Sony разочарова, Microsoft живна на най-значимото геймърско изложение

Най-значимото годишно изложение за видеоигри Е3 предложи поредната доза вълнения и тази година в Лос Анджелис - но разочарованието сякаш надделява над ентусиазма.

Причината са най-вече изненадващо консервативните презентации на тримата големи Sony, Microsoft и Nintendo, преминали с минимална бройка нови анонси.

Независимо от това, имаше и достатъчно вълнуващи неща - от зашеметяващо изглеждащата и дългоочаквана Cyberpunk 2077, чийто свят изглежда едновременно опасен и мамещ, до намека, че вече се работи по следващото поколение конзоли.

Кое беше най-важното, което видяхме на E3 2018 и кои са игрите и събитията, белязали изложението?

Sony откровено разочарова

Има редица причини, поради които представянето на Sony на тазгодишното E3 беше малко странно - и за да бъдем справедливи, технологичният гигант ни бе предупредил. Преди няколко седмици Sony обяви, че ще предприеме нов подход, като избягва сериозни анонси на нови игри и се фокусира върху четири заглавия, които вече са ни познати най-малко една година по-рано: Spider-Man, The Last of Us Part 2, Death Stranding и Ghost of Tsushima. (Days Gone, звезда на шоуто преди две години, мистериозно отсъстваше този път).

Като организация и сценарий представянето бе изненадващо неудачно, а истината зад него е съвсем проста. Маркетинговият ентусиазъм на Sony отдавна е изпреварил действителното развитие на ексклузивните проекти и след като обяви твърде много от тях в течение на последните пет години, сега за компанията е нужно да изчака една година, за да позволи на студиата си да наваксат.

Няма спор, че онова, което видяхме, бе визуално и технически впечатляващо. Dead Stranding, Ghost of Tsushima и The Last of Us Part 2 изглеждаха зашеметяващи, но техните изяви не бяха придружени дори от ориентировъчни дати на излизане. Не се споменаваше дори на каква точно конзола са пуснати излъчените на изложението техни версии. Впоследствие водещият дизайнер Хидео Коджима потвърди, че Death Stranding е демонстрирана на PS4 Pro, а скрийншотовете за играта на Naughty Dog също са означени като такива. Но загадъчният подход на Sony подхрани силно и оправдано подозрение, че гледахме PlayStation 5 игри или най-малко версии от следващо поколение, независимо от факта, че PS5 не е официално обявена.

Разбира се, можете да кажете същото за Halo Infinity, с изключение на това, че премиерата на шутъра бе означена като "демонстрация на новия енджин" и бе придружена от потвърждението на Фил Спенсър, че се разработва нова Xbox конзола (даже повече от една). Това безспорно бе най-важната информация от изложението, макар и спомената толкова лежерно.

Microsoft показа желание за промяна

По традиция, след края на всяко Е3 геймъри и журналисти започват да коментират кой е "спечелил" конференцията на базата на показаното, а също и на това, което не сме видели. Няма съмнение, че тази година победата, при цялата й условност, принадлежи на Microsoft. Представянето на компанията бе стегнато, пълно с игри и известна доза самокритика. Microsoft добре осъзнава, че изгуби това конзолно поколение и не си прави илюзии, че ще убеди геймърите от днес за утре да гласуват отново доверие на нейния хардуер. Вместо това, директорът на Xbox Фил Спенсър залага на дългосрочни инвестиции като закупуването на няколко нови студиа, включително Playground Games и изненадващата придобивка на Ninja Theory.

Игрите също си ги биваше. Вече споменатата Halo Infinite е заявка за възможностите на следващото поколение, а Gears of War 5 изглежда като новата страница, от която поредицата се нуждаеше отдавна. Допълнителната Gears Tactics също е свежа идея. Forza Horizon 4 не бе изненада като анонс, но изглежда страхотно и е гарантиран успех. Като демонстрира любими на феновете заглавия като Dying Light 2 и Sekiro: Shadows Die Twice (от традиционните PlayStation поддръжници From Software), както и епичната Cyberpunk 2077 на CD Projekt, Microsoft показа отношение към сериозните геймъри. Подобен ход изглежда продиктуван и от нуждата, но бе конструктивно поведение в момент, когато компанията се нуждае от това да си върне най-вече доверието.

