Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Круела" - злото има убийствен вкус за мода

Круела не носи просто дрехи, а лозунги Снимка: Forum Film Bulgaria
Круела не носи просто дрехи, а лозунги

Стратегията за игрално съживяване на анимациите, с които израснахме като деца, се прехвърля от филм на филм като заразна болест. Само в рамките на едно десетилетие от Disney дадоха плът и кръв на Аладин, Мулан, Красавицата и Звярът, Дъмбо, а сега дойде ред и на Круела де Вил от "101 далматинци", въпреки че тя вече има една жива версия, изиграна от Глен Клоуз.

Но за разлика от оригиналната история на Доуди Смит, пренесена в игрален филм през 1996 г., новата Круела не преследва далматинци с желанието да ги одере и да си ушие палто от кожите им.

Вместо това филмът "Круела" дава отговор на въпроса кои са събитията от живота на едноименната жена, превърналия я в злодея, когото ненавиждахме в анимацията.

За да опишат достоверно пътя, по който се оформя нейният мироглед, от Disney се разделят с малко над 200 милиона долара бюджет, привличат две от най-силните актриси в Холивуд - Ема Стоун и Ема Томпсън, и организират моден и музикален парад, който съпровожда раждането на злия гений.

Сюжетът на "Круела" ни връща назад във времето, по-точно в Лондон от 70-те години на миналия век. Преплитайки дикенсовия "Оливър Туист" с "Дяволът носи Прада", показва как едно сираче с неясен родословен произход и помрачено детство може да се превърне в модна икона, готова да съперничи на Ана Уинтур във Vogue.

Снимка: Forum Film Bulgaria

Круела (Ема Стоун), чието истинско име е Естела, от малка мечтае да работи като моден дизайнер, но увлечението и поведението ѝ остават неразбрани от нейните връстници с изключение на най-добрата ѝ приятелка Анита. Освен нея, единствено майката на Естела посреща с възторг модните приумици на момичето, въпреки нездравото любопитство, което отново и отново я тласка към неприятности.

Още от първите минути при представянето на Естела, се вижда, че в това дете има зрънце зло, което само чака да бъде полято, за да разцъфти. Майката на момичето смята това нейно качество за гений, а сираците Джаспар и Хорас, с които Естела се запознава по-късно, за "далавера", но откъдето и да се погледне, то дава резултати.

Режисьорът на лентата Крейг Гилеспи, който стои зад "Аз, Тоня" и "Ларс и истинското момиче", отново дава шанс на антигероя, неприетия от обществото персонаж с неконформистки действия, да разкаже личната си история и като че ли дори да режисира и манипулира събитията, за да ни въведе в света на своето въображение и възприятия.

Снимка: Forum Film Bulgaria

Подобно на "Аз, Тоня", главният герой тук сам рисува живота си. От гласа на Естела научаваме, че в нейния характер съжителстват две личности, всяка от които се бори да излезе на повърхността и да привлече внимание.

На ниво сюжет тази идея за образа на героинята е развита слабо, но по отношение на гардероба е шедьовър.

Лутането на Естела между доброто и злото е представено като приказка. Дава ни се определен факт или събитие и те се приемат, без да се задълбава много, много. На места историята звучи нелогично, а обратите - твърде резки и без предварително изградена основа.

И ако не се разчиташе на перфектната актьорска игра на Ема Томпсън като Баронесата и Ема Стоун като Круела, които ловко си подават топката в ролите съответно на злия моден диктатор и нейната наследничка, много от сцените щяха да увиснат.

Снимка: Forum Film Bulgaria

За сметка на това обаче визуалното удоволствие от филма е огромно. Модата е централна част от "Круела" и Disney я използват професионално, доверявайки се на стилиста и дизайнер Джени Бийвън, носител на "Оскар" за костюми за "Речта на краля" и "Лудият Макс: Пътят на яростта".

Цялостната визия е изградена в пънк рок стилистиката от 70-те години във Великобритания. От една страна, за да подчертае бунтарския характер на Круела/Естела, а от друга - за да върви в тон с революционния дух на епохата.

Снимка: Forum Film Bulgaria

Круела не носи просто дрехи, а лозунги. Ин и Ян на нейния нрав е подчертан от черно-бялата ѝ прическа, а тоалетите ѝ са създадени, за да вдъхновяват вътрешната ѝ вещица, която провокира, дразни и има амбицията да се качи на модния трон като като най-талантливия дизайнер в Лондон.

На финала е трудно да се сглоби логически последователен пъзел от епизодите, които изграждат характера и съдбата на Круела, но едно нещо всеки зрител ще запомни:  злото може понякога и да губи, но поне винаги е облечено със стил.

"Круела" е по кината от 28 май.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените