Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Расистката реклама на Sony и още 7 от най-големите гафове в историята на гейминга

Бялото срещу черното PSP

PlayStation рекламите на Sony по традиция включват доста провокации. Но с тази противоречива реклама компанията надмина дори себе си. Като част от кампанията по пускането на бяла версия на PlayStation Portable в Холандия, рекламата изобразяваше бяла жена, стиснала с всичка сила за устата чернокож мъж. Не е необходимо да си маркетингов специалист, за да се сетиш, че това изображение няма как да не предизвика остри реакции. Оставяйки настрана расовия фактор, със сигурност може да се намери и по-добър начин да се изтъкне появата на бялата версия на портативната конзола. Въпреки че рекламата беше само за Холандия, отзвукът от нея в световен мащаб принуди Sony набързо да я премахне.
Премиерното парти на God of War II

Какъв по-добър начин да подгрееш атмосферата за новата си игра от това да организираш истинско разгулно пиршество? За да оповести наближаващата премиера на God of War II, Sony се спира на доста тематично парти, вдъхновено от развратните вакханлии на древността. Проблемът е, че голямата атракция в менюто е била... току-що обезглавена овца.

Медийни публикации дори твърдят, че гостите са били подканени да бъркат директно в трупа, за да се хранят, докато наоколо обикаляли полуголи момичета. Както може да предположите, скандалното събитие не остава незабелязано. Практически всяка една организация за защита на животните взима Sony на мушката си и компанията понася тежък удар по своята репутация. От Sony поднасят извинения и признават, че наистина е имало парти с мъртва овца, но подчертават, че някои описания в медиите са силно преувеличени.
Sega Saturn: септември ще бъде май

На 11 май 1995 г. се провежда пресконференцията на Sega в рамките на първото издание на геймърското изложение Е3. Японската компания определено се нуждае от силен ход, особено след слабото представяне на Mеga CD и 32X, затова премиерата на новата конзола Saturn трябва да е безупречна. В началото на 1995 г. президентът на Sega of America обявява, че датата на излизане на конзолата е събота, 2 септември 1995 г. Денят дори става известен като Saturnday, геймърите вече потриват ръце, а издатели и разработчици почват да правят планове за масивната премиера.

Представете си тогава изненадата им, когато по време на майската конференция на Е3 1995 Sega обявява, че Saturnday е просто една маркетингова измама. Новата конзола вече е тук и тълпите от фенове могат да си я закупят веднага. Японците са внесли тайно голямо количество конзоли, които са складирани по рафтовете на големите вериги.

Само дето същите тези тълпи от фенове се чувстват по-скоро излъгани, отколкото приятно изненадани. Да не говорим за издателите и студиата, които вече са си направили внимателно разчетени планове да пуснат своите игри през есента. Майската премиера на Saturn означава, че повечето им игри изобщо няма да бъдат достъпни по това време, което автоматично означава доста пропуснати ползи. На всичкото отгоре, дори търговските вериги не са склонни да съхраняват конзолата с месеци преди да дойдат повече игри за нея и в резултат доста магазини направо премахват Saturn от рафтовете си, за да направят място на новия PlayStation.
По обложката посрещат

Понякога студиото може да направи всичко по силите си и въпреки това някой друг да провали иначе добрата игра. Като например да допусне грешка при изписването на заглавието на играта и да опропасти хиляди обложки. Точно това се случи с прословутата 3DS версия на Resident Evil Revelations, която бе пусната по магазините като Revelaitons. Проклятието на сгрешения клавиш не прости и на Нарутo, чието име бе изписано като Naturo на обложката на Naruto Powerful Shippuden. Накрая задължително трябва да припомним и Wii версията на Okami - тази уникално красива PS2 класика бе опорочена, след като мързелив служител на Capcom допусна на обложката да сложи корица с водния знак на големия геймърски уебсайт IGN.
Wii U и първият ъпдейт

Бързайки да пусне новата си конзола навреме за празничния сезон, Nintendo започна производствения процес по Wii U без значителна част от нейния фърмуер (софтуера, вграден в устройството). Планът на компанията бе, че докато конзолите се сглобяват, софтуерният екип на Nintendo ще продължи да работи по фърмуера и ще го пусне като ъпдейт още първия ден, като така геймърите ще получат доста важни функции като Miiverse, eShop, интернет браузър и обратна съвместимост с Wii.

