Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Джеймс Камерън и Майкъл Бей - срещу 3D

Само "истинското 3D" може да вземе "Оскар", убеден е Джеймс Камерън
Само "истинското 3D" може да вземе "Оскар", убеден е Джеймс Камерън

Темата "истинско 3D" срещу "конвертирано 3D" в момента е горещa в Холивуд. Всички виждат какви пари направиха "Аватар" и "Алиса в страната на чудесата", така че студиата искат големите им нови филми да поемат по пътя на стереоскопичното кино. Но в някои случаи просто не е реалистично да се заснеме филм в 3D - "Трансформърс 3" например трябва да излезе по кината през юли 2011 г. и е наложително да спази тази дата.

В такива случаи се намесва процесът на преобразуване (конвертиране) на двуизмерния в 3D филм при постпродукцията. Ноо някои големи режисьори отхвърлят този метод. Ето мнението на най-компетентния по темата - Джеймс Камерън:

"Това е пореден пример как Холивуд не разбра нещата както трябва," казва Камерън пред сп. "Дедлайн". "Сони" казват: 'Ще правим "Спайдърмен" в 3D. Не режисьорът казва "Хей, искам да направя филма в 3D". Не, студиото казва "Искаш да режисираш този филм? Е, ние пък ще го правим в 3D, копеле!" Не това е начинът да се случват нещата", смята Камерън.

"Сблъсъкът на титаните" ще бъде следващото голямо изпитание как зрителите реагират на процеса на конвертиране в 3D след заснемането. "Алиса" също мина през този процес на конвертиране. Сега подобно на него се носят слухове, че "Титаните" може и да е несъвършен филм, но много ще спечели в боксофиса, заради преобразуването му в 3D в последния момент.

Джеймс Камерън сравнява това, което става в момента, с реакцията на "Играта на играчките", когато "Пиксар" за първи път пуснаха този основополагащ за жанра анимационен филм.

"След "Играта на играчките" имаше 10 ужасни филма с компютърна графика, защото всички си мислеха, че успехът на този филм се дължеше на компютърната графика, а не на великолепните герои, които бяха прекрасно конструирани и затрогващи," казва режисьорът на "Аватар". "Сега хората набързо преобразуват филмите от 2D в 3D, което не е това, което ние сторихме. Те очакват същите резултати, а на практика вероятно всъщност работят против възприемането на 3D, защото те ще пуснат по-нискокачествен продукт".

Камерън намира единомишленик в режисьора на "Трансформърс" Майкъл Бей, който се съпротивлява на натиска на "Парамаунт" да пусне третия филм от поредицата в три измерения, тъй като други студиа обмислят преработката на филми като "Карибски пирати: Сред странни приливи", "Хрониките на Нарния: Плаването на разсъмване", "Пътешествията на Гъливер" и "Хобитът".

"Свикнал съм да работя с най-добрите хора по моите филми - а сега ще го дам на най-посредствените, които ще го откарат в Индия да се обработва там - и да се надявам да се получи добре?", пени се Бей. "Този процес на преобразуване винаги ще е по-лош от снимането в истинско 3D. Студиата може да желаят да жертват външния вид и да използват технически трикове, за да спечелят по три долара повече от билет, аз обаче не съм съгласен. Правенето на "Аватар" отне четири години. Не можеш просто да седнеш и ей така да извадиш 3D филм. Категоричен съм - рано е да се правят заключения", казва Майкъл Бей.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените