Шефът на Ryanair влиза в един бар ...

На фона на новата порция отменени полети на Ryanair, отделете малко време за бедния Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на компанията.

Историята* разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".

Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."

Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.

"Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.

"Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.

Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".

О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.

"Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."

След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"

Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".

"Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.

О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."

Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".

"Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."

Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.

"Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.

"Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.

"Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.

Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"

"Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."

"Желате ли да доплатите за пилот?"


* Най-вероятно измислена история

#1 Nenimir 28.09.2017 в 09:59:34

Страхотна история Време е полетите да се превънат отново в приятно приключение, а не пътуване в градския транспорт.

#2 скучко 28.09.2017 в 11:21:54

#3 Kenny McCormick 28.09.2017 в 11:33:34

Nenimir, време е да се върнеш към забавното приключение наречено пишеща машина, стига си тракал на тоя компютър. Полетите трябва да са точно това - пътуване като с градския транспорт. Само че точно както с градския - не очаквайте петзвезден лукс за жълти стотинки. Маса народ, който не беше излизал дотогава от Сусурлево, видя Венеция, Париж и какво ли още не благодарение на лоукост компаниите. Така че айде по-полека, бейби. Не можеш хем да летиш до Майнинген за 20 евро, хем да си в червено велурено кресло и да ти сервират хайвер от белуга. А и в крайна сметка полетите из Европа са в рамките на 2 до 4 часа. Много изнежени се оказахте всичките - тясно било, неприятно било, намсикво било. Баба ти с Quatar Airlines е летяла сигурно...

#4 Skrita_Sila_M 28.09.2017 в 11:45:52

Ехххххххх, още помня времената когато можеше да си поръчаш едно блъди мери и ти го сервираха с маслинка. Па не беше и толкова отдавна...., а сега все едно се возиш в 102. То при някои от полетите и клиентелата е същата

#5 паяка 28.09.2017 в 12:19:54

Блъди Мери се украсява с лимон и целина. Да не би да имаше предвид Мартини за маслината?

#6 Nenimir 28.09.2017 в 14:30:10

Kenny McCormick Клавиатурата си е, клавиатура, ако можеше към пишещата машина да има един хард диск, защо не. Никой не очаква петзвезди, напротив има хора които биха платили повече, но да са поне в междуградски, а не в 305 примерно, сещаш ли се. Но надявам се не мислиш, че пилотите на самолети са като шофьорите на градския транспорт (без опит да ги обиждам) или че да поддържаш самолет е като да си оправяш колата пред блока. Защото, когато натискаш цените надолъ започваш да правиш компромиси с всички тези неща, защото те оскъпяват доста.

#7 Nenimir 28.09.2017 в 15:48:59

Никой не спори за правото на хората да се возят евтино, когато е в рамките на разумното. Това, което не ми харесва на ниско-тарифните компании е че много от пътниците не осъзнават, че не са в автобус. Няма нужда да се блъскаш при качване, остави пътника, който си слага багажа да го направи спокойно, няма нужда да скачаш след кацане още докато самолетът се движи, всички ще напуснат самолета. Не искам да ме ограничават в правото си да си отпусна седалкат,ако не искам да ям и пия, и да поспя (седалките на доста оператори нямат отпускане назад, защото някой е сметнал че механизмът се чупи твърде лесно и не е изгодно, или че ако ни държат будни ще консумираме повече). Приятно е стюардесата да се усмихва, но как да го направи като са я побъркали от работа в името на някаква измислена ефективност. Да, 2-4 часа полет не са нищо особенно, но ако летиш често в условията посочени по горе, е уморително. Бих избрал разбира се други не толкова ниско-тарифни, но добрите полети са окупирани от тях защото те летят най-много.

#8 deowin 28.09.2017 в 17:30:11

Nenimir, преди 20 години стандартната цена на полет Лондон-Бостън и обратно в economy класа с BA беше около $1500, на най-ниските цени и намаления за студенти идваше минимум $600. Днес можеш да го летиш за $450 с Norwegian, $750 с BA. Като сметнем инфлацията, цените от преди 20 години - $600 и $1500 - са еквивалентни днес на $900 и $2300 съответно. Тоест, цените днес са 3 до 5 ПЪТИ по-ниски от тези преди 20 години. Очакваш същото качество ли? Плати си за бизнес класа, макар че дори бизнес класата на Norwegian е само $1200 - отново 2 пъти по-ниска от economy билета с BA преди 20 години. Ако пък го даваш наистина тежък, вземи си първа класа. А, чакай, дори тя е някакви пършиви $4000 с BA, няма и 2 пъти повече от economy класата едно време.

