Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Като McDonald's, ама за пелмени и сандвичи с маргарин и шпек

Русия ще прави алтернативи за продуктите на компаниите, които се махнаха от страната. Да видим... Снимка: iStock
Русия ще прави алтернативи за продуктите на компаниите, които се махнаха от страната. Да видим...

Една по една, големите международни компании се изнасят от Русия в знак на протест срещу войната в Украйна и заради желанието си максимално да разграничат брандовете си от всяка потенциална близост с Москва.

Така де, никой не иска да го асоциират с война и бомбардиране на родилни домове. В момента Русия е просто токсична за бизнес. 

Какво прави Държавната Дума в отговор? Решава, че щом тези компании се махат от страната, държавата ще им национализира предприятията на територията на Русия.

Не може да им се отрече предприемаческият дух на руските законодатели - така и така в Русия големите компании са произвеждали част от продукцията си, какво пречи на работниците да продължат да си вършат работата, само че вече от края на поточната линия ще излизат новоизлюпени руски марки.

Нещо като съветските компютри, които поразително много приличат на дизайна на IBM.

Или пък не точно...

Ще издържат ли руснаците да не се обърнат към традициите и добрия стар руски дух, имплементирайки го в тези бивши западни производства? Все пак говорим за страната, дала на света модната комбинация между анцуг, кожени обувки и каскет. 

Така че не е трудно да си представим какви интересни и любопитни решения може да се появят от руската предприемаческа мисъл.

Така в бившите магазини на ИКЕА вече ще се продават масивни шкафове като от социализма, но човек ще трябва да си ги сглобява сам. За сметка на това освен неясни инструкции, купувачите ще трябва да имат предвид и опасността не всички винтове да са в пакета (за разлика от оригинала, където има повече винтове, за да объркват клиентите).

Бившите ресторанти на McDonald's - доскорошни символи на пенетрацията на американския капитализъм в Русия, пък ще бъдат откъснати максимално от това си минало, като бъдат превърнати в комунални столове, където ще се сервират сандвичи с маргарин и шпеков салам, хамбургери с кюфте от кайма "Народная" и лютеница, пелмени и борш. Малка водка - 250 мл, средна - 400 мл и голяма - 500 мл.

Иначе съвсем наистина и сериозно председателят на руската Дума Вячеслав Володин вече успокои руснаците, че макар McDonald's да са се махнали и "дехуманизиращият" населението "Биг Мак" да не се сервира, веригата "Вуйчо Ваньо" ще остане и ще продължи да работи. Все още не е ясно дали това трябва да подейства успокояващо, или да се приема като заплаха.

Не е ясно как Володин си представя заместителя на Starbucks, но можем да предположим, че национализираният ѝ вариант ще опита да запази експериментаторския дух по отношение на кафето, но правейки един типично източен завой. Така в заведенията ще се предлага кафе от цикория, свеж полъх от времената на СССР, и лате с вкус на ряпа.

В предишните цехове на Nestle ще се правят марципани, а от време на време и шоколад Алëнка за послушните руски деца.

С изтеглянето на повечето западни марки коли и отказа на "Рено" да внася вече части за "Лада", руснаците ще трябва да преоткрият и собственото си автомобилостроене. За какво са им на местните Ferrari, Mercedes и BMW, когато имат уникалната възможност да възродят "Москвич" и "Волга"?

А това вече ще е добра новина за всички чичковци, които с носталгия си спомнят за съботно-неделното клечене около и под колата, чудейки се защо така гадно трака пак гадината и защо тече пак това масло...

По тази линия изоставените цехове за дрехи от западните модни гиганти ще пуснат специална серия мъжки панталони, които правят "касичка" като клекнеш - някои традиции просто трябва да се спазват.

За всички останали ще има избор между всички дизайни на гуруто в света на модата - жената на Рамзан Кадиров, която ще получи на концесия собствеността върху всички изоставени бутици за дрехи.

Междувременно бившите магазини на H&M и Zara ще бъдат превърнати в открити пазари за китайски ментета на оригинални западни марки - за такива неща историята е показала, че в Русия винаги е имало търсене.

Във всички сапуни, шампоани, одеколони и парфюми, които ще се пускат на руския пазар от бившите фабрики на западните козметични гиганти, задължително ще има минимално съдържание на алкохол с цел да се появят повече варианти на коктейла "Сълзите на комсомолката".

Заместник-председателят на Съвета за сигурност на Руската федерация и бивш президент и премиер Дмитрий Медведев вече успя да предупреди западните компании, че няма хич да им е лесно да се върнат на руския пазар и подкрепи национализацията.

Интересно е след година-две на руски алтернативи дали и неговите сънародници ще са така въодушевени от изтеглянето на западните брандове.

Все пак и най-върлите фенове на СССР и Путин признават, че моментът, в който Източният блок е видял западни дънки и маратонки, осъзнавайки че няма достъп до такива стоки, социализмът е започнал да се руши.

Или сега ще смятаме, че руснаците ще успеят да се справят по-добре с това да задоволяват вкуса на потребителите...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените