно събитие. Не може да покрие цялата сага. Предполагам, че освен комиксите, има цял свят от книги, анимация и т.н. Винаги някои от феновете ще са недоволни ама все пак ще го гледат. А американските критици явно са очаквали в главната роля негър, представящ се за японка.

#5 partci 04.04.2017 в 09:04:22

... "Японският комикс"... Вика му се "манга". Като пишете за нещо, направете си труда да се запознаете с елементарната му терминология.

#6 Chimay 04.04.2017 в 12:49:31

Филмът определено е слаб, сравнен с оригниала. Скарлет не е виновна за това, определено. Режисъора не е напипал правилното темпо, деистивето е мудно, екшън сцените са малко като кръпки, не намясто. Сглобени са визуални напомняния от оригинала, второто дългометражно аниме и някой от сериалите. Каста на Бато и Тогуза е в разрез с оригнала, камеото на Такеши Китано е ок, но пак са прехвърлили мярката. Отделно, Мамуро Оши трябваше да го снима, а не трето разряден холивудски занаятчия от шеста глуха. Като цяло, проблема е същият като с пренаправата на Соларис - от един шедъовър на Тарковски само Холивуд може да направи тъпня. Така и с този филм : разводнен шербет като за плиткоумни американци, цялата геополитическа и морална обосновка на сюжетите от оригинала е заместена с някаква претенциозна полюция за юноши. Твърдо не.

#7 Оби Уан 04.04.2017 в 13:17:07

Chimay, просто бизнес - филма има към 60 милиона до сега. БЕЗ Скарлет (и с Оши например) едва ли щяха да са и 6....

Новините

Най-четените