#9 Nenimir 28.09.2017 в 18:21:33

Deowin Логиката ти е добра, но се отнася за презокеансите дестинации, там нямам проблем, всичко си е наред, защотооще няма ниско-тарифни играчи. Проблемът е в Европа, на късите отсечки, ако ниско-тарифните имаха бизнес класа чиято цена да съответства на нивото на обслужване с радост щях да я ползвам. Летях наскоро с Бритиш, икономическа класа защото нивото на обслужване не съответства на парите, които искат за бизнес класа, повече не искам никога да летя с тях ако е възможно! Поради това. че ниско-тарифните ги натискат, цените не са като при тях но обслужването е точно такова.

#10 deowin 28.09.2017 в 20:11:19

>Логиката ти е добра Не е логика, посочил съм числа и факти. >ако ниско-тарифните имаха бизнес класа чиято цена да съответства на нивото на обслужване Няма никаква разлика между съотношението в цените на economy и бизнес класата на презокеанските полети и по-късите полети в Европа. Както вече споменах, днес можеш да си вземеш бизнес класа билет на два пъти по-ниска цена, отколкото преди 20 години можеше да си вземеш economy билет. Ако дори това за теб не "съответства на нивото на нивото на обслужване", то не знам колко точно безбожно евтин трябва да е билетът в бизнес класа за да ти "съответства" и да го ползваш "с радост". Лети си economy класа и не реви, че гроздето е кисело, щото е твърде високо, особено след като не го щеш дори да ти го свалят два пъти по-ниско.

#11 Nenimir 28.09.2017 в 20:43:20

Винаги когато купуваш едно нещо съпоставяш това, което даваш като пари дали съответства на това, което очакваш да получиш като полза от нещото. И нещата се съпоставят в реално време, а не колко било струвало едно време и колко е сега.

#12 deowin 28.09.2017 в 21:06:27

>когато купуваш едно нещо съпоставяш Съгласен, но когато днешната бизнес класа на цена, която е два пъти по-ниска от тази на economy класата едно време, ти е все още твърде скъпа, може би резултатът от тази съпоставка е предварително ясен, защото се определя изцяло от абсолютната цена на билета, а не от удобствата, които ти купува. С думи прости, хора като теб ще мрънкат, че цената на бизнес класата е неоправдано висока, дори да е $1 над тази на economy класата.

#14 Nenimir 28.09.2017 в 21:25:08

Предполагам, че като човек който всичко забелязва и лесно ни класифицира всички от висотата на интелектуалното си величие, си обърнал внимание че богатите хора често мрънкат- че цените са високи, че обслужването не съответства на това което са платили и т.н. Предполагам и те са мрънкачи и недораснали за пазарна икономика. Нормално е човек да си прави сметката, а по форумите изразяваме мнение, не мрънкаме. Та като съпоставиш смешната цена и смешното обслужване при ниско тарифните превозвачи с двойна или тройна цена за бизнес класа със съвсем леко по-добро обслужване, с думи прости-защо трябва да платиш 500 Евро за закуска и евентуално питие, които не струват повече от 50 Евро-и разбираш че си здраво прецакан

#15 deowin 28.09.2017 в 22:23:33

>си обърнал внимание че богатите хора често мрънкат- че цените са високи, че обслужването не съответства на това което са платили Нищо такова не се случва реално. Самият аз съвсем не съм беден, а и повечето познати около мен са поне upper middle class. Нито аз, нито някой от познатите ми си спомням да са споменавали цени или да са били толкова силно загрижени за качеството на това, което купуват, камо ли пък някой да "мрънка". Може би защото САЩ все пак е консуматорска държава, в която, заради огромния оборот и силното ценене на клиента, цените на продуктите са еволюирали ней-често да съответстват на качеството им. >500 Евро за закуска и евентуално питие, които не струват повече от 50 Евро-и разбираш че си здраво прецакан Защото тези 500 евро ти купуват много повече от закуска и питие. Купуват ти спокойствие при настаняване, повече място, по-малко човешко присъствие около теб, и повече внимание от стюардесите ако имаш нужда от него. За някои хора това има съществено значение. Не чак толкова и за мен (пътувам бизнес класа само когато фирмата ми ме праща някъде и плаща), и явно съвсем не и за теб, но за някои хора има.

#16 viking 28.09.2017 в 22:50:51

Цървули български,не коментирайте цените!!!Преди 30 години не можехте да идете до крайграничен регион бе пътен лист!!!Сега коментирате цени които за вас бяха непосилни,пример 1500 дойче марки еднопосочен билет за Стокхолм примерно!!!През 1988 например,когато аз плащах тези цени 10 пъти годишно!!!

Новините

Най-четените