Ден на национален траур, сложната обстановка продължава

Днешният 8 февруари е обявен за ден на национален траур в памет на жертвите от наводнението в Хасковско.

Националният флаг на държавните институции ще бъде свален наполовина.

Удавените в село Бисер са четирима. Издирват се още двама, но телата им засега не са открити.

Жертвите от село Бисер са Иванка Карамфилова, Георги Сираков, Христо Христов, Ангел Стоянов.

Стотици хора останаха без подслон, след като се скъса стената на язовир "Иваново" и това доведе до преливане на реки в региона.

Държавата обяви, че ще отпусне по 10 000 лева за всеки загинал при наводненията, а за справяне с последиците от бедствието ще бъдат заделени общо 1 млн. лв.

Кризисна е ситуацията за цялата страна

И днес продължава бедственото положение в Североизточна България. Обстановката в областите Русе, Разград, Силистра и Шумен е най-тежка.

Заради навяванията движението по пътищата в тези райони е спряно, тъй като не могат да се обработват, информира Дневник.

В област Шумен се пътува само по автомагистрала "Хемус" от Шумен към Варна и Шумен - Карнобат - Ришки проход.

Въпреки това се прави всичко възможно в тези места да се доставят стоки от първа необходимост - храни, вода и лекарства.

Вчера лявата дига на р. Марица се е скъса при село Генералово, но от Областната дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението" - Хасково, увериха, че опасност за неселението няма.

Във връзка с изключително тежката метеорологична обстановка и непроходимостта на по-голяма част от пътищата в страната, министърът на образованието Сергей Игнатов обяви извънредна ваканция за всички училища до края на седмицата.

Забранено е движението на камиони с тегло над 10 тона

В Шумен пътищата са проходими за леки автомобили, но само ако са снабдени с вериги. Същата е ситуацията в Кърджалийско и Смолянско.

Остава пълната забрана за движение на камиони с тегло над 10 тона на територията на цялата страна.

За Западна България ограничението вероятно ще отпадне още до обяд. В останалата част от страната вероятно забраната ще продължи да важи през целия ден.

През "Пампорово", "Рожен", "Превала" и "Печинско" лекотоварните автомобили трябва да са с вериги, както и без ремаркета и полуремаркета.

Магистралите "Тракия", "Марица", "Люлин" и "Хемус" са със заснежени и обработени пътни настилки.

Съветът от Агенция "Пътна инфраструктура" е да не се пътува, ако това наистина не е крайно необходимо. При нужда можете да се обадите на спешния телефон 0700 130 20 или на 112.

По данни на дежурния диспечер на БДЖ „Пътнически превози" в момента всички влакове в страната се движат.

#1 newmind 08.02.2012 в 12:03:58

Бог да прости жертвите! Ден на траур и ден за размисъл за дейността на държавата да подобрява жизнения стандарт на хората.!Държавата показва непрекъснато,че приема калпави закони,че липсва контрол на държавните чиновници и обекти,че непрекъснато се удрят малките хора със санкции,рестрикции и рекет. Когато и природа удари малките хора тогава идва Трагедията, защото държавата е постфактум! С какво се подобри животът ни уважаеми форумци,няма значение кой е на власт, въпросът е винаги към текущите управляващи?Хаосът в държавата се създава,чрез хилядите противоречащи се закони и закончета и чрез хилядите държавни институции и дирекции и агенции и т.н.? Как няма да има хаос и как ще има ред? Как да има отговорност след като тя се размива като при преливна вода?Ще видите,че и сега няма да има виновни или тези които бъдат посочени например кметовете всъщност не са истинските виновни! Язовирите винаги са били задължение на Държавата,защото водата е изключителна държавна собственост най-бойковски обяснено Държавата е задължена да ги поддържа,защото трябват милиони левове, а те идват от бюджета,селцата нямат пари! Пари от Брюксел за немарливостта на Държавата няма как да получим! Бедствието у нас има конкретни имена: 1.Лиляна Павлова-стопанисва най-големите язовири,измисля законите като ЗУТ,които контролират дали съоръженията, които се строят или поддържат отговарят на техническите изисквания.Изготвя Техническите паспорти на всички държавни съоръжения вкл. и язовирите.Задължена е да изготви Публичният регистър на всички незаконни държавни/общински сгради и инфраструктура.Пълно е и с незаконни държавни язовири! 2.Нона Караджова - Министерство на околната среда и водите - прави предписания за източване на язовирите, но и е задължена да контролира как се спазват тези предписания.Създател на Закона за водите. Управлява водите в язовирите! Чиновнически казано "Интегрално управление на водите". В МОСВ има специална дирекция "Управление на водите".Може да се каже, че хидротехническото строителство е пряко свързано с интегрираното управление на водите и разбира се със защитата от вредното въздействие на водите, което стана особено актуално през последните години след случаите на тежки наводнения в страната ни.Годишният график се утвърждава от министъра на околната среда и водите до 10 февруари на текущата година. 3.Милка Гечева - директор на ДНСК,под шапката на МРРБ, контролиращ орган относно законността на строежите като язовирите,контролира наличието на строителни документи вкл. на язовирите,контролира наличието на технически паспорти,прави предписания при установени проблеми. 4.Аньо Ангелов - Министър на отбраната, собственик на яз.Иваново,още по-лошо,че той отрича този факт!Това не може да е поведение на един национално отговорен военен и генерал.да приемем дори и теоретично,че МО не е принципал на язовира,как е възможно да получиш писмо касаещо при всички случаи имот съседен на твой и да замълчиш???? Как е възможно този генерал да не постави проблема на масата на заседанията на МС във сряда всяка седмица. това е пример за държавната апатия и безразличие! Точно тази апартия на Аньо за мен е причината да се стигне до смъртта на невинни хора! 5.Мирослав Найденов МЗ- защото много активи на министерството липсват в балансите му,поне 22 язовири са такива и липстват в закритата Изпълнителната агенция по хидромелиорации към министерството. Как е възможно този човек още да нехае за имоти които се водят на неговото министерство,после ще го питаме как ги стопанисва и какви предложения е направил за оптимизация на разходите.

Новините

Най-четените