Защо новата версия на iOS представлява тиха революция за геймърите

По време на годишното издание на своя форум WWDС, Apple обяви, че следващата версия на нейната операционна система tvOS и следователно Apple TV най-сетне ще предложи поддръжка на контролери за PlayStation 4 и Xbox One.

По-късно стана ясно, че ТВ платформата на гиганта няма да бъде единствената, която ще се възползва от тази съвместимост.

Нейните най-популярни устройства - iPhone и iPad - също ще могат да се управляват с DualShock 4 и Xbox геймпад.

Тази промяна ще дойде с пускането на новия iOS 13 и изцяло преработения iPadOS за таблетите на Apple, които се очакват да бъдат пуснати с ъпдейт по-късно през този месец, когато ще видим и следващото поколение iPhone модели.

Нещо повече, неотдавна научихме, че контролерите ще работят безжично със съвместимите устройства на Apple, използвайки Bluetooth връзка. Първоначално това не беше нито споменато, нито сигурно.

Вероятно някои от вас се чудят защо това е чак толкова важно - в крайна сметка, други Bluetooth/MFi контролери вече работят с iOS и tvOS.

Новата съвместимост обаче не е само, за да играете на Real Racing 3 с по-качествен геймпад. Тя може да се разглежда като важна стъпка в гейм амбициите на Apple, както и като признак за това как компанията възнамерява да си партнира с PlayStation и Xbox занапред.

Най-напред, гигантът вече има своя предстояща платена услуга под формата на Apple Arcade, която обещава достъп до над 100 нови и ексклузивни игри, налични за всички устройства на Apple срещу месечен абонамент. Няма ли да бъде прекрасно, ако може да ги играете с двата най-добри гейм контролера на пазара?

След това имаме и PlayStation Remote Play, която вече стартира за iOS устройства през май тази година. Тази услуга позволява iPhone и iPad геймъри да играят на PS4 игри директно от мобилните си устройства, като стриймват картината от конзолата в дома си. При добро безжично покритие, това ви дава пълна свобода да играете в широк параметър и без нуждата да стоите постоянно пред телевизор. Лаг в управлението практически няма и решението е доста добро - стига да имаше и поддръжка на PS4 контролер за максимално автентично изживяване. Е, оказва се, че такава поддръжка ще има, и то съвсем скоро.

Поддръжката на DualShock 4 и Xbox One контролера е с потенциал да разшири възможностите и на други гейм приложения като пуснатото наскоро Steam Link за iOS.

Приложението на Valve позволява да стриймвате вашите Steam игри на iPhone и iPad, стига мобилните устройства и компютъра ви да са в същата Wi-Fi мрежа. Веднъж свързани, може да ползвате вашето iOS устройство, за да играете Steam игри, но вече с далеч по-удобните конзолни контролери.

Накрая, и може би най-важно, очакваме скоро Microsoft да вдигне завесата над своята платформа за облачен стрийминг Project xCloud. Тя обещава стотици конзолни и РС игри на множество устройства само срещу една месечна такса. Тъй като всички игри се съхраняват и пускат от облака, няма да се налага да чакате за сваляне на огромни обеми файлове, а ще започнете игра веднага. Това пък автоматично препраща топката в полето на Sony и ще видим дали японската компания няма да реши, че нейната собствена стрийминг услуга PlayStation Now също не е готова да прескочи добре пазената й граница.

В миналото Apple вече няколко пъти отказа облачни стрийминг услуги за гейминг от външни компании, тъй като те нарушават по един или друг начин суровите изисквания на нейната затворена екосистема.

Фактът обаче, че добавя поддръжка на Xbox One контролер точно в този момент, може да бъде добър индикатор, че решението на Microsoft най-сетне е привлякло вниманието на тези, които трябва в Купертино. Да не говорим, че определено има логика Apple да иска да добави поддръжка на такава платформа в момент, когато главният съперник Google се готви да пусне собствена такава под формата на Stadia.

Неотдавна за iOS излезе Dead Cells - един от най-хитовите в последно време екшън платформъри, предизвикали фурор на РС и конзоли. Неговите създатели добре знаят, че за да получите необходимата прецизност при управлението на мобилно устройство ви трябва физически контролер. Ето защо, именно Dead Cells стана първата игра за iOS с вградена поддръжка на PS4 и Xbox One контролер дори още преди новата функция да е официално достъпна.

Каквито и да са намеренията на Apple и каквато и интеграция да видим с други платформи и услуги, едно наистина изглежда сигурно: дните на неудобното почукване и плъзване на пръсти по екрана в опит да си извоювате победата изглежда скоро ще приключат.

Новините

Най-четените