На фона на новата порция отменени полети на Ryanair, отделете малко време за бедния Майкъл О'Лиъри, главен изпълнителен директор на компанията.
Историята* разказва как веднъж, след като пристигнал в Манчестър, Майкъл О'Лиъри решил да посети пъба към хотела, в който се настанал. О'Лиъри се изправил на бара и поръчал халба "Гинес".
Бармънът кимнал и му казал просто: "Това ще Ви струва един паунд, господин О'Лиъри."
Донякъде изненадан О'Лиъри отговорил: "Но това е много евтино" и подал парите.
"Е, опитваме се да изпреварим конкуренцията. Освен това раздаваме безплатна бира всяка сряда от 6 до 8 вечерта. И имаме най-евтината бира в цяла Англия", отговорил му барманът.
"Това е забележителна цена!", възкликнал О'Лиъри.
Барманът обаче продължил: "Виждам, че си нямате чаша, в която да ви сипем бирата, така че вероятно ще ви е необходима една от нашите. С това цената става 3 пануда".
О'Лиъри се намръщил, но платил, без да казва нищо. Той взел чашата си и тръгнал да си избере маса, на която да седне.
"Вие искате да седнете!" - възкликнал барманът. - "Това ще Ви струва още 2 паунда. Ако изберете да си резервирате мястото предварително, цената остава само един паунд."
След това продължил малко по-тихо: "Мисля, че може да сте твърде голям за този стол. Мога ли да Ви помоля да седнете в тази рамка, за да преценим габаритите ви?"
Шефът на Ryanair се опитал да седне, но рамката била твърде малка и когато не могъл да се измъкне от нея, се оплакал на бармана: "Никой няма да се побере в тази малка рамка!".
"Опасявам се, че ако не можете да се поберете в рамката, ще трябва да платите допълнителна такса от 4 паунда за вашето място", отговорил барманът.
О'Лиъри изпсувал тихичко под носа си, но платил. В този момент барманът отново заговорил: "Виждам, че сте донесли лаптоп си със себе си. Тъй като това не е било предварително заявено, това ще ви струва още 3 паунда."
Майкъл О'Лиъри вече бил толкова раздразнен, че се върнал на бара, ударил халбата си в тезгяха и извикал: "Това е абсурдно, искам да говоря с мениджъра".
"Виждам, че искате да използвате тезгяха" - спокойно казал барманът - "Това ще струва още 2 паунда."
Лицето на О'Лайъри почервеняло от ярост. "Знаеш ли кой съм аз?", изкрещял той.
"Разбира се, че знам господин О'Лиъри", отговорил мъжът зад бара.
"Достатъчно! Какъв е този хотел?! Аз влязох да изпия едно питие на спокойствие, а вие се отнасяте с мен така. Настоявам да говоря с мениджъра!", изръмжал възмутено собственикът на Ryanair.
"Ето Ви имейл адреса му. Ако желаете, можете да се свържете с него между 9.00 и 9.01 часа всяка сутрин от понеделник до вторник на този безплатен телефон. Таксата е само 1 паунд за секунда или част от нея...", отговорил все така спокойно барманът.
Съвсем възмутен Майкъл О'Лиъри възкликнал: "Никога повече няма да посетя този скапан бар!"
"Разбира се, господине, но помнете, че все пак ние сме единственият хотел в Англия, който предлага бира на цена от 1 паунд за халба."
"Желате ли да доплатите за пилот?"
* Най-вероятно измислена история
Страхотна история Време е полетите да се превънат отново в приятно приключение, а не пътуване в градския транспорт.
Ехххххххх, още помня времената когато можеше да си поръчаш едно блъди мери и ти го сервираха с маслинка. Па не беше и толкова отдавна...., а сега все едно се возиш в 102. То при някои от полетите и клиентелата е същата
Блъди Мери се украсява с лимон и целина. Да не би да имаше предвид Мартини за маслината?
Kenny McCormick Клавиатурата си е, клавиатура, ако можеше към пишещата машина да има един хард диск, защо не. Никой не очаква петзвезди, напротив има хора които биха платили повече, но да са поне в междуградски, а не в 305 примерно, сещаш ли се. Но надявам се не мислиш, че пилотите на самолети са като шофьорите на градския транспорт (без опит да ги обиждам) или че да поддържаш самолет е като да си оправяш колата пред блока. Защото, когато натискаш цените надолъ започваш да правиш компромиси с всички тези неща, защото те оскъпяват доста.
