Ако не стане с глава, дали да не пробвам със з****к

АСТА... bTV новините, телевизорът на съседите ми, който не спирам да чувам, откакто съседката оглуша. И липсата от моя страна на всякакъв интерес към новини и фолк-футболисти.

Апартаментче, обитавано от 23-годишна мома в центъра на града. Дотук добре, на тези години да живееш сам си е екстра постижение, при положение, че бившият ми (приближаващ 30-те не-особено-финансово-симпатични господин) живее с мама и няма намерение да се изнесе оттам. Поне докато не му клекна с пръстена.

Да, и това се яви проблем с времето. Оказа се, че амбицията да пробия с глава, вместо с дупе изключително озадачава мъжете.

И защо ли нямам интерес какво се случва по света? Гледам към масата. Там, освен купчината учебници за магистърската ми програма, се мъдри и фалшивата ми диплома от стопански ВУЗ, гордо подписана от новоизлюпил се професор.

Той всъщност не че не е професор. Вие не сте разбрали. Просто има толкова много системи да оцениш кой е и кой не е професор, че сте се объркали.

Нищо, че в никоя нормална държава не мога да си намеря работа за горния етаж.

И затова отивам до огледалото и оглеждам долния. Добре е, още съм млада. Споменах ли, че работя за заплата, която определено подлежи на обсъждания.

Разбирам света - хората искат да си плащаме за всичко. Но като си спомня последните 12 лева + 5 за кола с пуканки и реално утрепаните 3 дни джобни и започвам да гледам на мрежа.

Учиш...  вземаш си измислената диплома, която вече се подписва от местни бизнесмени, и след това отиваш да работиш с надеждата, че идните няколко години ще възвърнеш вложената в теб сума.

Оказва се, че по тънки изчисления пишеш писма до евродепутати да им се молиш да не ти спрат и торентите, понеже скоро едва ли ще имаш пари за сателитна телевизия и кино.

За себе си не се притеснявам. Ще издрапам.

Обаче какво ще прави милата ми колежка, която си мислеше, че ще става дипломат, а вече много месеци е безработна.

И за какво вдигат бройките в университети?

Очаквам скоро до мен в офиса да седне маймуна, да си потупа корема и да каже: "Те това е, който за каквото е учил!".

Искате да ни върнете интереса към света?

Спрете да издавате дипломи. Или поне дайте всичките да са фалшиви, за да уеднаквим стандарта.

Така или иначе с реалните се опитват да ни уморят гладни, поне нека спазим тенденцията всичко да е законосъобразно.

А аз продължавам да мисля относно дилемата: "Ако не успея да пробия с глава, дали да не пробвам със з****к?"

#1 Оня Дето Го Трият 03.02.2012 в 14:53:05

Нищо против фалшивите дипломи нямам! Щото с две ръце се подписвам, че и 99% от истинските са толкова кухи.... Останалия 1% го запазих, за да не изглежда прекалено черногледо

#2 lele male 03.02.2012 в 15:42:41

Пробвах и с двете... да мисля... и пак не разбрах що сака момата? Диплом или да клекне при вида на пръстен... от вече бившия... уффф

#5 Georgi Marinov 05.02.2012 в 07:06:14

Статията напълно игнорира дискусията, която би следвало да се води в обществото относно смислъла и функцията на образованието и вместо това безкритично приема повсеместно настанилото се схващане, че на училище и в университет се ходи с цел да се осигури добре платена работа след това. Което схващане не само е проява на див анти-интелектуализъм, но е и основната причина за девалвацията и на абсолютното качество, и на стойността в очите на другите, на българското образование. Този проблем го има навсякъде по света - хората ходят и в Харвард, Станфорд и пр. места от този калибър основно заради тапията и това, което тя осигурява, не за да научат нещо. Но у нас патологията е достигнала наистина безумни размери - децата до 7-и клас се бутат да влязат в елитна гимназия (или по точно - някога елитна гимназия) и се ходи на частни уроци и на курсове за да се вземе изпита за влизане в такава, после в гимназията години наред пак се ходи на частни уроци за да се влезе в желания ВУЗ. И там се гледа да се изкласи с цел да се вземе заветната тапия, и всичкото това с идеята, че тази тапия ще осигури работа, за предпочитане от сладкия, шефски тип (многозначително е, че у нас се е родила максимата "учи за да не работиш"). По правило, в нито един момент по цялата тази верига не се учи с цел интелектуално развитие и обогатяване, развиване на обща култура, мисловни способности и т.н., нещата, които би трябвало да са истинската функсия на образователния процес. Е, чудно ли е тогава, че в условията на пазарна икономика, абдикация на дръжавата от регулаторната функция, която би трябвало да упражнява върху тези неща и тотална корумпираност в самите университети, това схващане, че функцията на образованието е да ти осигури добре платена работа, доведе до сегашната ситуация, в която само този, който не иска, не е в състояние да вземе диплома за висше, и в същото време на никой дипломата не струва нищо, понеже самото образование е напълно разкапано и даже и тези, които са тръгнали с идеята на научат нещо, няма как да го направят, тъй като нивото на преподаване е паднало до наистина трагични нива? Не е никак чудно.

#7 axsbf 15.02.2012 в 10:34:14

ами ... опитай със з....к, обикновено нещата стават. Но добре съчетани с горния етаж Да не изброявам примери, ще задръстя сървъра сигурно. И успех!!!

Новините

Най-четените