Милионче за реклама на боклука

Близо 1 млн. лева планира да похарчи Столична община за реклама на все още непостроения софийски завод за боклук. Това става ясно от регистъра на обществените поръчки.

Това е първият завод за преработка на боклука в България и за него се говори още от времето на кмета Стефан Софиянски, т.е. отпреди 10-12 години, но така и не се стигна до започване на строителството. Междувременно се отвори наново депото в Сухиндол, а продължава разхождането на балите столична смет до различни сметища в страната, където да бъдат депонирани, за което плащат софийските данъкоплатци, тъй като заводът го няма. 40 000 тона балиран в периода 2005-2007 боклук замина в средата на юли към Ловеч.

Парите за предприятието са от оперативна програма "Околна среда", по която се финансира заводът. По принцип София може да похарчи за реклама 0.4% от стойността на проекта, по който безвъзмездната финансова помощ от Европа е 256 млн. лв.

Поръчката за рекламата на завода за боклука е разделена на три позиции. Най-малко пари - 240 000 лева, са предвидени за разгласяване на строителството на завода. Парите ще отидат за лого, слоган и мисия на проекта. Те ще бъдат на български и английски език. Отделно ще се направи интернет страница на двата езика, ще бъдат 2300 визитни картички на двата езика. Ще се правят дори специални куфари за пренасяне на агитационните материали.

Предвидено е да се заснеме филм за реализацията на проекта с възможност за избор на субтитри на български, английски, френски, немски. Отделно е планирано да бъдат излъчени по национална телевизия 3 междинни и 1 окончателен филм за построяването на завода. Ще бъде изграден и информационен център, в който гражданите да се информират за хода на строежа.

Втората позиция на поръчката е "Зелена политика" и по нея са заделени 300 хил. лв. С тези пари ще се правят образователни кампании за младите да събират разделно боклука. За целта ще се изработи образователна програма за опазване на околната среда. Ще се правят семинари и събития с включените в програмата деца и ученици.

Ще бъдат изработени и три обучителни филма. Всеки от тях трябва да е насочен към определена възрастова група в минимум два варианта и с времетраене до 15-20 минути.

Най-много от сумата - 420 хил. лв., са предвидени за кампании за популяризиране на разделното събиране за отпадъци чрез брошури, платнени торбички, плакати. Всяка година ще се правят и социологически проучвания за ефекта от разделното събиране на отпадъците.

Обявата за обществената поръчка е публикувана в регистъра на 30 юли. Първоначално крайният срок за подаване на офертите е бил 28 август, но по-късно е удължен до 12 септември.

Новините

Най-четените