Героите на Sanctuary отново ще трябва да нарамят оръжия, за да бранят света на хората от демонските пълчища. При това ще го направят след по-малко от половин година.
Diablo 4, новата част на популярната hack'n'slash RPG поредица, ще излезе на 6 юни 2023 г.
Новината беше обявена от Blizzard Entertainment на шоуто Game Awards 2022 и беше придружена от нов трейлър на играта. В него виждаме битка между хора и демони в Ада, както и ангела Inarius, издирващ демона Lilith.
В историята на Sanctuary Лилит всъщност е дъщеря на Мефисто, господаря на омразата (и брат на Диабло). Интересното е, че именно нейната връзка с Инариус е това, което води до появата на първия от т.нар. nephalem - най-могъщите хора, произхождащи от съюза на ангели и демони.
С други думи, в трейлъра виждаме събирането на бивши любовници, които вече не са особено добронамерени един към друг.
Diablo 4 вече може да бъде закупена на pre-order на цени между 69,99 и 99,99 евро.
Идеята е, че по-ранно закупуване на играта ще даде възможност за участие в предстоящата открита бета.
Все по-ясно е, че новата част ще се върне визуално към по-мрачния вид на Diablo II: Lord of Destruction, макар да запазва някои от геймплей нововъведенията на Diablo 3.
Играчите ще имат възможност да избират между пет класа - Barbarian, Sorceress, Rogue, Druid и Necromancer.
Налични ще са и по-богати възможности за промяна на външния вид на избрания персонаж - кожа, лице, коса. Видяхме нещо подобно и в (основно) мобилната Diablo Immortal.
По-важното е, че играта ще има "открит свят", т.е. не е задължително да следваш една посока към следващата зона, както беше досега. Вместо това може да отделиш време на странични занимания, макар че ако отидеш в зона, за която все още си нисък level, ще бъдеш смачкан набързо.
Разработчиците обясняват, че историята ще се разклонява в различни посоки, преди пак да се събере в определени ключови моменти.
Няколко играчи и журналисти вече имаха възможност да поиграят Act I и споделят впечатленията си, сред които, че в първите няколко часа, преди да натрупаш умения и добра екипировка, играта е по-бавна от обичайното, но постепенно набира инерция.
Нещо повече - дори първият Act е изпълнен с повече от обичайните клипове, които развиват очевидно много богатата история, както и с множество странични куестове.
Промяна има и в дървото с уменията, което този път се разклонява много по-широко. Идеята на Blizzard е да позволят на играчите да създават по-персонализирани build-ове на героите си, които да водят до разнообразен геймплей.
След споровете около интересната, но бързо омръзваща Diablo Immortal, е време да пренасочим надеждите си към Diablo 4 и да стискаме палци, че ще направи това, което тройката не успя - да бъде достатъчно добре, че да измести Diablo 2 от сърцата на феновете.