Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Филмът по GTA с Еминем, който никога няма да видим

Приятел на двама от основателите на Rockstar Games разказва за оферта, която холивудски продуцент отправил през него. Тя обаче била отхвърлена. Снимка: Twitter, @IGN
Приятел на двама от основателите на Rockstar Games разказва за оферта, която холивудски продуцент отправил през него. Тя обаче била отхвърлена.

Grand Theft Auto (GTA) е една от най-популярните поредици в света на игрите и е странно, че при толкова адаптации на по-непопулярни заглавия все още не се е прехвърлила на голям (или малък) екран.

Оплетените криминални истории, гарантираният екшън и шарените персонажи изглеждат сякаш са готови да се прехвърлят в киното.

И очевидно е имало поне една възможност за това - приятел на разработчиците твърди в подкаст, че Rockstar Games са отхвърлили идеята за филм по GTA, в който да участва Еминем.

Историята разказва Кърк Юинг, агент и съосновател на софтуера за виртуални аватари Veemee. Той е и приятел на братята Дан и Сам Хаузър - двама от основателите на Rockstar Games, които от GTA III насам имат ключова роля в развитието на поредицата.

Юинг разказва в подкаста Bugzy Malone's Grandest Game как преди години една вечер издирил Сам Хаузър до хотелската му стая и прекарали нощта в разговори за възможността за направата на филм.

"Това беше точно след GTA III. И мисля, че в онзи период Сам все още мислеше, че това може да е нещо, което би искал да направи", казва агентът.

По думите му в 4 сутринта получил обаждане от един холивудски продуцент с оферта за създаване на филм.

Предложението било изкушаващо - 5 милиона за правата за филмиране, Еминем бил готов да участва, а Тони Скот - режисьор на "Топ Гън" и "Шпионски игри" - да режисира.

Юинг разказва, че след този разговор се обадил на Сам Хаузър от Rockstar Games. "Не съм заинтересован", отвърнал Хаузър.

По думите на Юинг е имало готовност Еминем да участва във нереализирания филм по GTA. Снимка: Getty Images
По думите на Юинг е имало готовност Еминем да участва във нереализирания филм по GTA.

Историята, ако е истина, ще се е случила малко след 2001 г., когато GTA III излезе за PlayStation 2. Именно тази игра прехвърли франчайза в триизмерно пространство, даде му нова посока и го превърна в хита, който е днес.

По онова време Еминем също е в пика на славата си след излизането на LP-то "Marshall Mathers", а и тъкмо е приключил със снимането на полубиографичния филм "Осмата миля".

Кърк Юинг обяснява, че има идея защо братята Хаузър не са искали GTA да се превърне във филм. Следващата игра от поредицата - GTA Vice City, е така желана, че хора чакат на опашки в полунощ, за да я купят. Според него по онова време мисълта за екранизация за последно е минала през главите на ръководителите на Rockstar Games.

"Те осъзнаха, че медийният франчайз, който имат, е по-голям от който и да е филм по онова време", обяснява Юинг.

Grand Theft Auto е пета в класацията за най-добре продавани гейминг поредици с 385 млн. копия в световен мащаб. Над 170 от тях са от GTA V (2013 г.).

Вероятността GTA да се прехвърли в киното е обсъждана и преди, но шансовете никога не са били особено големи.

Дан Хаузър, другият от двамата братя, разказва пред "Гардиън" още през 2013 г., че предложения от холивудски студия е имало.

"Предлагали са ни много пъти и никога не е било примамливо. Парите никога не са били близо до това да си струва да рискуваме едно от съкровищата си. Малките ни занимавки с Холивуд винаги са ни карали да тичаме обратно при игрите", казва той.

От думите му става ясно, че от основно значение е свободата, която те, като създатели на игрите, имат.

"В секундата, в която се доближат до Холувид, хората изглежда са готови - или биват принуждавани - да изгубят много от този контрол", допълва Хаузър.

Очевидно именно споровете кой ще дърпа юздите са причината защо няма да видим филм по GTA. Нещо такова казва и Страус Зелник, главен изпълнителен директор на Take-Two Interactive, компанията-майка на Rockstar.

"Ако ще правим нещо подобно, ще искаме да имаме пълен творчески контрол, за да сме сигурни, че сме показали [GTA] по начина, по който искаме", коментира през 2019 г. Зелник пред TheWrap.

Години по-рано Дан Хаузър допълва, че "е по-лесно да си представиш GTA като телевизионен сериал, тъй като формата е по-близка", но все пак е на мнение, че и това би било твърде голяма загуба, че да се случи някога.

По думите му GTA дава на играчите възможността да правят каквото пожелаят в един отворен свят часове наред, а това е изживяване, което няма как да бъде кондензирано в двучасов филм или сериал в 12 епизода.

Почти десетилетие след това интервю, бъдещето на поредицата за момента остава в света на конзолите и компютрите, а не на киноекрана или стрийминг платформите.

След години слухове едва през 2022-ра Rockstar потвърдиха, че работят по GTA VI, която може да се появи още през 2024 или 2025 г.

Малко след потвърждението изтекоха и кадри от началните етапи на разработката на играта, но от компанията твърдят, че това няма да повлияе на дългосрочните планове за нея.

---
Присъединете се към групатa Webcafe.bg във Facebook за свежи истории през целия ден:

   

Най-четените