Никой не спори за правото на хората да се возят евтино, когато е в рамките на разумното. Това, което не ми харесва на ниско-тарифните компании е че много от пътниците не осъзнават, че не са в автобус. Няма нужда да се блъскаш при качване, остави пътника, който си слага багажа да го направи спокойно, няма нужда да скачаш след кацане още докато самолетът се движи, всички ще напуснат самолета. Не искам да ме ограничават в правото си да си отпусна седалкат,ако не искам да ям и пия, и да поспя (седалките на доста оператори нямат отпускане назад, защото някой е сметнал че механизмът се чупи твърде лесно и не е изгодно, или че ако ни държат будни ще консумираме повече). Приятно е стюардесата да се усмихва, но как да го направи като са я побъркали от работа в името на някаква измислена ефективност. Да, 2-4 часа полет не са нищо особенно, но ако летиш често в условията посочени по горе, е уморително. Бих избрал разбира се други не толкова ниско-тарифни, но добрите полети са окупирани от тях защото те летят най-много.
Deowin Логиката ти е добра, но се отнася за презокеансите дестинации, там нямам проблем, всичко си е наред, защотооще няма ниско-тарифни играчи. Проблемът е в Европа, на късите отсечки, ако ниско-тарифните имаха бизнес класа чиято цена да съответства на нивото на обслужване с радост щях да я ползвам. Летях наскоро с Бритиш, икономическа класа защото нивото на обслужване не съответства на парите, които искат за бизнес класа, повече не искам никога да летя с тях ако е възможно! Поради това. че ниско-тарифните ги натискат, цените не са като при тях но обслужването е точно такова.
Винаги когато купуваш едно нещо съпоставяш това, което даваш като пари дали съответства на това, което очакваш да получиш като полза от нещото. И нещата се съпоставят в реално време, а не колко било струвало едно време и колко е сега.
Предполагам, че като човек който всичко забелязва и лесно ни класифицира всички от висотата на интелектуалното си величие, си обърнал внимание че богатите хора често мрънкат- че цените са високи, че обслужването не съответства на това което са платили и т.н. Предполагам и те са мрънкачи и недораснали за пазарна икономика. Нормално е човек да си прави сметката, а по форумите изразяваме мнение, не мрънкаме. Та като съпоставиш смешната цена и смешното обслужване при ниско тарифните превозвачи с двойна или тройна цена за бизнес класа със съвсем леко по-добро обслужване, с думи прости-защо трябва да платиш 500 Евро за закуска и евентуално питие, които не струват повече от 50 Евро-и разбираш че си здраво прецакан
viking На никой не му пука колко пари правиш, ако това е единственото, с което можеш да се похвалиш, а като ти гледам просташките писания- друго няма. Събрали сме се да си полафим като нормални хора, но няма нужда от постравматично стресирани дебили.
viking | 28.09.201722:59 Нещасници и Емигранти били,що не избягахте като мен през комунизма бе,тарикати,ами след 1990???АААА?Много лесно след това,а? Като избяга що се върна бе бизнесменчето, те добрите оцеляват във всякакви условия, особенно с 5 езика, и сумата ти умения, които се чудя как не са те довели до нобелов лауреат. Сигурен съм, че си се върнал защото си обичаш държавата-най-бедните скъсаняци на Европа, нали така А всъщност, си се върнал, защото само тук все още можеш да правиш безнаказано парите които визираш.
"То и така е доволно тясно в нискотарифните. Никой не държи особено на консумацията там. Те са наясно, че като си в нискотарифен полет и то кратък, едва ли ще ти се дават 5 евро за сандвич" Всъщност хапват доста, като в киносалон си
"Ами дай да ги поевтиним още бе Кени: - правостоящи места и без застраховки. - таксуване според килограмите. - премахване на flight personnel-a, само един пилот трябва а в бъдещте може и без него. - премахване на и без това скъпоструващите системи за климатизация и безопасност - нека е като автобус. - премахване на security check - така и летищните такси ще паднат 3 пъти. Така един самолет вместо 200 ще може да излети с 400-500 души и цената ще ти е наполовина на сегашните. Ето ти полет с "градския транспорт". " За щастие това не може да стане, правилата за безопасност и техническите особенности не го позволяват въпреки, че съм сигурен че Кени би бил щастлив , както разбира се и ниско-тарифните компании. Може да направят и седалки в багажният отсек, все пак щом пътниците не се хранят, нямат претенции-освен да е евтино разбира се, пък и така и така не се исползват, защото всички са с ръчен багаж. Би било забавно при 200км в час, скорост при кацане, да си правостоящ, или при 270, при излитане, да се наложи да се прекрати излитането и пилотът да натисне рязко спирачките