"Не правим нищо перверзно"

Спорният еротичен филм, който използва неизвестни актьори и несимулиран секс и който слага връзките "на масата" (в буквалния смисъл), ще има прожекция в София в рамките на "Киномания" на 27-ми ноември вечерта в "Евро-Синема". Скандалното заглавие на Гаспар Ное от 2014-та година, може да се гледа и онлайн.

"Искам да правя филми от кръв, сперма и сълзи", заявява амбициозният млад режисьор Мърфи (Карл Глусман) в провокативния нов филм "Любов" на Гаспар Ное.

"Мечтата ми е да направя филм, който наистина да показва сантименталната сексуалност", уточнява Мърфи.

Той е пиян на парти в Париж и прави тези смели заявления пред жена на име Паула, докато неговата приятелка Електра наблюдава. Мигове по-късно, Паула го "язди" във ваната.

Когато той излиза, все още с разкопчан цип, Електра директно му съобщава, че му е изневерила с бившето си гадже, и двамата си крещят в такси, движещо се из Париж, преди да се помирят по типично сексуален начин у дома.

"Всъщност съм виждал мъже да правят това", казва Глусман, младият неизвестен нюйоркчанин, играещ Мърфи. "Те изневеряват на приятелките си на партита, и после изригват в неконтролируем гняв, когато разберат, че и на тях са им изневерили".

Героят на Глусман е в центъра на плътската еротика на "Любов".

По някакъв силно метафоричен начин, пак в центъра на филма са и неговите думи, че иска да види "сантиментална сексуалност" на екрана.

Героите правят нестимулиран и неразкрасен секс, заснет в 3D и включително може да видите кадър на сперма, летяща към камерата.

Но "Любов" също така се стреми да покаже как сексът може да доминира начина, по който хората изграждат връзки - и как лъжите и двуличието лесно могат да станат част от най-интимните неща, които правим.

Сюжетът показва как Мърфи не може да се адаптира към живота си като баща на малко бебе. Той скърби за своята мистериозна бивша приятелка Електра, в която все още е дълбоко влюбен.

Някога те са правили тройка с руса тийнейджърка на име Оми, Мърфи е изневерил на Електра с нея, и Оми е забременяла. Сега той е тук, Оми се грижи за неговото новородено дете, а той унило и безучастно лежи в леглото; Електра отсъства, може би дори е мъртва.

Заснет с емблематичната стилизация на Ное и себелюбиво самоугаждане, "Любов", според плановете на режисьора, цели да провокира въпроси защо претенциозното пуританство още съществува по отношение на секса на екрана - това, в мисли за което прекарваме най-много време - когато екстравагантното насилие, нещо, което филмите на Ное също познават доста добре, е много по-разпространено.

Глусман знае в какво се въвлича.

"Той ми каза, че ще бъда гол и че всичко ще се вижда", разказва той за разговорите си с Ное. "Каза ми, че няма да цензурираме или разкрасяваме секса, а ще показваме нещо, което всички редовно изживяваме. Той искаше да знае защо, когато се показва интимност в помещение с дръпнати завеси, хората толкова се разстройват".

Ролята на Глусман не е нещо, което бихте определили като типична "актьорска игра".

Актьорите в главните роли на "Любов" демонстрират телата си по начин, рядко виждан в киното досега. Аоми Муйок, която играе Електра, е парижки модел без досегашен актьорски опит. Тя споделя, че за нея перспективата за снимките, при които шест техници са работели с две камери, й е изглеждала ужасна.

"В началото много се страхувах", казва тя. "От една страна, имаше много хора наоколо, така че моментът изобщо не беше интимен". А от друга, Ное специално си е поставил за цел да не дава на актьорите особено много наставления. "Голотата не предизвикваше неудобство", коментира тя. "По-скоро предизвикваха неудобство нещата, които трябваше да правим. В първия ден на снимките ми беше трудно. Но пък осъзнах, че правейки това, не правя нещо лошо или нередно".

Датската актриса Клара Кристин, бивш помощник на художник, играеща Оми, е съгласна с тези думи.

"Имах много комплекси за тялото си, когато растях", споделя тя. "Дори не исках да го показвам пред майка си. Но стигнах до етапа, когато просто си казах: ‘Какво, по дяволите? Защо да се срамувам? Всички сме хора".

Точно този човешки аспект, акцентиран от импровизационната същност на секссцените, придава на "Любов" определена топлота.

Слабоизвестността и на тримата актьори размива границата между реално и нереално.

"Чел съм коментари, че актьорите не струват", казва Глусман за реакциите към филма.

"Може би те са считали, че не играем. И до някаква степен ние и не играехме, защото не знаехме какво предстои да се случи. Така че със сигурност там има и частица от мен".

Глусман и Муйок се срещат едва в деня преди първите снимки, когато трябва да се доведат взаимно до оргазъм. "Пихме кафе заедно", спомня си той. "Бях много нервен, така че я попитах: ‘Мислиш ли, че трябва да се целунем преди снимките утре? Просто за да ни се махне от главата като проблем?' Тя се усмихна и отвърна: "Не, не мисля, че това е добра идея".

Почти се е превърнало в клише твърдението, че екранните партньори често се сближават.

Но когато е намесен реален секс, усложнява ли това работата през деня дори още повече?

"Когато снимаш някаква сцена с връзка, влюбваш се донякъде в екранния или сценичния си партньор", казва Глусман.

"И тук беше подобно, но още по-силно. Чувствах се така, сякаш давам частица от себе си всеки ден - а после се прибираш в хотелската стая и си сам в Париж, през нощта. Донякъде всяка нощ беше страдание".

Сега те са приятели, коментира той, допълвайки откровено и донякъде странно:

"Като извършили кръвосмешение брат и сестра сме - в летния лагер на Гаспар Ное, където няма ревност, няма страх, и всеки ден е като Коледа".

"Любов" разкрива нови територии в киното и определено спомага и за пробива на актьорския си състав; след премиерата на филма в Кан през май, Глусман получи роля в "Нощни животни" на Том Форд и "Неоновият демон" на Николас Виндинг Рефн.

Дали това е знак, че екранният секс ще бъде по-добре приеман от зрителите?

"Искрено се надявам да е така", казва Глусман. "Защото не правим нищо перверзно. Всъщност не правим и нищо странно. Всичко във филма, всичкият секс - поне на мен ми изглежда естествено".

Глусман говори и за стария Холивуд, където сцените са се отрязвали, ако двойката се е целувала твърде дълго.

Според него обаче нещата не са се променили много.

"Вижте "Нимфоманката". Ларс фон Трир ни казваше, че ще ни покаже секс по начин, по който никога не сме го виждали досега.

После осъзнаваш, че всичките тела са на дубльори. На мен това ми изглежда невероятно странно и чуждо. Може би защото това са филмови звезди и се притесняват дали Disney ще ги наеме за някой филм в бъдеще".

Тоест той не очаква обаждане от Disney?

"Ами не знам - бих се радвал да размахвам лазерен меч".

Новините

Най-четените