Във въпросния премиерен ден стотици хиляди геймъри наистина пуснаха конзолите си и действително получиха съобщение за системен ъпдейт. Стартирайки го, те зачакаха... и продължиха да чакат... за някои това чакане продължи цели два часа и половина, докато сървърите на Nintendo блокираха от заявки и не успяха да обслужат никого. На всичкото отгоре, някои изнервени потребители решиха да изключат конзолите си, за да прекратят процеса, което доведе до повреди на хардуера. Наистина едно злокобно начало на живота на новата система, което сякаш предначерта слабото й представяне.
Да заличиш прогреса в играта

Nintendo 64 си остава една от най-популярните конзоли за всички времена, а едва ли има по-противоречиво заглавие в нейния каталог от WWF No Mercy. Почитателите на кеча очакваха с голям интерес играта на AKI, но за техен ужас се оказа, че японското студио е допуснало фатален бъг, който направи огромна част от първоначалните копия на играта практически неизползваеми. Грешка в паметта заличаваше изцяло прогреса на играчите всеки път, когато конзолата се изключи.

Това означаваше, че всички герои, които са си създали, цялата кариера и всички отключени неща се нулират с всяко ново пускане на играта. Закупилите си ранните копия на WWF No Mercy трябваше да изчакат втора партида и да занесат в магазина оригиналните си дискове, за да им бъдат подменени. При положение, че все още не са ги изхвърлили или счупили от гняв.
Недоразумение в LittleBigPlanet

PS3 ексклузивът е един от най-чаровните платформъри, а шареното съдържание и възможността да добавяте свои нива го правят подходящ за всякакви възрасти. Какво толкова може да се обърка в хита на Media Molecule?

Оказва се, че все пак има какво. Саундтракът към играта съдържа песен на име Tapha Niang от малайския певец Тумани Диабате. Проблемът е, че в нея се цитират текстове от Корана. Притеснявайки се не без основание, че мюсюлманите по цял свят ще се почувстват засегнати, Sony панически вади милиони копия от LittleBigPlanet, които вече са разпратени по складовете и магазините, и в последния момент ги заменя с нови дискове, където противоречивият текст вече е орязан.
Batman: Arkham Knight се подигра с PC геймърите

РС версията на Batman: Arkham Knight стана синоним на провален РС порт. Малко след пускането на версията на играта за компютър, тя тихомълком изчезна от заглавната и представителната страница на игралната платформа Steam, след като бе залята с вълна от негативни отзиви. Седмица след премиерата през юни 2015 г., повече от 4500 потребители оставиха отрицателна оценка за играта, посочвайки техническите проблеми, които РС портът има. Това означаваше, че над две трети от всички отзиви за играта са негативни.

Оказа се, че Batman: Arkham Knight е заключена на 30 кадъра в секунда и има множество графични проблеми дори за притежателите на мощни компютри. Когато РС версията бе върната в Steam, някои от сериозните проблеми бяха оправени, но други останаха. Така Batman: Arkham Knight за РС си остана една каша, за разлика от конзолните версии, които се отличават с изключителна стабилност и закономерно получиха много високи оценки.

Знаковите премиери на нови игри или конзоли обичайно са съпроводени с грандиозни събития и ефектни реклами, но истината е, че никоя компания не е застрахована от грешки при подготовката и премиерата на свои продукти.

Историята на гейминга помни доста епични гафове с премиерни продукти, като се започне още от легендарно лошата E.T. в началото на 80-те години (базирана на филма „Извънземното" на Стивън Спилбърг) и се стигне до гръмкия провал на дългоочакваната No Man's Sky от миналото лято.

Понякога грешките са фатални, друг път са по-скоро комични, но винаги имат своите последици. Ето ви осем от най-известните провали на нови продукти в историята на видеоигрите.

 

Най-четените