Няма рецепта за успех в социалните медии. И дори да не е толкова трудно да генерирате голям брой фенове във Facebook, Twitter, YouTube, Instagram или Snapchat - няма магически начин да се превърнете в уеб-звезда.
Но ако сте достатъчно съобразителни, можете да начутите това-онова от днешните подрастващи, за които присъствието в социалните мрежи е като "добър ден". Някои от тях са родени и израснали по времето на "интернет-революцията" и независимо, че повечето все още са в гимназията, именно те могат да ви посочат начините са успех.
Ето седем неща, които можем да научим от тийновете за успеха в социалните медии:
1. Няма нужда да сте професионалисти, за да спечелите фенове
Много хора смятат, че за да имаш успех в социалните медии, трябва да бъдеш професионалист. Но тийновете никога не са разсъждавали по този начин. Те доказват, че грешите. Без затруднение ще намерите десетки млади хора със стотици хиляди и дори милиони последователи. Не се заблуждавайте - те не са професионалисти в това, което правят, просто знаят в детайли точно как работят социалните медии. Например, за разлика от вас, са обърнали внимание точно в колко часа трябва да се публикува във Facebook, за да ви обърнат внимание повече хора.
2. Трябва да намерите няколко, но верни последователи
Всеки би искал неговото видео да получи по магически начин милион гледания в YouTube и това да му донесе слава и пари. Много хора смятат (напълно погрешно между впрочем), че за да се случи това, зад гърба им трябва да застане някоя утвърдена компания или марка.
Спомнете си само за вайръл видеото "Damn Daniel", което стана толкова известно преди няколко месеца, че "сценаристът" Джош и "актьорът" Даниел се превърнаха в абсолютна сензация. За това видео става дума:
Мислите ли, че когато са заснемали видеото, двете момчета са очаквали такъв успех? Не, разбира се. Но имате ли няколко приятели, които да ви споделят публикацията - успехът ще е по-близо до вас. Останалото го прави съдържанието.
3. Не можете да се "научите" на социални медии
Ако някой ви каже, че ще ви "научи" как да имате успех в социалните медии - не му вярвайте. Можете да спазвате всички правила на публикуване на постове и пак никога да не ви обърнат внимание. Това е така, защото успехът в социалните мрежи зависи от неочаквани фактори.
Можете да измислите нещо много тъпо и то да ви донесе неочакван фурор. А може вашият най-ценен пост да не бъде "лайкван" и това си е.
Всъщност най-големите успехи в социалните медии ("Damn Daniel" е пример точно за това) се случват естествено, с присъствието на точния човек в точното време и чак след това са следствие на много работа и търпение. Това е парадоксално, но е факт.
4. Бъдете себе си
Хората усещат фалшивите личности в социалните медии. Затова, независимо дали правите видео или публикувате друго съдържание, ако не сте автентични, лъжете или имитирате някого, е много възможно никой да не ви обърне внимание.
Точно това обяснява между другото и защо толкова много тийнове успяват в социалните медии: те не мислят толкова много за своя имидж. Те просто показват нещо свое.
5. Бъдете обсебени от социалните медии
Вижте подрастващите - те просто обожават социалните медии. Това е както за добро, така и за лошо. Доброто е, че ако сте верни на социалните медии, вашите "последователи" ще забележат упорството ви и отдадеността на онова, което е вашата ниша...
6. Много е важно да намерите собствената си ниша
Ако нямате такава - създайте я. Ако вашата страст са гримовете, обувките, технологиите, видеоигрите - в социалните медии имате поле за изява. Вземете пример с Емил Конрад, който се насочи много умело към тийн аудиторията с артистични скечове. Това беше неговата ниша - и аудиторията му се отблагодари. Сега той става все по-добър в нещата които прави и вече е абсолютен професионалист пред камерата.
7. Опознайте аудиторията си
И като стана дума за аудиторията на Емил Конрад - обикновено именно тийновете са наясно как тяхното присъствие ще се приеме от останалите в социалните медии. Именно те са и онези, които създават трендовете в своите ниши - защото постоянно се оглеждат в очите на останалите и тяхната реакция резонира в продукта им.
Ако спазвате тези 7 правила може би ще проумеете как работят социалните медии. Което пък ще се отрази добре на бизнеса ви.
Щв ми е любопитно след няколко години, когато все пак ще му дойде края на всичко това, какво ще могат въпросните пораснали вече не-тинейджъри.... Според мен масовото явление на споделяне в един момент ще се пренасити и ще отпадне, като фактор за правене на пари. Системата ще измисли друг начин да печели пари от хорското внимание.