Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Предприемачът Скалата зад актьора Скалата: Текила, спортни дрехи и невероятно влияние онлайн

Предприемачът Скалата зад актьора Скалата: Текила, спортни дрехи и невероятно влияние онлайн Снимка: Getty Images
Предприемачът Скалата зад актьора Скалата: Текила, спортни дрехи и невероятно влияние онлайн Снимка: Getty Images

Със сигурност сте виждали актьора Дуейн Джонсън в някой от неговите филми или поне на техните плакати. Може би преди две десетилетия по телевизията сте засичали и някой мач на кечиста Скалата.

Но най-непопулярното лице на този човек е онова, с което той се е доказал като най-успешен през годините - бизнесменът Дуейн "Скалата" Джонсън.

Има една доста интересна история от средата на 90-те, която самият той неколкратно е разказвала. По онова време кариерата му в американския футбол вече е претърпяла своя крах, той е съкратен от отбора, в който работи, и се налага да се обади на баща си - кечистът Роки Джонсън, който да го прибере с колата си до дома им в Тампа, щата Флорида. Младият Дуейн - с разбити мечти и накърнено его - отваря портфейла си и там вижда едва седем долара.

От тези седем долара години по-късно идва и името на продуцентската компания на Джонсън - Seven Bucks Productions, която той основава през 2012 г. с вече бившата си съпруга Дани Гарсия.

В тях се крие и философията за това, че дори да си на дъното, ако се трудиш достатъчно, накрая ще постигнеш целите си. Философия, която Джонсън пропагандира и чрез развитието на собствената си кариера.

След като кариерата му в кеча го превърна в световно разпознаваемо име, той постепенно се оттегли от ринга, за да се озове в друг свят на предварително написани истории и несломими герои - този на Холивуд. Бяха му нужни няколко години, за да намери мястото си там, през което време участва и в някои не особено успешни филми (помните ли "Феята на зъбките" или адаптацията на играта DooM? По-добре, ако не помните). Но Джонсън е от хората, които не само постоянно говорят за необходимостта от сериозна работа и постоянство, но и следват собствените си съвети.

Днес е една от най-скъпоплатените звезди в американската киноиндустрия, макар - нека не се лъжем - трудно да може да бъде определен като "добър актьор".

Въпреки това миналата година отново оглави класацията на "Форбс" за най-скъпоплатени актьори - изкарал е 89,4 милиона в периода 1 юни 2018 г.-1 юни 2019 г. Но не всички от тези пари идват от работа пред кино-камера.

Зад актьора стои предприемачът. Оттеглянето от кеча, развлекателна индустрия, с която го свързва семейството му, е бизнес решение, което лека-полека се оказва много добро. То е само първото от поредица такива, защото с годините Джонсън разви своя бизнес нюх и днес може да бъде разглеждан като пример за това как се успява.

Неслучайно на него е посветено дори изследване на Бизнес училището на Харвард. Както го описва Wall Street Journal, той е "костюмар, който не изглежда като такъв".

Джонсън отговаря за 15 души в продуцентската компания Seven Bucks Productions (SBP). Винаги търси възможност за срещи с тях, дори докато е на снимачни площадки на следващия си потенциален блокбъстър. Компанията стои зад двете доста успешни нови части на "Джуманджи" - "Джуманджи: Добре дошли в Джунглата" (2017 г.) и "Джуманджи: Следващото ниво" (2019 г.), както и спинофът "Бързи и яростни: Хобс и Шоу" (2019 г.).

Същевременно SBP не работи само по проекти, в които Джонсън е замесен. Разработват няколко сериала, телевизионни шоута и бъдещи филми, както и подкаста "What Really Happened?".

Компанията се опира на славата на Джонсън, но в широкото ѝ портфолио проличава ролята на Дани Гарсия.

Снимка: Getty Images

Бившата съпруга на Скалата често е посочвана за основен двигател зад някои негови успехи, а резюмето ѝ показва защо е толкова ценна за всяко бизнес начинание - учила е финанси и маркетинг в Университета на Маями, работила е в собствена фирма за управление на финанси и то още преди да поеме менажирането на бизнеса на Джонсън. И макар вече да не са интимни партньори, те очевидно са добре работещ бизнес тандем.

Самият Дуейн Джонсън обяснява, че най-големият урок, който е получил от кеча, е колко важно е да слушаш публиката. И че когато тя не е там, където я искаш, трябва да направиш нещо, за да я отведеш до желаното място.

"Изградих кариера, базирана на това да давам на публиката това, което иска", казва Скалата.

А понякога и да намеква на аудиторията какво иска тя. Защото Джонсън през годините се е доказал и като майстор на рекламата, като неговият подход към това е свързан със сделки с определени брандове.

Един от най-ярките примери е брандът за дрехи Under Armour. Там редовно се появяват продукти, вдъхновени от Джонсън - чанти, тениски, слушалки и пр. Скалата носи продуктите, почитателите му постоянно ги виждат в неговите тренировъчни видеа в социалните мрежи и дори без да е необходимо той да засипва спортните стоки с хвалби онлайн, те се превръщат в бестселъри.

По-скорошен пример е текилата Teremana, която може да бъде открита във всяка втора публикация на Скалата във Facebook и Instagram. С игри, предизвикателства или просто продуктово позициониране, Джонсън насочва аудиторията си към бранда. И никой не му се сърди - той притежава изключително рядка, но ценна способност - симпатичен е на хората и създава впечатлението за "много готин пич".

Така дори когато в публикациите му присъства даден продукт, аудиторията не се чувства отблъсната от наглото рекламиране. Тя или не го усеща, или това не ѝ пречи.

А публикациите на Джонсън - дали ще са снимки с мотивиращи послания от неговите зверски тренировки рано сутрин, видеа на живо, в които отговаря на фенски въпроси, или кадър от снимачната площадка на нов филм - са внимателно преценени и обмислени. Дигиталният образ на Скалата е това, което хората познават, и което затвърждава в главите им идеята за "много готиния пич".

И всичко това очевидно работи. Джонсън е открил рецептата как да си симпатична знаменитост в ера на повсеместна критика и безкраен онлайн негативизъм.

Публикациите му достигат до 181 милиона последователи в Instagram, 57 милиона във Facebook, 14,5 милиона в Twitter и 5 милиона в YouTube. Неговото влияние е безспорно и той неслучайно попадна в списъка за "Най-влиятелни личности в света" през 2019 г. на списание TIME.

А с това влияние идват и още бонуси - Джонсън например получава допълнително заплащане, за да промотира онлайн филмите, в които се снима. С други думи, веднъж му плащат, за да участва във филма, а след това му плащат втори път, за да популяризира филма по своя специфичен начин - да разпали любопитството на своите последователи (и потенциални зрители), без това да става чрез традиционните и често натрапчиви рекламни методи.

Самият Джонсън сякаш в движение се учи какво работи и какво не. Към момента очевидно е на прав път и не само студиата в Холивуд, които му дават по 15% от боксофиса на филмите, в които участва, но и компаниите, с които работи, са склонни да му се доверят, за да направят колкото се може повече пари заедно.

 

Най-четените