С мозъци, полeти от окситоцина на носталгията, нека кажем: "През социализЪма, в нашето "детство и младост", имаше много хубави, качествени и най-вече - ЕВТИНИ стоки".
Чували сме за консервите, луканките, пижамите, гардеробите и изобщо целия бит на соца "по стандарт", който някак успяваше да замаскира обречената на фалит икономика на дефицита.
И изведнъж символи на режима започнаха да се реабилитират по положителен начин - под наименованието "хипстър", "винтидж", "носталджик" и т.н. етикет.
В Lidl го наричат "Ретро седмица от 11 май" на различни - изконно български, продукти.
В брошурата, както се вижда на снимките, се предлагат шокиращо ниски цени на неща, които отдавна би трябвало да се намират в музея на социализма.
Но не, те все още се произвеждат, а някои от опаковките, поне на стоките, представни в каталога на "Ретро седмицата", са същите, като преди години.
Което означава, че очевидно "традицията" продава.
Иначе как да си обясним пазарното позициониране на "Шампоан Кря-кря" - този лютив и неизмиващ косата бебешки шампоан в пластмасова опаковка, чието единствено предимство е, че мирише(ше) на дъвка, когато на пазара нямаше дъвки?
Да, през зрелия соц на 80-те години децата се радваха, че има нарисувано патенце върху "Кря-кря".
Днес, за 1.19 лв милият спомен за времето, когато нямаше други анимацционни герои, освен съветски, може да се върне и във вашия дом.
Но, майки, наистина ли искате да причините на децата си това, което са ви причинявали като малки?
Който се е бръснал някога с крем "Каро", може и сега да опита. Само за 1.29 лв. от голямата хранителна верига ви пожелават успех с отмиването и не обръщайте внимание на лигавия и трудно отстраняващ се остатък. Както и на липсата на пяна.
Доста интересно е какво можете да направите със замразената цаца на цена от 1 лев, която меланхолично ви предлагат в "Ретро седмицата".
Ето идея: можете да нахраните евтино кучето си (ако имате всеядно чудовище, например ротвайлер), но преди това измийте рибата от сол мнооого внимателно...
Ще приемем и локума, просто защото тук, на Балканите, си го обичаме.
Но каката, която събира все едни и същи неувяхващи жълти рози, от 60-те години насам, е най-малкото и меко казано... лошо "фотошоп"-ирана.
Най-най интересното в предлаганите артикули е разположението в каталога на съседни страници на чисто българския "Крем для рук" в близост до българското национално знаме.
Просто от любопитство е интересно да си дадем отговор на въпроса - през социализма дали сме изнасяли български национални знамена за СИВ?
Съвсем без да засягаме бизнесинтересите на голямата хранителна верига, в която, в интерес на истината, има много вкусни сиренца с ананас (вносни, а не такива, каквито имаше през соц-а), все пак сме длъжни да подчертаем, че намирисва на спекулация и черно-бялата "ретро" снимка, на които жена с красива рокля кара градско колело.
Ами да, в соца всички жени имаха прекрасни рокли и караха елегантни градски колела. Не като сега.
Така че - ок, социализЪма продава, ама какво и на кого точно продава?
Такава форма си избрал, такава си приложил. Бегай за хонорара си сега. Чиста проба скрита реклама е тоя пасквил.
Селски, щом хората изпитват носталгия към нещо, значи има защо. Като сравнят със сегашното време какъв е извода според теб? Какво ни предлага сегашната действителност и към какво бъдеще вървим? Нещата са отвъд "стоките на социализЪма". Замисли се, вместо да пишеш тъпи стаии.
Нима никой не разбира? Помиярите от Лидл се подиграват на българите и с това си качват печалбите. Някое умно момче е подсказало печелившото заглавие. И.....юруш. Шампоан кря-кря? Много ви моля, преди това е ПА-ПА, а пък кремчето със същото име, пожезнено не можеше да се размаже по детското дупе и то си оставаше "варосано". Всъщност.....на кого му пука? Кой нормален пазарува в Лидл?
Прасенце, а за сегашната "прекрасна" и "органична" храна, обилно гарнирана със "здравословни" Е-та, на кого трябва да благодарим? А за сегашните ни уникални политици, дето са на път да ни закрият, на чия майка да благодарим? Ако знаеш пиши.
Чета коментарите и не вярвам на очите си! Носталгия по сирене и крем за бръснене!?!? Егати нивото, егати форума! Да не сте от някоя ОФ неразпаднала се дружинка? От някоя Тимуровска команда? Или, както сега е модерно, да сте на руска заплата?
Невероятно, колко много енергия залудо, заради просто една промоция на голяма търговска верига!!!
Авторът или не е запознат с времето, за което говори или това си откровен хейт - платен или безплатен, няма значение.
Коментар номер 9 е изчерпал темата и тя следва да бъде закрита!
На всички розовочервени соцкукумицини предлагам "Пудер цукер и Марш"! Питайте някой германец какво означава в преносен смисъл...
подкрепям deowin (9,12). много точно и ясно. уви недостъпно за чугунени глави. невежеството и комплексите не прощават.
В списъка с боклуци при "онази" система, някои упорито пропускат да добавят и себе си. Както и да е. Определено тогава качеството на стоките и най-вече на храните беше далеч по-добро. Вярно, опаковките не бяха нещо кой знае какво, но тук става дума за качеството. Сега опаковките са такива, че ако наблизо нямам под ръка ножица, нож /а понякога и флекс/, абсурд е да отворя каквото и да било. А за качеството вътре - трагедия. Сега трудно може да се намери бяло сал.сирене с качество като тогавашното. Привърженик съм на традиционните български продукти и ястия, но виж - сирене с ананас, например, не съм опитвал, но имам нужната сила и увереност за да го преживея. Ще успея да оцелея и без подобни "гъзи-гъзи" изобретения на някой маркетингов спец. Ако щете вярвайте, но мога да изкарам години наред без банани и ананаси, като компенсирам липсата на тези така важни за живота на човека плодове - с круши, ябълки, череши, сливи, малини, ягоди, дини и пъпеши. Едва ли има по-голям фен на крема "Каро" от мен. Пробвал съм какви ли не други, ама наистина боклуци! То не бяха флакони с пяна, разни други кремове, гелове и тинтири-минтири. Ако си взема днес някои от тях, то ще е само в случай, че ми платят подходящо /за нанесени вреди/. Флаконите с пяна първите няколко дни - добре, след което започват да църкат нещо с консистенцията на боза и трябва да ги хвърлиш. С другите кремове за бръснене е необходима минимум половин туба, за да стане хубава пяна. Въобще, както и да го погледнеш - минаваш поне 5-6 пъти по-скъпо, а с "Каро" си карам близо 5 месеца и прави чудна пяна. А за ножчетата за бръснене - няма какво да говорим. Преди 20-на години с едно бигче /двойно ножче/ карах поне 2 месеца. Сега това е абсурд да се случи. Иначе реклами големи - пърото ножче погалвало косъма, второто му нашепвало на ушенце нежни слова, третото лекичко го поливало, четвъртото го насапунисвало, петото го изплаквало, а шестото го изсушавало и канело косъма да излязат някъде ... Трябва все пак да се отбележи, че преди 30-на години качеството на стоките в западните страни също беше далеч по-добро от сега. Но в момента, когато на всички производители взе да им харесва "планираното остаряване", нещата загрубяха. Всъщност в повечето от развитите западни страни днес производството е намалено в пъти, като се изключи може би Германия. Производството на редица продукти е изцяло изнесено в Азия и др.
Кени МакКормик, Гледам, баш ирландско име си си избрал. Поздравления за перфектния ти български! Някои казват, че ирландците - това са "македонците" на англо-саксонската раса. Според мен, обаче, нито си ирландец, нито пък македонец. Знам ли, може би си новия тип човек - от бъдещето - космополит отвсякъде. Ако е така, кажи ми опитвал ли си бланширани червеи, поляти с чеснов сос и гарнирани с пържени на силен огън плъхови изпражнения? Ако не си - не ми казвай, че не щеш да опиташ, защото това ще значи, че си педал. Не те съветвам да бъдеш доказателство за това, че не съм педал. Най-добре - за всеки случай, стой надалеч от мен, че ...... Освен плодовете, които посочих в поста си, любимата ми храна са също и зеленчуците и най вече - лука, ама не тоя, водния, дето го продават сега под път и над път, щото не миришел, а като си го купиш - на следващата сутрин вече е зеленясал. Аз си доставям истински лук от друго място. А за крема "Каро", не всички вие, ами май само ти разбираш, че се продава масово. И наистина е така. По едно време изчезна /преди 3-4 години/, та го купувахме от Женския пазар от разни лелки. Чух, че фабриката са я приватизирали и това са бройки, останали по разни складове. След това почнаха да го продават в някои от аптеките, но сега - го има навсякъде. Пак казвам - с около 2 лв. карам поне 5 месеца, а се бръсна всяка сутрин.
"Влизах по форуми и сайтове за класическо бръснене, където западняците, след като видеха, че съм от България, ми препоръчваха гореспоменатият крем "Каро". Нещо повече, поръчват ми да им пращам в стабилни количества, но само "Класик" варианта - другите два не им харесват." Тоя АБВ, направо е избил рибата! С това "Каро" е разбил всички митове за капитализма!
Угасна и последната блещукаща надежда, че прасето може, въпреки всичките си изяви до сега, да се окаже човек, продукт на нервната и размножителната система на родителите си. Хипотезата, че е спаружен, скучен, никому ненужен книжен плъх умря. Той е софтуерен продукт на някой очилатко, пъпчив деветокласник, комплексиран и асоциален чикиджия, който се е отплеснал в прогреса си, решавайки задачи.
Абе Кени, абе Макнезнамчийси, стига с тоя фанатизъм, непременно да се намърдате на европейския пазар. Я пробвай маркетинга си на руския, щото е необятен, гладен и ненаситен, носталгично настроен не по-малко от нас. За тях някога бяхме луксозен запад ние.