Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

AOL обмисля да погълне Yahoo!

AOL отново се опитва да стане световен играч като купи този път закъсалата Yahoo! Снимка: Getty Images
AOL отново се опитва да стане световен играч като купи този път закъсалата Yahoo!

Интернет компанията AOL и група от фондове за дялово инвестиране водят преговори за поглъщането на гиганта Yahoo!. Това твърди "Уолстрийт джърнъл", цитирайки анонимни източници, запознати с преговорите. Изданието допълва, че на този етап става дума само за предварителни разговори, а това означава, че до план за придобиването на Yahoo! може и въобще да не се стигне.

Според източниците на "Уолстрийт джърнъл" в момента се обсъждат две основни възможности. Първата е AOL да изкупу Yahoo! с финансиране от фондовете за дялово инвестиране, а другата е самите фондове да изкупят Yahoo!.  Според "Уолстрийт джърнъл" един от фондовете е гигантът Blackstone.

Подобна сделка би могла да промени изоснови американския и световния интернет пазар, защото Yahoo! продължава да е една от най-популярните интернет търсачки в света.

Евентуално поглъщане ще е интересно и поради друга причина - в момента AOL е много по-малка компания в сравнение с Yahoo!. Пазарната капитализация на AOL е под 3 млрд. долара, а тази на Yahoo! надхвърля 20 млрд. долара.

Yahoo! е обект на корпоративни интереси от години. През 2008 г. софтуерният концерн Microsoft поиска да купи интернет компанията за 47.5 млрд. долара. Тогава ръководството на Yahoo! не одобри офертата - факт, който разгневи големите акционери в компанията. Днес пазарната оценка на Yahoo! е два пъти по-ниска, а финансовите резултати на дружеството не могат да се сравняват с тези на търсачка като Google.

Днес AOL е сравнително малка компания, като се имат предвид гигантските размери на дружеството в края на 90-те години. Тогава компанията беше лидер сред интернет доставчиците на американския пазар. През 2000 г. компанията обяви плановете си да се слее с Time Warner - сделка, оценявана на поне 160 млрд. долара и считана от повечето експерти за най-голямата корпоративна интеграция в историята.

Но залезът на dial-up интернета остави AOL без възможност да се интегрира към новия пазар. Така компанията постепенно изгуби пазарното си влияние, а миналата година се отдели от Time Warner като самостоятелно дружество. Днес основният бизнес на AOL е предоставянето на съдържание.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените