Полското студио за разработване на игри CD Projekt Red обяви намерението си да преструктурира дейността си, така че да се превърне в един от водещите компании в гейминг индустрията.
Това се случва месеци след катастрофалната премиера на Cyberpunk 2077 и множеството последвали проблеми с най-очакваната игра за последните години.
Като отговор на провала си, студиото ще промени подхода за разработване на нови продукти, така че в началото на 2022 г. да е в състояние да започне едновременно работа по две високобюджетни заглавия от световете на The Witcher и Cyberpunk.
Мерките ще включват увеличаване на работните екипи, както и придобиване на канадското студио Digital Scapes. Двете компании вече имат опит в сътрудничеството си по време на разработването на Cyberpunk 2077, а след сделката Digital Scapes ще бъде преименувано на CD Projekt Vancouver.
Другият основен аспект, върху който ще се концентрират усилията, ще бъде налагането на съществени промени в разработването на гейм енджина на компанията - REDengine.
"Нашата технология REDengine ще бъде подобрена и централизирана, докато в същото време цялото студио ще бъде реорганизирано", обяви Михал Новаковски, част от ръководството на CD Projekt.
Той допълни още, че RPG жанра ще остане основен приоритет и по тази причина може да очакваме още игри, свързани с The Witcher и Cyberpunk.
"Ние виждаме техния огромен потенциал и искаме да увеличим обхвата им към нови области и с ново съдържание", допълни Новаковски.
Фокусът ще бъде основно върху single player изживяванията, но ще бъдат разширени и онлайн възможностите на бъдещите игри. За момента обаче не се споделят каквито и да е други подробности за тях.
От студиото също така се ангажираха и с коренна промяна на маркетинговите кампании и начина, по който ще се промотират игрите, вземайки предвид проблемите със Cyberpunk 2077.
"Бъдещите кампании ще бъдат значително по-кратки, а съдържание ще се публикува възможно най-близо до датата на премиерата, за да може то да представя реалните възможности на играта върху всяка една гейминг платформа", гласят новите планове. Това ще е свързано и с публикуване на годишни "пътни карти", които ще очертават текущия напредък в работата по дадена игра, както и какво предстои да се направи.
Подобен ход е основателен - Cyberpunk 2077 неколкократно беше отлагана, въпреки неспирната рекламна кампания и трупащите се очаквания на феновете, а това само раздразни "глада" на геймърите и ги изнерви. А в крайна сметка може би спомогна и за по-лошия прием.
И като стана дума за играта, беше пуснат и дългоочакваният пач 1.2 за нея, който поправя стотици бъгове и е с големина от 34 GB. Засегнати са голяма част от проблемите, които бяха обхванали играта, сред които множеството крашове, проблеми при превозните средства и поведението на персонажите, куестове и графични гличове.
Пускането на пача бе значително забавено, след като хакери атакуваха сървърите на CD Projekt Red и успяха да се доберат до изходните кодове на Cyberpunk 2077 и The Witcher 3.