Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

В Берлин кастрират логото на Airbnb чрез постери

Много активно движение за бойкот на услугите на Аirbnb  набира популярност в Берлин. Близо два месеца след като беше приет закон за забраната на сайта за споделени услуги, все още в града се предлагат хиляди апартаменти за временен наем
Много активно движение за бойкот на услугите на Аirbnb набира популярност в Берлин. Близо два месеца след като беше приет закон за забраната на сайта за споделени услуги, все още в града се предлагат хиляди апартаменти за временен наем

Малко градове в света са настроени толкова негативно срещу сайта за споделени услуги Airbnb, както Берлин. Сега берлинчани отиват още по-далеч в омразата си към сайта, като прибягват до анти-рекламни плакати, които залепят на различни места в града.

Oт 1 май германската столица наложи забрана за краткосрочното отдаване под наем на апартаменти чрез социалната мрежа и я обяви за нелегална.

Причината за гнева на берлинчани беше, че при липсата изобщо на жилища за даване под наем в града, било изключително неморално да си даваш апартамента едва за по няколко дни на чуждестранни гости.

Това превръщало най-хубавите жилища във ваканционни резиденции, а нуждаещите се от жилище под наем не можело да си намерят къде да живеят.

Какво се случва обаче два месеца след приемането на закона?

В сайта Airbnb все още могат да се намерят предложения за краткосрочно отдаване под наем на стотици домове в Берлин и околността.

Това накара берлинчани, които обвиняват именно Airbnb за покачващите се цени на имотите в града, да започнат нетрадиционен начин за борба с онлайн натрапника.

Обединени под хаштаг "Бойкот на Airbnb" (#BoycottAirbnb), недоволните берлинчани се обърнаха към рекламата.

Активистите лепят силно въздействащи изображения по стените на града, с които призовават туристите да не ползват услугите на сайта.

Рекламите превръщат логото на Airbnb в нос, въже или в обичайно скрити части от човешката анатомия.

Текстовете са на английски, а не на немски, което ясно показва, че таргетът на антирекламата са туристите.

"Когато запазваш апартамент чрез Аirbnb, помисли си за покачващите се цени на наемите за местните, за нарастването на туристическия поток и за хората, които нямат къде да живеят. За всеки апартамент, даден временно под наем, един местен жител трябва да напусне дома си", гласят някои от текстовете.

Рекламите могат да се намерят из града от близо седмица и по всичко изглежда, че са работа на малка група хора, които публикуват в Twitter под акаута @AirbnbBoycott.

Не всички берлинчани обаче са напълно съгласни с кампанията. Някои от тях възразяват, че в крайна сметка краткотрайното отдаване под наем на туристи, може да помогне на жителите да си платят наемите, които постоянно се вдигат.

Журналистката от сайта Fusion Кристен Браун изпраща писмо до Airbnb с въпроса защо продължава да разрешава публикуването на обяви за апартаменти в Берлин, след като в града са приели нов закон.

От компаният не отговарят на въпроса конкретно, но връща следното изявление:

"Airbnb има жизнено икономическо значение за хиляди обикновени берлинчани, като им помага да си позволят живота в града, който обичат.

Платформата домократизира плюсовете на пътуването за всеки и разпределя посетителите и благата отвъд центъра на града към повече общности и бизнеси".

Берлин не е единственият град, който иска да регулира Airbnb.

Общности в Ню Йорк и Рейкявик също се оплакаха, че сайтът влияе на състоянието на жилищния пазар и покачва цените на наемите.

За сметка на оплакванията в добре развитите икономически градове, по всичко изглежда, че Airbnb печели огромна популярност в развиващите се държави.

Дори се заговори, че големият печеливш от Олимпиадата в Рио ще бъде именно платформата за споделени услуги. Към момента има около 40 хиляди активни обяви за предлагане на жилища под наем в Рио, докато в цяла Бразилия, те са общо около 50 000.

За сравнение оценената на 30 млрд. долара компания има около 41 000 активни обяви в Ню Йорк, където живеят с около 2 млн. души повече, отколкото в Рио.

 

Най-четените