Ако погледнем извън бляскавата конференция ще видим, че Microsoft реално нямаше повече ексклузивни игри, просто успя да представи по-добре наличните заглавия, благодарение на споразуменията си с ключови издатели. Затова дългосрочните очаквания трябва да бъдат по-умерени, но важното е, че компанията изглежда отново е на прав път.

Switch губи скорост

Представянето на Nintendo завърши важните конференции на Е3 2018 и то също се оказа доста неубедително. В последните няколко E3 издания Nintendo избра да постави фокуса върху една игра и това бе стратегия, която сработи чудесно със Zelda: Breath of the Wild преди две години и със Super Mario Odyssey миналата година. Но това са игри, предлагащи много нови неща за максимално широка аудитория. Този път Super Smash Bros. Ultimate получи над 25 минути или повече от половината от предаването. Наистина, Smash е много популярна поредица, но в същото време и доста нишова, подобно на целия жанр на бойните игри. Това означава, че извън нейните запалени фенове, интересните анонси бяха почти несъществуващи.

В останалото време поне видяхме анонса на Fire Emblem: Three Houses, която ще зарадва собствениците на хибридната конзола през пролетта на 2019 г. Незабавната поява на популярната в момента Fortnite за Switch е плюс, ако искате да се включите в лудостта по battle royale жанра.

А ако си падате по битки с роботи, Daemon X Mechina е нова игра от ветераните от поредицата Аrmored Core. Фактът, че Nintendo избра да започне представянето си с нея и с новия DLC пакет за Xenoblade Chronicles 2 показа, че компанията бе твърдо решена да задоволи по-нишовите вкусове, рискувайки обаче да загуби всички останали.

Switch продължава да се продава, но имайки предвид, че популярността на конзолата се простира отвъд твърдата аудитория на Nintendo, компанията изпусна чудесен момент да привлече още нови геймъри.

Какво друго?

Извън трите големи компании, представянето на останалите водещи издатели също не мина без интересни, макар и малобройни анонси. Square Enix показа The Quiet Man: игра за PC и PlayStation 4, която бе обявена с необичаен трейлър с живи актьори. Just Cause 4 получи премиерната дата 4 декември, а Dragon Quest XI: Echoes of an Elusive Age е поредна част в RPG серията, която излиза на 4 септември. Babylon's Fall се оказа мистериозна, но със сигурност вълнуваща нова игра от майсторите на битките PlatinumGames, която се прави за PC и PS4.

Възраждането на Doom продължава с Doom Eternal, обяви Bеthesda. Новата игра отново е пълна с демони, които са значително по-опасни и многобройни. Wolfenstein: Youngblood е продължение на шутър поредицата, но този път в главната роля не е Би Джей Блазкович, а двете му дъщери - близначки. Научихме, че Fallout 76 ще е онлайн игра във вселената на Fallout, а лидерът на компанията Тод Хауърд обяви и чисто ново космическо заглавие Starfield, както и дългоочакваното продължение на Skyrim - The Elder Scrolls VI, което обаче най-вероятно е проект за поне няколко години напред и за което все още не са известни никакви подробности.

При ЕА също беше интересно. Jedi: Fallen Order е името на новата Star Wars игра на Respawn Entertainment, студиото зад Titanfall. Очарователният пъзел платформър Unravel получи продължение с името Unravel Two, което стана достъпно веднага, а Anthem на BioWare най-сетне има дата на излизане и тя е 22 февруари 2019 г.

Подобно на Fallout 76, тя също е онлайн заглавие, но тук това не е изненада.

Новините

Най-четените